مرسدس بنز A35 سدان مدل ۲۰۲۰ معرفی شد

پنج‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
مطالعه 4 دقیقه
پس از معرفی نسخه هاچ‌بک A35 در سال گذشته، اکنون مرسدس بنز مدل سدان از این خودرو را هم معرفی کرده است.
تبلیغات

اولین‌بار در نمایشگاه خودرو پاریس سال گذشته بود که مرسدس بنز نسخه اولیه A35 هاچ‌بک را رونمایی کرد. این هاچ‌بک با موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۳۰۲ اسب‌بخاری و طراحی جذاب توجه بسیاری جلب کرد. اما معرفی این خودرو با خبری ناگوار برای طرفدارن مرسدس بنز در بازار آمریکای شمالی همراه بود، زیرا این خودرو تنها مخصوص بازار اروپا عرضه شده بود؛ اما امروز مرسدس بنز نمونه جدید سدان از خانواده A35 را معرفی کرده که این‌بار برای خریداران بازار آمریکای شمالی هم قابل سفارش خواهد بود.

همان‌طور که ممکن است حدس زده باشید، نسخه سدان A35 هم تمامی ویژگی‌های مثبت نسخه هاچ‌بک را به‌همراه دارد با این تفاوت که از صندوق عقب با فضای بار بیشتر بهره می‌برد. نسخه سدان A35 همانند مدل هاچ‌بک از سیستم چهار چرخ متحرک بهره می‌برد و با فاصله طولی بین دو محور معادل با ۲.۷۲ متر عرضه می‌شود. در قسمت عقب خودرو طراحی شیب‌دار از سقف آغاز شده و در آخر به اسپویلر و صندوق عقب با پهنای ۰.۹۴ متر می‌رسد.

مرسدس بنز A35 سدان

مرسدس بنز هنوز حجم بار صندوق عقب را اعلام نکرده اما به‌گفته مسئولان این شرکت فضای کافی برای حمل بار مسافران برای یک سفر طولانی وجود خواهد داشت. در داخل کابین اکنون فضای سر در دسترس برای سرنشیان عقبی به ۰.۹۴ متر می‌رسد که برای یک سدان جمع‌وجور بسیار قابل تحسین است. ترکیب و طراحی صندلی‌ها کاملا با نمونه هاچ‌بک همخوانی دارد و فرمان اسپرت و صفحه‌نمایش‌ تمام دیجیتالی به همراه سیستم MBUX هم به رسم تمامی خودروهای مرسدس بنز در کابین دیده می‌شود.

مرسدس بنز A35 سدان

انتقال قدرت توسط نیروی محرکه AMG در ۵ حالت مختلف قابل تنظیم است. رنگ‌های قرمز و سیاه به‌کاررفته در کابین هم هماهنگی جذابی را به A35 سدان بخشیده است. مشخصات فنی این خودرو هم همانند مدل هاچ‌بک است اما برای کاهش وزن از قطعات فیبرکر‌بنی زیادی استفاده شده است. موتور ۴ سیلندر توربوشارژ مرسدس بنز A35 سدان، ۳۰۲ اسب‌بخار قدرت دارد و انتقال قدرت به‌وسیله جعبه‌دنده ۷ سرعته دو‌کلاچه در دو حالت اتوماتیک یا دستی با پدال تعویض‌دنده پشت فرمان انجام می‌گیرد.

مرسدس بنز A35 سدان

سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند A35 در حالت عادی تمامی قدرت را به چر‌خ‌های جلو منتقل می‌‌کند اما در شرایط خاص، انتقال قدرت به‌صورت ۵۰/ ۵۰ بین چرخ‌های جلو و عقب انجام می‌شود تا بیشترین بهره‌وری به‌دست آید. فرمان‌پذیری تمامی چرخ‌ها کنترل A35 را بهبود می‌بخشد تا در پیچ‌ها دچار مشکل نشود. همچنین شاسی پیشرفته این خودرو هم حالت‌های مختلفی را در اختیار قرار می‌دهد که باتوجه‌به موقعیت رانندگی در شهر یا پیست، A35 سدان بهترین عملکرد را داشته باشد.

مرسدس بنز A35 سدان
مرسدس بنز A35 سدان
مرسدس بنز A35 سدان
مرسدس بنز A35 سدان

با وجود صندوق‌دار بودن A35 سدان، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت در ۴.۷ ثانیه انجام می‌گیرد که همانند مدل هاچ‌بک است؛ اما مرسدس بنز تاکنون سرعت نهایی این خودرو را اعلام نکرده است. همچنین هنوز قیمت و تاریخ عرضه دقیق این خودرو مشخص نشده است اما می‌دانیم که برخلاف مدل هاچ‌بک، A35 سدان در بازار آمریکای شمالی هم فروخته خواهد شد. بنابر گفته یکی از مسئولان شرکت مرسدس بنز، نسخه سدان A35 با مدل ۲۰۲۰ وارد بازار آمریکا خواهد شد. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا اولین نمونه‌های این خودرو تا اواخر سال ۲۰۱۹ وارد بازار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات