ساعت‌های هوشمند MARQ گارمین با قیمت بیش از ۱۵۰۰ دلار عرضه می‌شوند

پنج‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گارمین خانواده‌ی جدیدی از ساعت هوشمند خود را با برند MARQ معرفی کرد که در دسته‌ی لوکس قرار می‌گیرند و قیمت‌هایی بیش از ۱۵۰۰ دلار دارند.
تبلیغات

افرادی که حاضر به خرید ساعت‌های ۱۵۰۰ دلاری شوند، قطعا زیاد نیستند، اما به‌هرحال برخی کاربران به خریدن آن نوع از محصولات نیز تمایل دارند. به‌نظر می‌رسد جدیدترین خانواده از محصولات اختصاصی گارمین، برای آن دسته از مردم و بوتیک‌های خاص طراحی و تولید شود و برای افراد با کاربری‌های روزمره، جذاب نباشد. خانواده‌ی جدید محصولات شرکت، به‌نام MARQ و توضیح «ساعت‌های ابزاری» معرفی شدند که ظاهر بسیار زیبا و البته قیمت‌هایی سرسام‌آور دارند.

گارمین قبلا با عرضه‌ی ساعت‌های برند Fenix، رکورد ساعت‌های هوشمند مجهز به GPS خود را به بیش از ۹۰۰ دلار رسانده بود. خانواده‌ی جدید، آن خط قیمتی را بالاتر بردند و بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار برچسب قیمتی دریافت کردند. آن بازه‌ی قیمتی، ساعت‌های گرانی همچون Montblanc Summit 2 با سیستم‌عامل Wear OS و قیمت ۹۹۵ دلاری را هم پشت سر گذاشت. تنها محصول نزدیک به این بازه‌ی قیمتی، ساعت هوشمند ۱۶۰۰ دلاری Tag Heuer Connected است.

شرکت تولیدکننده‌ی ساعت‌های MARQ می‌گوید که هدف از عرضه‌ی آن‌ها، ارائه‌ی بهترین خدمات و قابلیت‌ها در مدل‌های لوکس و شبیه به ساعت‌های فوق‌حرفه‌ای است. رویکرد گارمین قطعا جذاب و قابل‌توجه محسوب می‌شود. هر ۵ محصول جدید، قابلیت‌هایی دارند که برای مقاصد منحصربه‌فرد کاربرد دارد و مفهوم «ساعت ابزاری» را به‌خوبی منتقل می‌کنند. به‌نظر می‌رسد هریک از آن‌ها، به قابلیت‌هایی مجهز شده‌اند که در ساعت‌های فوق‌حرفه‌ای می‌بینید. آن قابلیت‌ها، به کاربردهای واقعی و معمول ساعت‌های حرفه‌ای نزدیک می‌شوند و یک پله از امکانات ساده‌ی سلامتی،‌ بالاتر هستند. گارمین در کنفرانس خبری خود کلیاتی را درباره‌ی هر یک از ساعت‌های خانواده‌ی MARQ منتشر کرد که در ادامه به‌صورت مجزا به آن‌ها می‌پردازیم.

The MARQ Aviator همان‌طور که از نامش برداشت می‌شود، دارای قابلیت‌های پروازی همچون نقشه‌های پرواز، راداری آب‌وهوایی Nexrad، اطلاعات فرودگاه‌ها و قابلیت هماهنگی با کابین اختصاصی Garmin است.

ساعت گارمین MARQ

The MARQ Driver با بندهای سیلیکونی و تیتانیومی عرضه می‌شود و ۲۵۰ نقشه‌ی مسابقه‌ای معروف را در خود جای می‌دهد. به‌علاوه، قابلیت نشان دادن زمان تک‌به‌تک چند دور مسابقه‌ی رانندگی، زمان‌بندی دلتا و زمان‌بندی هر دور از مسابقات رانندگی در آن ساعت لحاظ شده‌اند.

The MARQ Captain یک ساعت دریایی محسوب می‌شود که در حاشیه‌ی خود امکاناتی برای زمان‌سنجی مسابقات قایق‌رانی دارد. به‌علاوه،‌ نمایش سرعت باد، جزرومد و دما نیز در آن ارائه می‌شود. یک واچ‌فیس اختصاصی برای نشان دادن وضعیت بنادر در آن وجود دارد که نمودارهای اطلاعات ساحلی و قابلیت‌هایی برای پهلوگیری آسان‌تر قایق‌ها را هم ارئه می‌کند.

The MARQ Expedition با ابزار اتصال ماهواره‌ای گارمین (به‌نام InReach Mini که به‌صورت مجزا فروخته می‌شود) ارتباط برقرار می‌کند. به‌علاوه، قابلیت TOPO mapping در آن وجود دارد که ارتفاع‌سنج، فشارسنج و قطب‌نما را به کاربر ارائه می‌کند. درکنار آن موارد، ClimbPro قرار دارد که اطلاعات زنده از وضعیت کنونی صعود و برنامه‌های پیش‌رو را به‌صورت پارامترهای شیب، ارتفاع و فاصله تا مقصد نشان می‌دهد.

The MARQ Athlete شبیه‌ترین محصول به خانواده‌ی ساعت‌های سلامتی قبلی گارمین است. قابلیت VO2 Max در آن ساعت هم عرضه می‌شد که درکنار قابلیت‌های ردگیری فعالیت ورزشی و همچنین نشان دادن اکسیمتری ضربان، ترکیب کاملی از امکانات سلامت می‌شود.

گارمین در توضیحات فنی ساعت‌های جدید، ۱۲ روز عمر باتری در وضعیت ساعت هوشمند را ادعا می‌کند. با فعال کردن GPS، شارژدهی به ۲۸ ساعت می‌رسد و با استفاده از قابلیت ذخیره‌ی انرژی UltraTrac GPS، تا ۴۸ ساعت می‌توان از ساعت‌ها استفاده کرد. همه‌ی ساعت‌ها از جنس تیتانیوم، شیشه‌ی یاقوت کبود و حاشیه‌های سرامیکی هستند. قابلیت نمایشگر همیشه روشن، GPS، پخش موسیقی، نمایش ضربان قلب و اکسیمتری ضربان در همه‌ی آن‌ها عرضه می‌شود.

نظر شما درباره‌ی محصولات جدید گارمین چیست؟ آیا الزاما باید ۵ نسخه ساعت هوشمند معرفی می‌شد یا شرکت می‌توانست همه‌ی قابلیت‌ها را در محصولی واحد عرضه کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات