هواوی با انتشار بیانیه‌ به قطع همکاری گوگل واکنش نشان داد

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
هواوی در واکنش به قطع روابط خود با گوگل که به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت، بیانیه‌ای را منتشر کرده است که می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
تبلیغات

درحالی‌که زمان زیادی از انتشار اخبار مربوط‌به تحریم هواوی توسط گوگل نگذشته، شرکت چینی اولین واکنش خود را نشان داده است؛ البته واکنش هواوی بیش از اینکه موضوعی را روشن کند، پرسش ایجاد می‌کند.

هواوی در بیانیه‌ای که به زومیت و سایر وب‌سایت‌های حوزه‌ی فناوری ارسال کرده، از گستردگی همکاری‌ها و تأثیر خود در روند توسعه‌ی جهانی اندروید سخن گفته است. این ادعا باتوجه‌به رشد دوبرابری فروش گوشی‌های اندرویدی هواوی آن هم در شرایطی که سایر شرکت‌ها با کاهش فروش مواجه بودند، کاملا صادقانه به‌نظر می‌رسد.

هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

هواوی در بیانیه‌ی خود سعی کرده است این اطمینان را به کاربران حال حاضر گوشی‌های هواوی و برند زیرمجموعه، یعنی آنر بدهد که به‌روزرسانی‌های امنیتی برای ایشان منتشر خواهد شد و همچنان از خدمات نرم‌افزاری پس از فروش بهره‌مند خواهند بود.

وعده‌ی هواوی البته گوشی‌هایی را که تا به امروز برای عرضه به مراکز فروش ارسال شده‌اند یا در انبارها موجود هستند نیز شامل می‌شود؛ اما شرکت چینی هیچ قولی در خصوص گوشی‌هایی که از این پس عرضه خواهند شد نداده است.

هواوی همکاری‌های قابل‌توجهی در سراسر جهان برای رشد و توسعه‌ی اندروید انجام داده است. ما به‌عنوان یکی از شرکای کلیدی اندروید، همکاری تنگاتنگی با پلتفرم متن‌باز آن‌ها داشته‌ایم تا به اکوسیستمی دست پیدا کنیم که هم کاربران و هم دنیای صنعت از آن بهره ببرند.هواوی انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی و ارائه‌ی خدمات پس از فروش را برای کلیه‌ی گوشی‌ها و تبلت‌های هواوی و آنر اعم از فروخته‌شده و انبار شده در سراسر دنیا ادامه خواهد داد.ما به ساخت یک اکوسیستم نرم‌افزاری امن و پایدار به منظور ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کاربری به کاربران‌خود در سراسر دنیا ادامه خواهیم داد.

گوگل پیش‌تر اعلام کرده بود که صاحبان گوشی‌های هواوی مشکلی در دسترسی به پلی استور و به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های خود نخواهند داشت. تنها معضل بزرگ در این بین، توقف انتشار به‌روزرسانی‌های اندروید برای گوشی‌های هواوی خواهد بود. برای رفع این مشکل، صاحبان گوشی‌های هواوی باید امیدوار باشند در روابط تجاری آمریکا و چین گشایشی صورت بگیرد؛ چرا که تنش در مسائل تجاری چین و آمریکا باعث قرار گرفتن هواوی در فهرست سیاه دولت آمریکا شده است.

درسوی دیگر، به نظر می‌رسد هواوی در حال آماده‌سازی برای قطع وابستگی از شرکت‌های آمریکایی همچون گوگل و مایکروسافت است و  ازاین‌رو، در حال توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی و جایگزین خود برای رقابت با اندروید است. این موضوع از بند آخر بیانیه‌ی شرکت چینی قابل استنباط است. به‌طور خاص، جمله‌ی «ما به ساخت اکوسیستم نرم‌افزاری امن و پایدار ادامه می‌دهیم» و کلیدواژه‌ی «پایدار» این برداشت را به ذهن متبادر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات