دیزنی قیمت و زمان عرضه‌ی سرویس استریم دیزنی پلاس را اعلام کرد

جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
دیزنی قصد دارد با سرویس استریم بزرگ خود، به رقابت با نتفلیکس بپردازد. این غول صنعت سرگرمی به‌تازگی قیمت و تاریخ عرضه‌ی سرویس خود را نیز اعلام کرده است.
تبلیغات

دیزنی اعلام کرد که سرویس استریم خود را با هزینه‌ی عضویت ماهانه ۷ دلار یا سالانه ۷۰ دلار به کاربران عرضه خواهد کرد. آن‌ها عرضه‌ی برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های جدید و کلاسیک را برای سرویس خود در نظر دارند. زیرمجموعه‌ها و تولیدکننده‌های مستقل متعددی در این مسیر با غول سرگرمی همکاری خواهند کرد تا سلطه‌ی نتفلیکس را بر بازار رسانه و سرگرمی، به چالش بکشند.

تاریخ عرضه‌ی سرویس عضویت ماهانه‌ی دیزنی به‌نام +Disney نیز توسط شرکت اعلام شد. علاقه‌مندان به محتوای انحصاری شرکت و عاشقان این برند قدیمی صنعت سرگرمی، می‌توانند از ۱۲ نوامبر سال جاری میلادی (۲۱ آبان ۹۸) از خدمات سرویس استریم آن بهره‌مند شوند. تقریبا تمامی بازارهای بزرگ جهان، برای ارائه‌ی اولیه‌ی سرویس دیزنی، در نظر گرفته شده‌اند.

در سرویس استریم دیزنی، علاوه‌بر محتوای انحصاری این شرکت، تولیداتی از دنیای ابرقهرمانی مارول، استاروارز، تولیدکننده‌ی مشهور داستان اسباب‌بازی یعنی پیکسار و نشنال جئوگرافی نیز ارائه خواهد شد. به‌علاوه، سری کامل سریال The Simpsons هم در برنامه‌های دیزنی برای سرویس جدید قرار دارد.

والت دیزنی

مدیر اجرایی دیزنی، باب ایگر در زمان اعلام خبر تاریخ رونمایی از سرویس شرکت گفت:

ما استراتژی کاملا تهاجمی را به کار خواهیم گرفت. برای موفقیت در مسیر پیش رو، باید کاملا جدی و با بهره‌گیری از همه‌ی منابع، حرکت کنیم.

دیزنی پیش‌بینی کرده ۶۰ تا ۹۰ میلیون نفر به عضویت سرویس آتی‌اش دربیایند و همچنین، سوددهی آن را نیز در سال ۲۰۲۴ تخمین زده است. برنامه‌ریزی برای سرمایه‌‌گذاری، حدود یک میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ اعلام شد که در سال ۲۰۲۴ نیز ۲ میلیارد دلار دیگر به آن تزریق می‌شود.

دیزنی از حداکثر توان و منابع برای ورود به رقابت استریم استفاده می‌کند

تحلیل‌گران وال استریت، هزینه‌ی سرویس دیزنی را کمتر از ۷.۵ دلار در ماه تخمین زده‌اند. قیمت‌ اعلام شده از سوی خود شرکت نیز نوید جذب کاربران را می‌دهد. درواقع، تحلیل‌گران می‌گویند قیمت اعلام شده، بسیار قابل‌قبول و منصفانه است و می‌تواند کاربران زیادی را به عضویت تشویق کند. یکی از تحلیل‌گران اعتقاد دارد دیزنی با تمام قدرت به رقابت وارد می‌شود و تصمیم دارد تا با سرعت و شدت هرچه بیشتر، سهم قابل توجهی از بازار رسانه و سرگرمی را در اختیار بگیرد.

دیزنی برای افزایش حداکثری کاربران هدف خود و توزیع محتوا در بخش‌های گوناگون، با شرکت‌های متعددی قرارداد همکاری امضا کرده است. آن‌ها با Roku و سونی وارد همکاری شده‌اند تا +Disney را در دستگاه‌های استریم و همچنین کنسول‌های بازی ارائه کنند. به‌علاوه، ارائه‌ی گسترده‌ی دیزنی پلاس در تلویزیون‌های هوشمند، تبلت و دیگر دستگاه‌های مشاهده‌ی محتوا نیز در برنامه‌ریزی‌های شرکت قرار دارد. البته، در اخبار منتشرشده، اشاره‌ای به ارائه‌ی دیزنی پلاس در سرویس ویدئویی آتی اپل نشده است.

سرویس استریم ویدیویی والت دیزنی

اعلام خبر قیمت و تاریخ عرضه‌ی دیزنی پلاس، در مرکز بربانک دیزنی در کالیفرنیا طی مراسمی با حضور تحلیل‌گران وال استریت انجام شد. در این مراسم، ویدئویی با اشاره به گستردگی بسیار زیاد محتوای موجود در سرویس، پخش شد. کلیپ‌های متعددی از برنامه‌های تلویزیونی از Frozen گرفته تا The Lion King و Avatar و The Sound of Music در ویدئوی دیزنی گنجانده شده بود.

دیزنی پلاس، ۲۱ آبان رونمایی می‌شود

ایگر، قبلا به تحلیل‌گران وال استریت اعلام کرده بود که قرارداد همکاری‌اش را با دیزنی، پس از سال ۲۰۲۱‍ تمدید نخواهد کرد. او با هیئت‌مدیره هم مذاکراتی انجام داد تا به‌دنبال جانشین برای سمت مدیرعاملی باشند. به‌هرحال، تغییر رویه‌ی دیزنی (مشهور به Mouse House) از پایگاه قدرتمندی در حوزه‌ی تلویزیون، به غولی در صنعت استریم آنلاین، شاید آخرین اقدام و یادگار ایگر در این شرکت باشد.

رشد جهانی

مدیران اجرایی دیزنی، برنامه‌های توسعه‌ای بیشتری علاوه‌بر دیزنی پلاس برای شرکت خود دارند. ارائه‌ی سرویس استریم ویدئو‌ی ورزشی +ESPN به آمریکای لاتین و همچنین توسعه‌ی بین‌المللی سرویس Hulu، مخصوص مخاطبان بزرگسال، از برنامه‌های توسعه‌ای مهم هستند.

دیزنی پیش‌بینی می‌کند که تعداد مشتریان سرویس Hulu تا سال مالی ۲۰۲۴ به ۴۰ تا ۶۰ میلیون نفر برسد و در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴، سوددهی را در بازار آمریکا تجربه کند. این سرویس اکنون ۲۵ میلیون عضو دارد و ضرر ۱.۵ میلیاردی برای سال مالی کنونی، برای آن پیش‌بینی شده است.

استریم ویدیو

به‌هرحال، رویکرد کنونی دیزنی، پاسخی به روند ایجاد شده برای شبکه‌های کابلی خواهد بود. کاهش سرویس‌های کابلی در کشورهای متعدد جهان، شبکه‌ی ورزشی ESPN آن‌ها و تعدادی دیگر از شبکه‌ها را به‌شدت تحت تأثیر قرار داد. همچنین، ظهور و گسترش نتفلیکس، تهدیدهایی جدی را برای آن‌ها ایجاد کرد. غول رسانه‌ای سیلیکون‌ولی، ۱۳۹ میلیون کاربر در سرتاسر جهان دارد و تنها ۱۲ سال از عمر آن می‌گذرد.

دیزنی، زمانی به بازار استریم ویدئو وارد می‌شود که مخاطبان، با انتخاب‌های متعددی در آن مواجه هستند. همین انتخاب‌های متعدد، هزینه‌های ماهانه‌ی گوناگونی را هم در حوزه‌ی سرگرمی‌های دیجیتال به آن‌ها تحمیل می‌کند. درکنار همه‌ی بزرگان، نام اپل و وارنرمدیا (زیرمجموعه‌ی AT&T) هم به چشم می‌خورد که برنامه‌هایی جدی برای جذب مخاطب دارند.

غول قدیمی دنیای سرگرمی، برای افزایش دارایی‌های خود در حوزه‌ی محتوا، اخیرا خریدهایی را از شرکت بزرگ فاکس قرن ۲۱ انجام داده که که از میان آن‌ها می‌توان به Avatar و سری‌های مرتبط با آن اشاره کرد.

دیزنی، قبلا فیلم‌های جدیدی از جمله Black Panther و Beauty and the Beast را به سرویس استریم نتفلیکس فروخته بود که بلافاصله پس از اکران در سینماها، در آن شبکه پخش شد. همکاری این دو شرکت در سال جاری میلادی به پایان رسید تا دیزنی، سرویس انحصاری خود را با محتوای اختصاصی‌اش، تغذیه کند. هزینه‌ی حفظ برنامه‌ها برای پلتفرم خود شرکت تا پایان سال مالی جاری نیز ۱۵۰ میلیون دلار بیان شد.

دیزنی

دیزنی پلاس، بخشی از برنامه‌های خود را از کتابخانه‌ی عظیم محتوای کلاسیک شرکت، فیلم‌های خانوادگی قدیمی، تأمین می‌کند. به‌علاوه، محتوای اختصاصی ویژه‌ی آن‌ها همچون سریالی مبتنی بر استاروارز به‌نام The Mandalorian، سریالی متمرکز بر فیلمی از مارول به‌نام Loki و سریال انیمیشنی Monsters at Work مبتنی بر فیلم شاهکار دیزنی، Monsterts Inc به فهرست محتوای دیزنی پلاس افزوده خواهند شد.

برخی از فیلم‌های انحصاری دیزنی همچون بازسازی Lady and the Tramp، به‌صورت اختصاصی برای اپلیکیشن دیزنی پلاس عرضه خواهند شد. طبق گفته‌ی مدیران اجرایی شرکت، دیگر برنامه‌های جدید نیز پس از اکران در سینماها و همچنین پایان فروش در شبکه‌ی نمایش خانگی، به سرویس اضافه می‌شوند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات