مقایسه پورشه تایکان و آئودی e-tron GT

دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
پورشه تایکان و آئودی e-tron GT هر دو خودروهای سدان برقی و از زیرمجموعه‌های گروه فولکس واگن هستند و ازنظر فنی، شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند.
تبلیغات

به‌گفته‌ی آئودی، فناوری به‌کاررفته در مدل برقی e-tron GT با همکاری پورشه توسعه داده شده است؛ به‌همین‌دلیل، شباهت‌های زیادی بین این سدان الکتریکی و محصول الکتریکی جدید پورشه با نام پورشه تایکان (با نام قبلی پورشه Mission E) وجود دارد.

آئودی از سیستم باتری ۸۰۰ ولتی استفاده کرده که دقیقا با پورشه تایکان مشابه است. این باتری پیشرفته از سیستم شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و در ۲۰ دقیقه، می‌توان ۸۰ درصد ظرفیت آن را شارژ کرد. البته، پورشه با تغییراتی توانسته این زمان را در محصول خود به ۱۵ دقیقه کاهش دهد. باتوجه‌به اینکه هیچ‌یک از این دو خودرو هنوز وارد بازار نشده‌اند، بسیاری از کارشناسان و علاقه‌مندان شک دارند که در دنیای واقعی، چنین سرعت شارژ سریعی واقعا دردسترس باشد.

audi e-tron

اگر به تصاویر زیر دقت کنید، متوجه این موضوع خواهید شد که بسته‌ی باتری و مکان قرارگیری آن نیز در هر دو خودرو یکسان است. طراحی این باتری به‌گونه‌ای است که به سازندگان اجازه داده صندلی‌های عقبی را در ارتفاع پایین‌تری نصب کنند. به‌همین‌دلیل، هم جای پا و هم فضای بالای سر مناسبی در این دو مدل برای سرنشینان عقبی وجود دارد.

porsche taycan

در بخش موتور، هر دو محصول آلمانی از دو موتور برقی و سیستم چهارچرخ محرک برخوردار هستند. پورشه قدرت موتور مدل تایکان را ۶۰۰ اسب‌بخار اعلام کرده و آئودی قدرت موتور e-tron GT را ۵۹۰ اسب‌بخار. پورشه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت تایکان را در ۳.۵ ثانیه وعده داده و شتاب آئودی e-tron GT نیز باید به‌همین میزان باشد. همچنین، هر دو مدل می‌توانند درحدود ۱۲ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کنند.

porsche taycan

پورشه هنوز جزئیات کامل تایکان را منتشر نکرده؛ اما آئودی اطلاعات بیشتری دراختیار رسانه‌ها قرار داده است. مدل e-tron GT از حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتربرساعت است برخوردار است و از سیستم شارژر بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. طول و عرض و ارتفاع محصول آئودی به‌ترتیب ۴.۹۶ و ۱.۹۶ و ۱.۳۸ متر است و صندوق عقب آن ۴۵۰ لیتر ظرفیت دارد. درضمن، در قسمت جلو و زیر کاپوت نیز باتوجه‌به نبود موتور احتراق‌داخلی و ابعاد کوچک موتورهای برقی فضای بار ۱۰۰ لیتری دردسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات