گوشی تاشدنی شیائومی در ویدئوی جدیدی رویت شد

پنج‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
گوشی مفهومی شیائومی با دو لبه‌ی تاشدنی، بار دیگر در ویدیویی به نمایش گذاشته شد.
تبلیغات

ژانویه‌ی سال جاری، بین لین، هم‌بنیان‌گذار شیائومی، چند هفته پیش از رونمایی گلکسی فولد سامسونگ، گوشی هوشمندی با دو لبه‌ی تاشدنی را به‌نمایش گذاشت. با تا شدن دو لبه، دستگاه به یک گوشی با نمایشگر کوچک بدل می‌شود و با باز شدن هر دو لبه، کاربر محصولی در ابعاد تبلت را در اختیار خواهد داشت.

گلکسی فولد / Galaxy Fold

امروز ویدئوی جدید ۱۰ ثانیه‌ای دیگری از گوشی تاشدنی شیائومی در شبکه‌ی اجتماعی ویبو و یوتیوب به‌اشتراک گذاشته شده است. گمان می‌رود که گوشی تاشدنی چینی‌ها در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ با قیمت ۹۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شدو همانند هواوی میت ایکس با قیمت ۲۶۰۰ دلاری، قرار نیست در بازارهای ایالات متحده به‌فروش برسد. اگر شیائومی واقعا گوشی تاشدنی خود را با چنین قیمتی به بازار عرضه کند، بار دیگر با سیاست قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه، رقبا را به چالش خواهد کشید. پیش‌تر نیز گفته شده بود که قیمت گوشی تاشدنی شیائومی نصف قیمت گلکسی فولد سامسونگ خواهد بود

باوجودی که نمی‌توان ازطریق یک ویدئوی ۱۰ ثانیه‌ای اطلاعات زیادی در مورد این گوشی هوشمند به‌دست آورد؛ اما برخی معتقدند از آنجایی که گوشی تاشدنی شیائومی از دو طرف قابلیت تا شدن را دارد، از فناوری پیشرفته‌تری نسبت به گلکسی فولد سامسونگ بهره می‌برد.  

باتوجه‌به برنامه‌ی اوپو و تی‌سی‌ال برای توسعه‌ی گوشی تاشدنی، می‌توان نتیجه گرفت که در حال حاضر رقیب سامسونگ در بازارهای آمریکا، گوشی تاشدنی موتورولا RAZR مدل ۲۰۱۹ خواهد بود. ظاهرا موتورولا قصد دارد روی گوشی هوشمند نوستالژیک خود سرمایه‌گذاری کند. طی مدت ۴ سال، بیش از ۱۳۰ میلیون دستگاه از نسخه‌ی ابتدایی RAZR فروخته شد؛ البته باید درنظر داشته باشیم که گوشی هوشمند تاشدنی موتورولا، مشخصات گوشی بالارده‌ی گلکسی فولد سامسونگ را نخواهد داشت.

گوشی هوشمند تاشدنی TCL

به‌نظر می‌رسد گوشی تاشدنی RAZR مدل ۲۰۱۹، از نمایشگر خارجی کوچکی با رزولوشن ۶۰۰ × ۸۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۴:۳ بهره خواهد برد. گوشی تاشدنی به‌صورت عمودی گسترده خواهد شد تا درنهایت نمایشگر بزرگ ۶.۲ اینچی را با رزولوشن ۸۷۶ × ۲۱۴۲ پیکسل و نسبت تصویر ۲۲:۹ در اختیار کاربران قرار دهد. در نتیجه کاربران دستگاهی با نمایشگر بلند و باریک در اختیار خواهند داشت. این گوشی هوشمند با تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ و در دو نسخه به بازار عرضه خواهد شد. یک نسخه از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴  گیگابایتی بهره خواهد برد و نسخه‌ی دیگر با حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود گوشی هوشمند تاشدنی RAZR مدل ۲۰۱۹ با قیمت ۱۵۰۰ به بازار عرضه شود.

گوشی تاشدنی شیائومی؛ قیمت گذاری مناسب و فناوری پیشرفته 

باتوجه به آنچه گفته شد، گوشی شیائومی هم ازنظر قیمت‌گذاری و هم از نظر فناوری نسبت به گوشی‌های هوشمند تاشدنی دیگر در موقعیت بهتری قرار دارد.

شیائومی هنوز زمان برگزاری رویداد مطبوعاتی معرفی گوشی هوشمند تاشدنی خود را مشخص نکرده است؛ اما اگر این شرکت بر طبق سنت‌های پیشین خود برنامه‌ریزی کند، انتظار می‌رود یکی از مدیران شرکت، در رسانه‌های و شبکه‌های اجتماعی در مورد محصول اطلاعاتی را منتشر کند. همچنین انتظار می‌رود شاهد اخبار فاش‌شده‌ی بسیاری در مورد این گوشی هوشمند در شبکه‌ی اجتماعی ویبو باشیم.

باوجودی که انتظار می‌رود چند سال طول بکشد تا قیمت گوشی‌های هوشمند تاشدنی متعادل‌تر شود، اما ظاهرا شیائومی خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شود گوشی هوشمند تاشدنی خود را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه و فناوری پیشرفته‌تر به بازار معرفی خواهد کرد. باید منتظر اخبار بیشتری در مورد گوشی هوشمند تاشدنی شیائومی باشیم تا ببینیم آیا این شرکت می‌تواند در هر دو حوزه‌ی قیمت و فناوری از سایر شرکت‌ها پیشی بگیرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات