داستان پورشه 911 کلاسیک بدون پدال چگونه شکل گرفت؟

یک‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
منفرد هوبر با وجود معلولیتش، به پورشه ۹۱۱ کلاسیک علاقه بسیاری داشت و نسخه‌ی بدون پدال آن را برای خودش بازسازی کرد.
تبلیغات

هنگامی‌که منفرد هوبر ۱۱ ساله در شهر باواریا زندگی می‌کرد، روزی صدای پیشرانه‌ی پورشه ۹۱۱ کلاسیک را شنید و بدان علاقه‌مند شد که مانند اره زوزه می‌کشید. از آن روز به‌بعد، خرید پورشه ۹۱۱ کلاسیک به آرزوی منفرد تبدیل شده بود. وی با وجود معلولیت، اکنون موفق شده به آرزوی دوران کودکی‌اش دست یابد.

پورشه 911 کلاسیک

این داستان الهام‌بخش و زیبا به‌تازگی در ویدئو مجله‌ی 9:11 به‌تصویر کشیده شده است. وقتی منفرد هوبر از رؤیای خود برای خانواده‌ می‌گوید، آن‌ها وی را از دستیابی به خواسته‌اش منع می‌کنند. منفرد در آن زمان، شغل خود را رها می‌کند تا علاقه‌اش را با تبدیل‌شدن به مکانیکی ماهر دنبال کند. منفرد در ابتدا یک باب گاوداری اجاره کرد که از سیستم تهویه‌ی هوا برخوردار نبود و در محوطه‌ی خارجی آن حیاط وجود داشت.

پورشه 911 کلاسیک

هشت سال پس از اجاره‌ی آن کارگاه، هوبر اکنون مالک کارگاه جدیدی است که در ویدئو مشاهده خواهید کرد. ۲۰ سال قبل، هوبر پورشه ۹۱۱ کلاسیک خرید تا روزی بتواند آن‌ را بازسازی کند؛ اما با وجود معلولیت، رانندگی با این خودرو امری دشوار بود. بنابراین، هوبر اهرم هوشمندانه‌ای اختراع می‌کند که اکنون به‌جای پدال‌ها کاربرد دارد.

پورشه 911 کلاسیک

او عقیده دارد پورشه برای وی بهترین خودرو اسپرت دنیا است و اکنون می‌تواند با استفاده از این اهرم، با خودرو رؤیاهایش رانندگی کند. پورشه ۹۱۱ کلاسیک سبز و نارنجی‌رنگ منفرد هوبر، پر از جزئیات فنی است. هوبر می‌گوید رنگ سبز بدنه و رینگ‌های نارنجی‌ را به این دلیل انتخاب کرده که خودرو بیشتر در دید عموم باشد.

پورشه 911 کلاسیک

اکنون می‌توانیم بگوییم خودرو وی واقعا جلب توجه می‌کند. علاوه‌بر استفاده از سیستم اهرمی، هوبر تاحدممکن وزن قسمت داخلی خودرو را کاهش داده است. در کابین خودرو، رول‌کیج زرد‌رنگ و صندلی‌ها و فرمان اسپرت نصب شده است. به‌منظور کاهش وزن بیشتر داشبورد، سیستم تهویه‌ی هوا و رادیو نیز حذف شده‌اند.

پورشه 911 کلاسیک

منفرد هوبر می‌گوید:

وقتی خودرو را در جاده‌های کوهستانی می‌رانم، فقط لبخند می‌زنم و از آن لذت می‌برم. در آن لحظه، حس آزادی دارم. هنگامی‌که صدای پیشرانه‌ی هوا‌خنک را از پشت‌سرتان می‌شنوید، حس خارق‌العاده‌ای دارد. هیچ خودرو دیگری این‌چنین نیست. آنچه به من توان انجام چنین کاری داد، این بود که حتی در کودکی، این هدف را در سر داشتم و امروز به این هدف رسیده‌ام. در ۱۰ سالگی با خود گفتم روزی گاراژ و خودروهای کلاسیک خودم را خواهم داشت و مشهور خواهم شد. این چیزی است که تا‌به‌امروز به من توان داده است.

ما هم داستان زیبای منفرد هوبر را تحسین می‌کنیم و از دیدن صحنه‌های رانندگی وی با پورشه ۹۱۱ کلاسیک رؤیایی‌اش لذت می‌بریم.

دیدگاه شما درباره‌ی این داستان زیبا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات