تعیین خط فرمول یک بحرین؛ پول پوزیش برای لکلرک و فراری

شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
بهینه‌سازی خودروهای فراری بعد از ناکامی در ملبورن، برای تعیین خط بحرین نتیجه داد تا چارلز لکلرک و سباستین فتل، بهترین زمان‌گیری را داشته باشند.
تبلیغات

دومین جایزه بزرگ فصل ۲۰۱۹ فرمول یک، در بحرین برگزار می‌شود. پیست بحرین با هزینه‌ای نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار و ظرفیت ۷۰ هزار سکوی تماشاگر، سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. هدف از ساخت این محل با نام مجموعه‌ی ورزشی سخیر (Sakhir)، ایجاد زیرساخت لازم برای مسابقات جایزه بزرگ در بالاترین سطح رقابت‌های سرعت بود. طول مسیر برای فرمول یک بحرین، ۵.۴۱۲ کیلومتر است که با ۵۷ دور و مجموع ۳۰۸.۴ کیلومتر به پایان می‌رسد. جالب است بدانید که در ۱۴ سال گذشته، سباستین فتل با ۴ قهرمانی، موفق‌ترین راننده‌ی سخیر بوده است.

فرمول یک جایزه بزرگ بحرین 2017

در تعیین خط سال ۲۰۱۸ هم، راننده‌های فراری شامل سباستین فتل و کیمی رایکونن به ترتیب رتبه‌های اول و دوم کسب کردند. هنگام رقابت در مسابقه‌ی اصلی، فتل به مقام قهرمانی رسید؛ درحالی‌که بوتاس و همیلتون، رانندگان مرسدس بنز، رده‌های دوم و سوم را در اختیار گرفتند. این آمار، می‌تواند مشوق بسیار خوبی برای چارلز لکرک باشد تا پس از کسب اولین پول پوزیشن در بحرین، نخستین قهرمانی فرمول یک در دوران فعالیت خود را، جشن بگیرد.

چارلز لکرک / Charles Leclerc

در فهرست رکوردها، سباستین فتل به‌عنوان جوان‌ترین راننده‌ای که موفق به کسب پول‌پوزیشن شده است، شناخته می‌شود؛ اما چارلز لکرک ۲۱ ساله، جای فرناندو آلونسو را در رده‌بندی جوان‌ترین دارنده‌ی پول پوزیشن در تاریخ فرمول یک می‌گیرد. آلونسو در ۲۲ سالگی و هنگام زمان‌گیری جایزه بزرگ مجارستان ۲۰۰۳، موفق به ثبت بهترین زمان شده بود.

پس از اتمام ۳ دور تمرینی و مرحله‌ی نهایی زمان‌گیری، لکرک توانست با یک دقیقه و ۲۷.۸۶۶ ثانیه، پول پوزیشن بگیرد. هم‌تیمی او فتل، ۰.۲۹۴ ثانیه زمان بیشتر ثبت کرد تا فردا در مسابقه‌ی اصلی، از خط دوم استارت بزند. رتبه‌های سوم و چهارم به ترتیب در اختیار رانندگان مرسدس بنز، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس قرار گرفت که ۰.۳۲۴ و ۰.۳۹۰ ثانیه، زمان بیشتر نسبت به لکرک داشتند.

مرحله‌ی اصلی جایزه بزرگ بحرین، فردا ساعت ۱۹:۴۰ به وقت ایران برگزار خواهد شد. این رقابت به‌دلیل هم‌زمانی با مسابقات فوتبال لیگ برتر، از شبکه ورزش سیما پخش مستقیم نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات