فرمول یک استرالیا ۲۰۱۹؛ قهرمانی بوتاس و مرسدس

یک‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
گرندپری استرالیا ۲۰۱۹ با قهرمانی والتری بوتاس از تیم مرسدس AMG پتروناس به پایان رسید؛ لوئیس همیلتون و مکس وشتاپن در رده‌های دوم و سوم ایستادند.
تبلیغات

مرحله اول رقابت‌های فرمول یک ۲۰۱۹ که در کشور استرالیا و پیست آلبرت پارک ملبورن برگزار شد، با قهرمانی والتری بوتاس فنلاندی خاتمه یافت. در این رقابت هیجان‌انگیز، بوتاس از تیم مرسدس بنز با زمان ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه و ۲۷.۳۲۵ در جایگاه نخست گرندپری استرالیا ایستاد، درحالی‌که لوئیس همیلتون و مکس وشتاپن از تیم ردبول در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند. همچنین سباستین فتل و شارلز لکلرک از تیم فراری نتوانستند به رتبه‌‌هایی بهتر از چهارم و پنجم دست یابند.

Australian Grand Prix formula 1 2019 / گرندپری فرمول یک استرالیا

برخلاف فصل گذشته که مسابقات با یکه‌تازی همیلتون و فتل برگزار می‌شد، این‌بار شاهد رقابتی حساس و داغ بین تمام رانندگان بودیم. درحالی‌که فصل گذشته والتری بوتاس به‌شدت مورد انتقاد قرار داشت و گاهی اوقات از او به‌عنوان راننده پوششی برای همیلتون یاد می‌شد، امسال در اولین مسابقه شایستگی‌های خود را ثابت کرد و به تمام انتقادات پاسخ داد. عملکرد خوب بوتاس در گرندپری فرمول یک استرالیا ۲۰۱۹ از ابتدای مسابقه شروع شد و با استارت خوب توانست از هم‌تیمی خود سبقت بگیرد و جایگاه خود را تا پایان حفظ کرد. پایان‌بخش این عملکرد خوب با سریع‌ترین دور مسابقه نیز همراه شد تا بوتاس بیشترین امتیاز رقابت فرمول یک امروز را به نام خود ثبت کند.

Australian Grand Prix formula 1 2019 / گرندپری فرمول یک استرالیا

برخلاف عملکرد عالی رانندگان مرسدس بنز، در تیم‌های ردبول و فراری خبری از هماهنگی سال گذشته نبود. فتل که فصل گذشته به‌لطف هماهنگی خوب با کیمی رایکونن پیروزی‌های زیادی کسب کرد، به نظر می‌رسد برای کار با لکلرک جوان هنوز به فرصت زیادی نیاز دارد. در تیم ردبول نیز با وجود عملکرد مناسب پیشرانه هوندا برای وشتاپن، خبری از هنرنمایی پیر گسلی نبود و به نظر می‌رسد که هنوز به آمادگی مناسب برای جانشینی دنیل ریکیاردو نرسیده است. 

Australian Grand Prix formula 1 2019 / گرندپری فرمول یک استرالیا

از جمله سایر اتفاقات خاص مسابقه فرمول یک استرالیا می‌توان به نقص فنی پیشرانه خودروی کارلوس ساینز و خروج او در ابتدای مسابقه اشاره کرد. تا پایان مسابقه نیز دنیل ریکیاردو و رومن گروژان از ادامه رقابت دست کشیدند و مجبور به خروج از پیست شدند. نکته جالب دیگر جایگاه نهم برای لنس استرول است که سال گذشته معمولاً بدون کسب امتیاز یا با تصادف و مشکل خودرویش از مسابقه خارج می‌شد؛ اما در اولین مسابقه فصل ۲۰۱۹ نشان داد که تفاوت تیم و خودرو می‌تواند به تغییر نتیجه و عملکرد راننده کمک کند.

Australian Grand Prix formula 1 2019 / گرندپری فرمول یک استرالیا

به این ترتیب والتری بوتاس در رتبه نخست گرندپری فرمول یک استرالی ۲۰۱۹ ایستاد و با احتساب یک امتیاز سریع‌ترین دور، اولین ۲۶ امتیاز فصل را کسب کرد. لوئیس همیلتون با اختلاف ۲۰.۸۸۶ نسبت به بوتاس در رده دوم ایستاد که زمان قابل توجهی است. مکس ورشتاپن نیز با اختلاف ۱.۶۳۴ ثانیه‌ای نسبت به همیلتون، به رده سوم بسنده کرد. هم‌اکنون والتری بوتاس از تیم مرسدس با ۲۶ امتیاز در جایگاه نخست رانندگان فرمول یک ۲۰۱۹ قرار دارد و همیلتون به همراه وشتاپن به ترتیب با ۱۸ و ۱۵ امتیاز او را تعقیب می‌کنند. پس از وشتاپن، سباستین فتل و شارلز لکلرک از تیم فراری، کوین مگنوسن از هاس، نیکو هالکنبرگ از رنو، کیمی رایکونن از آلفا رومئو، لنس استرول از ریسینگ پوینت و دنیل کویات از تورو روسو در رده‌های چهارم تا دهم قرار دارند. 

رتبه

راننده

امتیاز

۱

والتری بوتاس

۲۶

۲

 لوئیس همیلتون

۱۸

۳

مکس وشتاپن

۱۵

۴

سباستین فتل

۱۲

۵

شارلز لکلرک

۱۰

۶

کوین مگنوسن

۸

۷

نیکو هالکنبرگ

۶

۸

کیمی رایکونن

۴

۹

لنس استرول

۲

۱۰

دنیل کویات

۱

در جدول تیمی نیز تیم مرسدس بنز باتوجه‌به عملکرد عالی بوتاس و همیلتون در این مرحله، با ۴۴ امتیاز جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. تیم فراری با ۲۲ امتیاز و ردبول با ۱۵ امتیاز نیز در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند. تیم‌های هاس، رنو، آلفا رومئو، ریسینگ پوینت و تورو روسو نیز به رتبه‌های بعدی بسنده کرده‌اند. سایر تیم‌ها از جمله مک‌لارن و ویلیامز نیز بدون کسب هیچ امتیازی به امید مراحل آینده فرمول یک هستند.

رتبه

تیم

امتیاز

۱

مرسدس

۴۴

۲

فراری

۲۲ 

۳

ردبول

۱۵

۴

هاس

۸

۵

رنو

۶

۶

آلفا رومئو

۴

۷

ریسینگ پوینت

۲

۸

تورو روسو

۱

۹

مک‌لارن

۰

۱۰

ویلیامز

۰

مرحله دوم مسابقات فرمول یک امسال، ۱۱ فروردین در بحرین برگزار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات