رنجرور در نبرد حقوقی با لندویند چین پیروز شد

دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
هیات منصفه دادگاه چین پس از شکایت رنجرور از شرکت چینی لندویند مبنی بر کپی‌برداری طراحی خودرو، رای موافق را به‌نفع رنجرور صادر کردند.
تبلیغات

دادگاه منطقه چائویانگ پکن به‌تازگی شرکت Land Wind را در ساخت نمونه X7 به اتهام کپی برداری از پنج ویژگی اصلی رنجرور ایووک محکوم کرده است. به‌گفته این دادگاه، شباهت‌های موجود بین این ۲ خودرو خریدارن را سردرگم کرده است. بنابر دستور دادگاه، تولید و فروش شاسی‌بلند لندویند X7 متوقف خواهد شد و این شرکت باید برای جبران ضررهای وارده به شرکت جگوار-لندرور، خسارت پرداخت کند. لندویند X7 در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و از آن زمان تاکنون بر همگان آشکار بود که طراحی بدنه و کابین این خودرو کاملا از رنجرور ایووک کپی‌برداری شده است.

لندویند X7

نسخه فیس‌لیفت این خودرو با تغییرات جزئی شامل چراغ‌ها و سپر‌های متفاوت در سال ۲۰۱۷ معرفی شد اما پایه طراحی خودرو دست‌نخورده باقی ماند. با وجود شباهت‌های ظاهری فراوان، لندویند X7 تقریبا با نصف قیمت رنجرور ایووک عرضه شد. نکته جالب اینجا است که کمی قبل‌تر در کشور ما هم نمونه‌های از لندویند X7 دیده شده بودند. بنابر شکایات گذشته، بسیاری عقیده داشتند که شرکت جگوار-لندرور در محکوم کردن شرکت Jiangling Motor Corporation که مالک برند لندویند است، ناکام خواهد ماند.

رنج روور ایووک

اما اکنون رای هیات منصفه به نفع شرکت جگوار-لندرور صورت گرفت تا این شرکت اولین خودروسازی باشد که در دادگاه کشور چین پیروز می‌شود. به‌گفته کیت بنجامین، مدیر قوانین جهانی جگوار-لندرور:

ما از تصمیم دادگاه پکن خوشنود هستیم و با اطمینان قوی‌تری در بازار چین سرمایه‌گذاری خواهیم کرد و از قدرت داوری عقلانی دادگاه‌ها در چین حمایت می‌کنیم. این احقاق حقوق نمایانگر آن است که قانون به‌طور مناسبی اجرا شده تا از مشتریان و حق قانونی آن‌ها محافظت شود و دچار سردرگمی نشوند. به‌دین ترتیب از سرمایه‌گذاری کسب‌و‌کار در طراحی و نوآوری هم محافظت خواهد شد.
2020 Land Rover Range Rover Evoque SUV / شاسی بلند لندرور رنج رور ایووک 2020

شرکت JMC در حال حاضر با برند‌های زیرمجموعه خود کار ساخت و طراحی خودروها را انجام می‌دهد و قراردادی را هم با شرکت فورد امضا کرده است. فورد تریتوری که در سال گذشته در چین معرفی شد، بر پایه JMC یوشنگ SM330 ساخته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات