قدرت تسلا مدل 3 از طریق ارتقای نرم‌افزاری ۵ درصد افزایش می‌یابد

چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق وعده‌ی ایلان ماسک، تسلا، به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را برای تمام نسخه‌های مدل ۳ رونمایی کرد که بیشینه قدرت را ۵ درصد افزایش می‌دهد.
تبلیغات

همان‌طور که ایلان ماسک مدتی قبل وعده داده بود، تسلا با به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید خود خودروی الکتریکی مدل ۳ را سریع‌تر از قبل می‌کند. به‌لطف نسخه ۲۰۱۹.۸.۲ سفت‌افزار (firmware) تسلا، سطح پایه این خودروی برقی ۵ درصد افزایش بیشینه قدرت را تجربه خواهد کرد. این افزایش قدرت در تمام نسخه‌های تسلا مدل ۳ از جمله نسخه دوربرد RWD اعمال می‌شود؛ درحالی‌که نسخه پرفورمنس مدل ۳ به بیشینه سرعت ۲۶۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

Tesla Model 3 / تسلا مدل 3

تصویر به‌اشتراک گذاشته‌شده توسط کاربری با نام 22marks در Reddit نشان می‌دهد چه قابلیت‌های دیگری در به‌روزرسانی جدید تسلا وجود دارد. علاوه‌بر افزایش ۵ درصدی قدرت همراه‌با بهبود شتاب و عملکرد، مالکان تسلا مدل ۳ اکنون می‌توانند از قابلیت فراخوانی خودرو (Summon function) بهره ببرند. نحوه عملکرد سیستم فراخوانی به این صورت است که راننده به کمک آن می‌تواند در فاصله ۳ متری از خودرو بایستد و با فشار دادن ممتد دکمه وسطی کلید، خودرو را به داخل یا خارج از پارکینگ هدایت کند.

پس از آن، حالت ضدسرقت سنتری (Sentry Mode) نیز وجود دارد که در هنگام پارک مداوم، اطراف خودرو را با استفاده از دوربین‌های باکیفیت بالا نظارت می‌کند؛ با استفاده از دوربین‌های قرارگرفته درکنار و داخل خودرو، حالت سنتری تهدیدهای بالقوه را شناسایی کرده و از سارق فیلم می‌گیرد.

Tesla Model 3 / تسلا مدل 3

به هر حال باید ببینیم افزایش ۵ درصدی بیشینه قدرت خروجی تسلا مدل ۳ چه مقدار می‌تواند در عملکرد خودروی برقی تاثیر بگذارد. باتوجه‌به زمان صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت ۳.۲ ثانیه‌ای برای نسخه پرفورمنس دوموتوره تمام چرخ محرک، باید ببینیم که به‌روزرسانی جدید می‌تواند چه مقدار از زمان سرعت‌گیری بکاهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات