موزه میراث فیات، آلفارومئو و لانچیا در تورین افتتاح شد

دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مرکز میراث فیات کرایسلر با بیش از ۲۵۰ خودروی قدیمی از برندهای آلفارومئو، لانچیا، آبارث و فیات در تورین افتتاح شد.
تبلیغات

گروه خودروسازی فیات کرایسلر (FCA) گالری جدیدی در نزدیکی تورین ایتالیا افتتاح کرده که به حفظ و تجلیل از برندهای ایتالیایی این شرکت و همچنین خودروهای تاریخی که هر یک از آن‌ها تولید کرده‌اند، اختصاص یافته است. مرکز میراث فیات کرایسلر (FCA Heritage HUB) شامل بیش از ۲۵۰ خودرو و قطعات هنری وابسته به صنعت خودروسازی می‌شود که برخی از آن‌ها هرگز به‌صورت عمومی نمایش داده نشده‌اند. 

Fiat Chrysler Automobiles / فیات کرایسلر اتوموبیلز

ساختمان این مرکز، خود یکی از آثار تاریخی ایتالیا به شمار می‌رود. فیات کرایسلر این ساختمان قدیمی واقع منقطه صنعتی میرافیوری (Mirafiori) در جنوب تورین را بازسازی کرد و از آن برای نمایش محصولات ماندگار خود بهره می‌برد. مساحت این مرکز به ۱۵ هزار مترمربع می‌رسد که فضایی عظیم و روباز برای تفریح و کسب‌وکار در اختیار قرار می‌دهد. تصاویر و متون قرارگرفته روی ستون‌ها و دیواره‌ها به تاریخچه زمانی منطقه میرافیوری اشاره می‌کنند، درحالی‌که فضای وسط روی نمایش خودروهای قدیمی فیات، لانچیا، آبارث (Abarth) و آلفارومئو تمرکز دارد.

Fiat Chrysler Automobiles / فیات کرایسلر اتوموبیلز

اگرچه بخشی از فضای نمایشگاه دائمی به خودروهای بازسازی‌شده اختصاص یافته است، اما آنچه توجه زیادی به خود جلب می‌کند، در بخش مرکزی قرار دارد. فیات کرایسلر  بیش از ۲۵۰ خودرو برای نمایش فراهم کرده است که برخی از آن‌ها تاکنون دیده نشده‌اند. بخش مرکزی شامل خودروهایی از سال ۱۹۰۸ تا ۲۰۰۸ می‌شود، به هشت بخش تقسیم شده که در هر قسمت، هشت خودرو به نمایش گذاشته شده است. در میان این بخش‌ها می‌توان به خودروهای مفهومی و شخصی، خودروهای مسابقه‌ای، خودروهای کوچک و ایمن، خودروهای دوران رالی و محصولات دوست‌دار محیط زیست اشاره کرد. 

Fiat Chrysler Automobiles / فیات کرایسلر اتوموبیلز

برخی از خودروهایی که در مرکز میراث فیات کرایسلر معرفی شده‌اند، شامل محصولات پرفروش قدیمی، شامل لانچیا لامبدا، فیات 500  توپولینو، فیات 130 فمیلیر، فیات اکوبیسیک، فیات Campagnola AR 51، فیات 1100 E، فیات 124S، لانچیا دلتا HF، فیات S61، لانچیا آلفا اسپرت، لانچیا D50، لانچیا بتا مونته‌کارلو توربو، لانچیا LC2، لانچیا آگوستا، لانچیا آردئا، فیات ESV، فیات بارچتا، لانچیا اورلیا B20، لانچیا فولویا HF 1600 و لانچیا استراتوس HF می‌شوند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات