ارزش بیت کوین شاید تا ۱۸۵۰ دلار سقوط کند

جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
با وجود رخدادهای امیدوارکننده‌ای که در چند ماه گذشته پیرامون بیت‌کوین و جامعه‌ی ارز دیجیتال رخ داد، احتمال سقوط ارزش هنوز تهدیدی جدی محسوب می‌شود.
تبلیغات

در ۳ ماه گذشته، ارزش بیت کوین تقریبا ثابت بوده و حجم قابل توجهی از آن نیز خصوصا در کشورهای آمریکا و ژاپن مبادله شده‌ است. در دوره‌ی سه‌ماهه‌ی گذشته، قیمت بیت‌کوین از پایین‌ترین مقدار سالانه یعنی حدود ۳۱۲۲ دلار به ۳۹۱۳ رسید و به‌نوعی در حال تجربه‌ی خط مقاومت ۴ هزار دلار است.

ثبات قیمت ارز مادر باعث شد تا سکه‌ها و توکن‌های متعدد، سودهای سنگینی را هم در مقایسه با بیت‌کوین و هم دلار، کسب کنند. به‌عنوان مثال، لایت‌کوین، انجین‌کوین و کایبر نتورک، افزایش ارزش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی در دوره‌ی گذشته داشته‌اند. با وجود تمام آن اخبار خوب، یک تحلیل‌گر قیمت رمزارز به‌نام Bleeding Crypto در مصاحبه با سرویس خبری CCN احتمال سقوط ارزش بیت‌کوین تا ۱۸۵۰ دلار را بالا دانست.

چرا ۱۸۵۰ دلار؟

در ابتدای ماه جاری میلادی، ارزش بیت‌کوین از خط ۴ هزار دلار عبور کرد اما موفق نشد خط مقاومت حیاتی ۴۲۰۰ دلار را رد کند. در آن زمان، تحلیل‌گر تکنیکال (تحلیل براساس نمودارهای قیمت در کوتاه‌مدت و بلندمدت) این مصاحبه ادعا کرد که سقوط به خطوط ۲۴۰۰ و ۳۱۰۰ دلار در دوره‌های کوتاه‌مدت، محتمل خواهد بود. طبق صحبت‌های او، در میانه‌های سال ۲۰۱۷، بیت‌کوین برای چند ماه در کانال ۲۴۰۰ دلار باقی ماند و سپس به ۱۸۵۰ دلار سقوط کرد. در آن زمان، خط ۱۸۰۰ پس از هاردفورک بیت‌کوین کش شکل گرفته بود.

قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین در ۳ ماه گذشته

پس از اوج‌گیری قیمت از ۱۸۰۰ دلار، دیگر در نمودارهای قیمتی بیت‌کوین شاهد عدد ۲۴۵۰ دلار نبودیم و حتی سقوط شدید در سال گذشته‌ی میلادی نیز باعث شکل‌گیری آن خط قیمتی نشد. به‌هرحال، بلیدینگ کریپتو اعتقاد دارد رسیدن به قیمت ۲۴۵۰ دلار نیز در ماه‌های آینده دور از انتظار نخواهد بود. او در مصاحبه با CCN گفت:

اگر به نمودارهای ماه می سال ۲۰۱۷ نگاه کنید، متوجه باقی‌ماندن قیمت در حدود ۲۴۵۰ دلار به‌مدت چند ماه می‌شوید که پس از آن به قیمت ۱۸۵۰ دلار رسید. آن مرحله، پایان روند سقوطی بود که از هاردفورک بیت‌کوین کش شروع شد. از آن زمان قیمت افزایش و کاهش شدیدی داشت و دیگر آن خط قیمتی را مشاهده نکردیم.در نتیجه من اعقاد دارم که مانند همه‌ی روندهای مشابه صعود و سقوط قیمت، بازگشت به خط پشتیبان گذشته، یکی از روندهای قابل پیش‌بینی خواهد بود و به‌همین دلیل، رسیدن به ۲۴۵۰ دلار دور از ذهن نیست.

تحلیل‌گر فوق در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت که اگر نمودار قیمتی به ۲۴۵۰ دلار برسد، سقوط به ۱۸۵۰ دلار دور از ذهن نخواهد بود که احتمالا یک خط پیشتیبان قابل‌توجه را برای این دارایی ایجاد خواهد کرد. در هفته‌های اخیر، تحلیل‌‌گران متعدد بازار رمزارزها و افراد فعال در حوزه‌های خرید و فروش، ادعا کرده‌اند که کاهش نیافتن قیمت تا خطوط پشتیبان قبلی حتی در ۳۳۰۰ دلار باعث می‌شود که امیدی به افزایش قیمت قابل‌توجه در کوتاه‌مدت نداشته باشند. به‌عنوان مثال CryptoUB در توییتی گفت:

اگر بیت‌کوین بتواند خط مقاومت ۳۹۴۰ دلاری را بشکند، حداقل تا ۴۲۵۰ دلار پیش خواهد رفت. البته، از آنجایی که خطوط پشتیبان ۳۵۵۰ و ۳۳۵۰ دلار مشاهده نشده‌اند، نمی‌توانم نسبت به آن پیش‌بینی امیدوار باشم.
ارزش بازار رمزارز

ارزش بازار رمزارز در ۳ ماهه‌ی گذشته

تحلیل‌های فاندامنتال نسبت به آینده‌ی رمزارزها امیدوار هستند

یکی از فعالان بازار رمزارزها با اشاره به آنکه افزایش ارزش توکن‌ها احتمالا با افزایش قیمت بیت‌کوین روند خود را تغییر دهد، به این نکته اشاره کرد که بیت‌کوین در وضعیتی نامشخص قرار دارد. از نظر او، یا ارز مادر با سایر ارزهای بازار روند صعودی شدید را طی خواهد کرد یا سقوط قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

درکنار تمامی تحلیل‌های بالا، باید بدانیم که مانند بسیاری از دارایی‌های دیگر، قیمت بیت‌کوین نیز به متغیرهای بسیاری وابسته می‌شود و به‌طور کلی، بازار ارز دیجیتال چنین وضعیتی دارد. ازطرفی، افزایش شدید قیمت در آلت‌کوین‌ها نشان‌ می‌دهد که اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار در مجموع افزایش یافته است. به‌علاوه، در این مدت، خریدوفروش‌های با ریسک بالا و بازدهی سود بالا نیز در بازار افزایش یافت.

در بحث تحلیل‌های فاندامنتال بازار (تحلیل براساس اخبار و رخدادهای هر بازار)، استفاده از رمزرازها توسط مؤسسه‌های مالی بزرگ، غول‌های دنیای فناوری و سرویس‌هایی که توسط شرکت‌هایی همچون سامسونگ، جولیوس و فیدلیتی عرضه می‌شوند، همگی افزایش یافته است. این موارد، به‌عنوان اساسی‌ترین متغییرهای بررسی قیمت رمزارزها یا دارایی‌های دیگر مالی بررسی می‌شوند.

آینده‌ی غیرقابل پیش‌بینی

نشانه‌های تکنیکال برای اکثر دارایی‌های رمزنگاری‌شده، ضعیف هستند اما در مقابل، بخش توسعه، پیاده‌سازی و صنعتی‌سازی در آن بازار،‌ نشانه‌های امیدوارکننده‌ای دارد و از ابتدای سال ۲۰۱۹، روند مثبتی داشت. با تأثیر از همان روندها، بازار کلی رمزارزها از پایان ماه دسامبر گذشته، افزایش ۳۰ درصدی را تجربه کرد. تحلیل‌گران می‌گویند تکانه‌ی ایجادشده بر اثر رخدادهای فوق، حدقل در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ هم ادامه خواهد یافت و روی بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات