معرفی لپتاپ‌های مجهز به کارت گرافیک انویدیا GTX 1650 و 1660Ti

یک‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مطالعه 7 دقیقه
به‌تازگی چندین لپ‌تاپ‌ دارای پردازنده گرافیکی انویدیا Geforce GTX 1650 و 1660Ti معرفی شدند که طیف وسیعی از محصولات مخصوص بازی را با قیمت مناسب دراختیار علاقه‌مندان می‌گذارند.
تبلیغات

چند ماه قبل، وقتی انویدیا اولین‌بار کارت گرافیک Geforce GTX 1660Ti را معرفی کرد، مفهوم جدیدی برای محصولات اقتصادی مخصوص بازی مخصوصا در دنیای لپ‌تاپ‌ها ایجاد کرد. این اتفاق چندی بعد با معرفی Gefoce GTX 1650 نیز تکرار شد؛ اما تاکنون شاهد حضور این دو پردازنده گرافیکی در لپ‌تاپ‌های عرضه شده به بازار نبودیم تا اینکه انتظارها به‌سر رسید و سازندگان گوناگون دستگاه‌های مبتنی بر محصولات جدید انویدیا را برای علاقه‌مندان رونمایی کردند.

لپ‌تاپ‌های دارای GTX 1650 و 1660Ti در رده‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی قرار می‌گیرند که می‌توانند با قیمت‌ها و پیکربندی‌های مختلف، طیف وسیعی از نیازهای کاربران را پوشش دهند. بنابراین، تصمیم گرفتیم چندین نمونه برجسته از جدیدترین ساخته‌های شرکت‌های مختلف از ایسوس گرفته تا MSI را با مهم‌ترین جزئیات برای شما معرفی کنیم.

لنوو

شرکت لنوو چندین مدل از سری Legion خود را با پردازنده‌های گرافیکی Geforce GTX 1650 و 1660Ti به‌روزرسانی کرده است. پیشرفته‌ترین محصول در میان گزینه‌های این شرکت، Legion Y740 به‌شمار می‌رود و انتظار داریم لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت‌تری نیز درمقایسه‌با قبل از این سری شاهد باشیم.

لپ‌تاپ مخصوص بازی IdeaPad L340 با قیمت پایه‌ی ۸۶۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد که شاسی بی‌نظیر آن موجب می‌شود کاربران مشکلی در حمل‌و‌نقل آن نداشته باشند. این محصول از GTX 1650 بهره خواهد گرفت و از اواسط اردیبهشت (ماه مه میلادی) عرضه می‌شود.

لپتاپ لنوو / lenovo laptop

علاقه‌مندان می‌توانند با کمی افزایش بودجه اقدام به خرید Legion Y540 کنند که با قیمت پایه‌ی ۱,۲۰۹ دلار برای نسخه‌ی ۱۵ اینچی و ۱۲۶۹ دلار برای نسخه‌ی ۱۷ اینچی عرضه خواهد شد. این محصول سخت‌افزاری مشابه با IdeaPad L340 دارد؛ اما از سیستم خنک‌کننده‌ی تقویت شده بهره می‌گیرد. نسخه‌ی ۱۷ اینچی یک ماه دیر‌تر از برادر کوچک‌تر خود و در اواسط خرداد (ژوئن) دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

در یک رده‌ بالاتر، شاهد محصول قدرتمندی مانند Legion Y7000p هستیم که بیشتر از سایر نمونه‌ها برای بازی بهینه‌سازی شده و از سخت‌افزار قدرتمند درکنار سیستم خنک‌کننده‌ی پربازده بهره می‌گیرد. لنوو از لوگوی Yشکل خود در قسمت پشتی این لپ‌تاپ استفاده کرده و مدل‌های پایه‌ی آن مجهز به کارت گرافیک GTX 1650 هستند؛ درحالی‌که نسخه‌های قدرتمندتر از Geforce RTX 2060 استفاده می‌کنند. محصول مذکور برچسب قیمت ۱,۱۹۹ دلاری را یدک می‌کشد و از اواسط خرداد (ژوئن) عرضه می‌شود. لنوو در حال به‌روزرسانی سایر اعضای خانواده‌ی Legion Y7000 است که شامل تغییراتی مانند نورپردازی پیشرفته‌تر و لبه‌های نازک‌تر می‌شود" اما تاکنون اطلاعاتی درباره‌ی تاریخ عرضه و قیمت سایر لپ‌تاپ‌ها منتشر نشده است.

لپتاپ لنوو / lenovo laptop

اگر از علاقه‌مندان به برند لنوو هستید و قصد خرید لپ‌تاپی قدرتمند مخصوص بازی را دارید، Legion Y740 برای شما در نظر گرفته شده است. این محصول ۱,۶۰۹ دلاری که از اواسط خرداد (ژوئن) به بازار خواهد آمد، از نمایشگر 1080p با فرکانس ۱۴۴ هرتز استفاده می‌کند و به فناوری G-sync انویدیا نیز مجهز شده است. خریداران می‌توانند نسخه‌های متفاوتی با کارت‌های گرافیک 1660Ti یا RTX 2080 را انتخاب کنند.

ایسوس

ایسوس رویه‌ی متفاوتی درمقایسه‌با سایر رقبای خود برای کارت گرافیک‌های جدید انویدیا پیش گرفته است. این شرکت به‌جای عرضه‌ی نسخه‌های پایه‌ی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی قدرتمند همراه‌با GTX 1660Ti و 1650، اقدام به مجهزکردن محصولات اقتصادی‌تر خود با این پردازنده‌های گرافیکی کرده است. برای مثال، خانواده TUF ایسوس یکی از گزینه‌های اقتصادی برای بسیاری از علاقه‌مندان به بازی شناخته می‌شود و دو عضو آن یعنی TUF FX505 و TUF FX705 ازاین‌پس مجهز به کارت گرافیک GTX 1660Ti خواهند بود؛ درحالی‌که از پردازنده‌ی رایزن ساخت AMD بهره می‌برند. این ترکیب نشان می‌دهد خریداران بیشترین کارایی درقبال هزینه‌ی پرداختی را دریافت خواهند کرد. لپ‌تاپ‌های خانواده TUF دارای استاندارد‌های نظامی نیز هستند که از گواهی MIL-STD-810G بهره می‌برند و باید انتظار محصولاتی سرسخت و مقاوم نیز از این خانواده داشته باشیم. تاکنون، جزئیاتی درباره‌ی قیمت‌گذاری محصولات جدید منتشر نشده و احتمال می‌رود اواخر سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، اطلاعات بیشتری درباره‌ی این لپ‌تاپ‌ها دردسترس قرار بگیرد.

در سوی دیگر، Zephyrus M GU502 خودنمایی می‌کند که شاسی کوچک آن موجب شده فقط ۱.۹ کیلوگرم وزن داشته باشد و از نازک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی به‌شمار برود. این لپ‌تاپ از نسل نهم پردازنده‌های ساخت اینتل استفاده می‌کند و مدل‌های پایه‌ی آن مجهز به کارت گرافیک GTX 1660Ti هستند؛ به‌همین‌دلیل، در عین سبکی و نازکی، قدرت بسیاری  برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. همچنین، ایسوس از سیستم خنک‌کننده‌ی هوشمند در این محصول استفاده کرده تا شاسی نازک آن موجب فشارآمدن به سخت‌افزار دستگاه نشود. چنین طراحی بی‌نظیری با نمایشگر Full HD با فرکانس ۲۴۰ هرتز همراه شده است و از مبدل دیجیتال به آنالوگ HiFi نیز بهره می‌برد تا صدایی بی‌نظیر را به گیمرها ارائه دهد. این لپ‌تاپ مخصوص بازی که ظاهر لپ‌تاپ‌های گیمینگ را ندارد، از اواسط اردیبهشت با قیمت پایه‌ی ۱,۸۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

لپتاپ ایسوس / asus laptop

Zephyrus G GA502 محصول دیگری از ایسوس است که رویه‌ی مشابه با سری TUF را در پی گرفته و از پردازنده‌ی ساخت AMD همراه‌با کارت گرافیک انویدیا Geforce GTX 1660Ti استفاده می‌کند. ایسوس سعی کرده محصول خود را تاحدممکن سبک نگه دارد و در این امر بسیار موفق بوده است" زیرا این لپ‌تاپ فقط ۲۰ میلی‌متر قطر و ۲.۱ کیلوگرم وزن دارد. سیستم خنک‌کننده‌ی هوشمند به‌کمک ایسوس آمده و ماژول‌های مقاوم دربرابر گردوخاک این سیستم موجب کاهش وزن و ضخامت دستگاه نیز شده است. به‌همین‌دلیل، این لپ‌تاپ درکنار ابعاد و وزن مناسب، مشکلات جدی در نرخ فریم برای بازیکنان ایجاد نمی‌کند. این خبر برای خریداران چنین دستگاهی بسیار مطلوب است؛ زیرا انتظار دارند با داشتن نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، بیشترین کارایی ممکن را از سخت‌افزار لپ‌تاپ خود در بازی‌ها شاهد باشند. GA502 کمی دیرتر از برادر قدرتمندتر خود به بازار عرضه می‌شود؛ اما قیمت آن از ۱,۰۹۹ دلار شروع خواهد شد.

دل و Alienware

شرکت دل نیز سعی کرده از رقبا عقب نماند و لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خود را به جدیدترین کارت‌های گرافیک انویدیا و پردازنده‌های اینتل مجهز کند. G5 و G7 ازجمله محصولات دل هستند که به GTX 1660Ti و 1650 مجهز شده‌اند و از نسل نهم‌ پردازنده‌های سری Core-i اینتل نیز بهره می‌گیرند. این دو لپ‌تاپ که ازنظر قیمت در طبقه‌ی متوسط قرار می‌گیرند، از کیبورد RGB چهارمنطقه‌ای و گزینه‌های اختیاری، مانند نمایشگر OLED با فرکانس ۲۴۰ هرتز بهره‌مند هستند. علاقه‌مندان می‌توانند در‌حال‌حاضر، این دو محصول را سفارش دهند؛ اما تحویل آن‌ها از اواسط خرداد شروع خواهد شد.

لپتاپ دل / dell laptop

زیرشاخه‌ی مخصوص بازی دل، یعنی Alienware نیز لپ‌تاپ‌های m15 و m17 را مبتنی‌بر کارت گرافیک‌های جدید انویدیا عرضه می‌کند؛ اما در‌حال‌حاضر قیمت آن‌ها نامشخص است. مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها همانند سری G دل است و امکان سفارش هرکدام با GTX 1660Ti یا 1650 و پردازنده‌های نسل نهم اینتل وجود دارد.

محصولات تازه‌ی انویدیا درکنار لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، به سایر محصولات دل نیز راه یافته است و اکنون امکان خرید XPS 15 نسخه‌ی ۲۰۱۹ همراه‌با GTX 1650 وجود دارد. جزئیات بیشتری از مشخصات نسخه‌ی جدید این اولترابوک و همچنین برادر کوچک‌تر آن، یعنی XPS 13، در دست نیست.

MSI

نام بزرگ دیگر در صنعت لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی MSI است که محصولات متنوع خود را در بخش‌های گوناگون برای پوشش طیف وسیع نیازهای کاربران عرضه می‌کند. بیشتر لپ‌تاپ‌های این شرکت با کارت‌های گرافیک جدید مبتنی‌بر معماری تورینگ انویدیا عرضه خواهند شد؛ اما دراین‌میان لپ‌تاپ‌ قدرتمند GT Titan مستثنی خواهد بود.

لپ‌تاپ ام‌اس‌آی / msi laptop

ازاین‌پس GS65 Stealth با GTX 1660Ti نیز دردسترس است و خریداران دیگری نیازی ندارند تا به‌سراغ RTX 2060 بروند. همچنین، GE Raider و GL63 درکنار GF Thin به کارت‌های گرافیک مذکور مجهز خواهند شد. GP75 نیز علاوه‌بر تغییرات مذکور، با کیبورد RGB جدید عرضه می‌شود. اطلاعاتی درباره‌ی زمان عرضه و قیمت این محصولات منتشر نشده است.

درکنار محصولات مخصوص بازی، سری P شرکت MSI نیز از کارت‌های گرافیک تورینگ انویدیا بهره‌مند می‌شوند. لپ‌تاپ P65 Creator که در گذشته فقط به نسخه‌ی ۱۵ اینچی محدود می‌شد، از‌این به‌بعد با نمایشگر ۱۷ اینچی هم دردسترس خواهد بود. هر دو لپ‌تاپ از نمایشگر با رزولوشن 4K استفاده می‌کنند و وزن سبکی نیز دارند.

ایسر

شرکت ایسر نیز بیشتر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خود و حتی سری Aspire 7 را مجهز به GTX 1660Ti و 1650 کرده است. برای مثال، Aspire 7 و Nitro 5 از GTX 1650 درکنار پردازنده‌ی اینتل Core i7-9750H استفاده خواهند کرد. در رده‌های بالاتر نیز، شاهد Nitro 7 هستیم که با GTX 1650 یا 1660Ti عرضه خواهد شد و پردازنده‌ای مشابه با دو لپ‌تاپ قبلی دارد. سری پایه‌ی لپ‌تاپ Predator Helios 300 نیز ازاین‌پس با GTX 1660Ti و پردازنده‌ی 9750H همراه خواهد بود. ایسر تاکنون، جزئیاتی درباره‌ی زمان عرضه و قیمت‌گذاری محصولات جدیدش اعلام نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات