HTC نسخه‌ ارزان‌تر گوشی مبتنی‌بر بلاک‌ چین اکسدوس را معرفی کرد

یک‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی باوجود کاهش عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند، در بخش گوشی‌های بلاک‌چینی فعالیت جدی دارد و دومین محصول خود را معرفی کرد.
تبلیغات

رویدادهای هفته‌ی بلاک‌چین شروع شده‌اند و شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی هم با معرفی نسخه‌ی ارزان‌تر از گوشی اکسدوس، خبر مهمی را به هیاهوی رسانه‌ای اضافه کرد. آخرین نسخه‌ی محصول بلاک‌چینی اچ‌تی‌سی، قیمتی کمتر از Exodus 1 خواهد داشت که با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه شد. نسخه‌ی دوم و ارزان‌تر با نام Exodus 1s عرضه خواهد شد.

اچ‌تی‌سی اطلاعات زیادی دربار‌ه‌ی محصول جدید خود منتشر نکرد و تنها آن را نسخه‌ای با ارزش خرید بالاتر خواند. به‌علاوه هیچ اشاره‌ای هم به روش‌های شرکت برای کاهش قیمت گوشی بلاک‌چینی جدید نشد. به‌احتمال زیاد، برای کاهش قیمت، فرایندهایی شبیه به آنچه در گوشی Pixel 3a انجام شد را شاهد خواهیم بود. این محصول گوگل توسط تیم سابق اچ‌تی‌سی طراحی و ساخته شد و قدرت پردازشی و مواد بدنه برای کاهش قیمت تغییر یافتند. شاید در اینجا هم تغییر در بدنه‌ی پشتی که در نسخه‌ی اول اکسدوس شفاف بود، روشی از سوی تایوانی‌ها برای کاهش قیمت باشد.

اچ‌تی‌سی در بیانیه‌ی خبری پیرامون نسخه‌ی جدید از گوشی بلاک‌چینی خود، نکات جالبی را به‌عنوان دلایل برای کاهش قیمت محصول بیان کرد:

گوشی ارزان‌‌تر به کاربران در اقتصادهای درحال رشد امکان می‌دهد تا دسترسی آسان‌تری به فناوری داشته باشند. به‌علاوه افرادی که تمایل به امتحان‌کردن این فناوری دارند، می‌توانند با گوشی ارزان‌تر تجربه‌های اولیه‌ی جذابی کسب کنند. چنین سیاست‌هایی منجربه افزایش دموکراسی دردسترسی به فناوری بلاک‌چین و رمزنگاری می‌شود که درنهایت به پیاده‌سازی و کاربردی‌شدن آسان‌تر در سطح جهانی خواهد شد. اچ‌تی‌سی در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری از مشخصات سخت‌افزاری و قیمت گوشی جدید ارائه خواهد کرد.
HTC Exodus 1

با وجود آنکه اچ‌تی‌سی هم در بیانیه‌ی خود سعی دارد تا تنها مخاطبان را به خرید محصول خودش تشویق کند، می‌توان ایده‌های خوبی از برنامه‌های آن‌ها برداشت کرد. امروزه، دسترسی به فناوری بلاک‌چین، موانع مالی متعددی دارد که شاید با چنین محصولاتی برطرف شود. ازطرفی، بسیاری از کارشناسان فناوری اعتقاد دارند که بلاک‌چین به‌عنوان پایه‌ی پرداخت‌های خرد در آینده عمل خواهد کرد. به‌هرحال، اگرچه اکسدوس وان نتوانست تغییری اساسی در بازار چنین دستگاه‌هایی ایجاد کند، اما قدم اول مهمی برداشت.

اچ‌تی‌سی علاوه‌بر معرفی گوشی جدید، خبر بازکردن SDK مخصوص Zion Vault را هم اعلام کرد. این محصول به‌عنوان محیط امن اجرا یا TEE شناخته می‌شود که همراه‌ با اکسدوس وان معرفی شد. اچ‌تی‌سی به‌زودی آن را به‌صورت رایگان در گیت‌هاب عرضه می‌کند. شرکت تایوانی در کنفرانس خبری خود به این نکته اذعان کرد که قطعا برای پیشرفت اکوسیستم نیاز به جامعه‌ی پویاتری خواهد بود و آن‌ها هم تلاش می‌کنند تا با ارائه‌ی ابزارهای ویژه و حرفه‌ای، جامعه‌ی موردنظر را پرورش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات