دومین دوره فینال رویداد استارتاپ جاده ابریشم در تهران برگزار می‌شود

سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دومین دوره فینال رویداد استارتاپ جاده ابریشم (Silk Road Startup) با رقابت هشت تیم برتر رویدادهای کشوری در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.
تبلیغات

«استارتاپ جاده ابریشم» نخستین رویداد معرفی‌کننده استارتاپ‌های ایرانی به جامعه کارآفرینی ایران و جهان است. این رویداد با هدف آشنایی با برترین شرکت‌های نوآور و نوپا موجود در کشور و همچنین تسهیل ارتباطات جهانی، دسترسی آسان‌تر به تجربیات موفق در سطح بین‌المللی و جذب سرمایه خارجی طراحی شده است. 

از دیگر اهداف رویداد استارتاپ جاده ابریشم می‌توان به معرفی استارتاپ‌های برتر ایرانی جهت برقراری ارتباط و شبکه‌سازی اکوسیستم استارتاپی ایران و جهان، انتقال دانش و تجربه بهترین کارآفرینان داخلی و خارجی با اکوسیستم استارتاپی ایران اشاره کرد. روند کار استارتاپ جاده ابریشم به‌گونه‌ای است که هر سال در شهر‌های محدودی برگزار خواهد شد. در سال ۱۳۹۶ تیم برگزار‌کننده و داوری به هفت شهر ایران شامل تبریز، اصفهان، یزد، تهران، شیراز، رشت و مشهد سفر کردند؛ اما در سال ۱۳۹۷ تعداد شهر‌ها باتوجه‌به شرایط اقتصادی کشور محدود به ۵ شهر شد و این رویداد ملی و بین‌المللی تنها در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، شیراز و کرمان برگزار شد.

مخاطبان اصلی جاده ابریشم را فعالان اکوسیستم استارتاپی، سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌ها و علاقمندان به کارآفرینی تشکیل می‌دهند. در این رویداد فرصت شبکه‌سازی تخصصی و آشنایی با سایر استارتاپ‌ها، سخنرانی‌ها و پنل‌‌های تخصصی با حضور کارآفرینان برتر ایران و جهان فراهم شده است.

در اولین دوره این رقابت شاهد ثبت‌نام ۴۰۰ استارتاپ بودیم که ۸۴ استارتاپ برای رقابت پذیرفته شده و ۱۶ استارتاپ به مرحله فینال که  ۲۹ و ۳۰ فروردین ۹۷ در جزیره کیش برگزار شد، راه یافتند. در دومین دوره نیز ۲۸۰ استارتاپ جدید ثبت‌نام کردند که درنهایت ۵۵ استارتاپ برای رقابت پذیرفته شده و ۸ استارتاپ به مرحله فینال راه یافتند.

رویداد استارتاپ جاده ابریشم

فینالیست‌های دومین دوره رویداد استارتاپ جاده ابریشم:

۱. پذیرش ۲۴ (کلینیک مجازی و نوبت‌دهی پزشکان) – برنده رویداد کرمان۲. الفبا (برنامه به اشتراک‌گذاری آموزش روی کتاب‌های درسی و جزوات) - برنده رویداد شیراز۳. فن‌آسا (فناوری‌های آینده‌ساز و اثرگذار، ساخت قاشق مخصوص بیماران پارکینسون) - برنده رویداد مشهد۴. هانیلی (پلتفرمی برای ارتباط زنبورداران و خریداران عسل) - برنده رویداد تبریز‌۵. دیالوگ (اپراتور هوشمند پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتریان به‌صورت بلادرنگ) - برنده رویداد تهران۶. سه‌سوت‌جابز (سامانه استخدامی) - برنده رویداد تهران۷. این‌پین‌اپ (اپلیکیشن جست‌وجو و درخواست ملک) - برنده رویداد تهران۸. کریدورز (سرویس خدمات حمل‌و‌نقل ریلی) - برنده رویداد تهران

رویداد جاده ابریشم این فرصت را برای اکوسیستم استارتاپی ایران فراهم آورده تا درکنار یکدیگر به آموزش بپردازند و در راه کارآفرینی تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراگ بگذارند. این رویداد بین‌المللی از سال ۹۶ در تلاش است ضمن معرفی بهترین استارتاپ‌های ایرانی بستری برای رشد، شبکه‌سازی و شتابدهی آنلاین آن‌ها فراهم آورد.

رویداد استارتاپ جاده ابریشم در روز‌های ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح (پذیرش و صبحانه کارآفرینان از ساعت ۸:۳۰) تا  ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد. طی دو روز، ۹ سخنرانی و ۷ پنل‌ تخصصی با موضوعاتی مانند: چالش‌ها و آینده استارتاپ‌ها در ایران، تکنولوژی‌های آینده مانند هوش مصنوعی و بلاک‌چین، چالش‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری، بررسی شرایط منابع انسانی‌ در ایران و ارتباط با رسانه انجام خواهد شد. در مجموع ۳۵ سخنران شامل ۹ سخنران خارجی و ۲۶ سخنران ایرانی در رویداد حضور دارند.

استارتاپ جاده ابریشم رویدادی مستقل و ناسودبر است که توسط ۸ کارآفرین و جامعه ساز استارتاپی بنیان نهاده شده و با کمک ۱۰۰ داوطلب برگزار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه ایوند استارتاپ جاده ابریشم به این آدرس مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات