جوایز بهترین خودروهای کلاسیک آملیا ۲۰۱۹ به فراری و مرسدس بنز رسید

یک‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
جوایز برترین خودروهای کلاسیک آملی ۲۰۱۹، به فراری 335 S اسکاگلیتی و مرسدس بنز 540K Autobahn رسید.
تبلیغات

با وجود اینکه تعداد بسیار زیادی از خودرو‌های کلاسیک با ارزش در همایش جزیره آملیا به‌نمایش درآمدند، اما تنها ۲ خودرو می‌توانستند جایزه برترین برترین‌ها را به دست آورند. این ۲ جایزه Best in Show Concours d’Elegance و Best in Show Concours de Sport نام داشتند که به ‌ترتیب به مرسدس بنز 540K Autobahn-kurier مدل ۱۹۳۸ و فراری اسکاگلیتی 335 S مدل ۱۹۵۷ رسیدند. همایش امسال آملیا با حضور برترین خودروهای هر دهه برگزار شد.

فراری 335 S / مرسدس بنز 540K Autobahn

از خودروهایی با فرمان چوبی گرفته تا پروتوتایپ‌های مسابقه‌ای توربوشارژ قدرتمند. تقریبا برای هر ذائقه‌ای یک خودرو منحصربه‌فرد وجود داشت، اما در آخر جایزه برترین خودروها به ۲ نمونه فراری و مرسدس بنز رسید. مرسدس بنز 540K Autobahn امروزه به‌عنوان یکی از ارزشمند‌ترین خودروهای کلاسیک این شرکت شناخته می‌شود (یک نمونه سبز رنگ آن هم در موزه خودروهای کلاسیک ایران موجود است). طراحی فستبک شیشه عقب، این خودرو را با سایر نمونه‌ّهای 540K نیز متمایز می‌کند. همچنین این تنها نمونه ساخته‌شده با بدنه مخصوص Autobahn-Kurier است که در کارخانه Sindelfingen با موتور سوپرشارژ ساخته می‌شد.

فراری 335 S / مرسدس بنز 540K Autobahn

این خودرو برای اولین‌بار در سال ۱۹۳۸ در نمایشگاه خودرو پاریس به‌نمایش درآمد. سپس فردی به نام ایگناسیو باراکوئر این خودرو را خریداری کرد و تا سال‌ها مالکیت آن بر عهده این خانواده بود. موتور ۵.۴ لیتری ۸ سیلندر خطی سوپرشارژ این نمونه، ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. جعبه‌دنده ۴ سرعته دستی به‌همراه تعلیق مستقل، بر خاص بودن این نمونه می‌افزود. فراری 335 S اسکاگلیتی دیگر برنده این نمایشگاه بود. خودرویی که با بهره‌مندی از موتور ۱۲ سیلندر با بلوک ۶۰ درجه،۲۴ شمع و ۲ سوپاپ به ازای هر سیلندر، از زمان خود بسیار جلوتر بود. موتور این خودرو ۳۶۰ اسب‌بخار قدرت تولید‌ می‌کرد که حتی در استاندارد‌های امروزی هم قدرت قابل توجهی محسوب می‌شود.

فراری 335 S / مرسدس بنز 540K Autobahn

در ابتدا بدنه این خودرو به‌عنوان نمونه 290 MM ساخته شد و سپس به 315 S تغییر یافت. اما درنهایت چرخه تکامل این خودرو به نمونه 335 S اسکاگلیتی ختم شد. تاریخچه فراری 335 S با نام‌ رانندگانی بزرگی همچون خوان مانوئل فنجیو، فیل هیل، آلفونسو دی پورتاگو، ولف‌گانگ وون تریپ و استرلینگ ماس گره خورده است. تیم فراری با نمونه 335 S اسکاگلیتی در ۳ فصل مسابقه‌ای شرکت کرد که شامل مسابقات ۲۴ ساعته لمان، سبرینگ و میله میلیا می‌شد. با وجود تاریخچه غنی هر ۲ نمونه، می‌توان گفت که فراری و مرسدس بنز با شایستگی هرچه تمام‌تر این جوایز را از آن خود کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات