چگونه اندروید Q را همین حالا نصب کنیم؟

پنج‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
نسخه‌ی بتای اندروید Q از ساعاتی پیش به‌صورت رسمی دردسترس قرار گرفته است. اگر به‌ نصب این نسخه علاقه‌مندید، زومیت را با این مقاله‌ی آموزشی همراهی کنید.
تبلیغات

گوگل (Google) از ساعات آغازین امروز، اولین نسخه‌ی بتای اندروید کیو (Android Q) را به‌صورت رسمی منتشر کرده است. اندروید کیو که هنوز نام نهایی آن را دقیق نمی‌دانیم، جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل محبوب اندروید است که چند ماه دیگر به‌طور رسمی منتشر خواهد شد. 

نسخه‌ی بتای اندروید کیو برای همه‌ی کسانی دردسترس قرار گرفته که به آزمایش این نسخه و گزارش اشکالات نرم‌افزاری آن به‌ گوگل علاقه دارند. جالب است بدانید در سال‌های گذشته، اولین نسخه‌ی بتا، تنها دردسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌گرفت.

قبل از اینکه آموزش نصب نسخه‌ی بتای اندروید کیو را آغاز کنیم، شایان ذکر است نمی‌توانیم نصب این نسخه را روی دستگاه اصلی‌تان پیشنهاد کنیم؛ چراکه اندروید کیو فعلا در مرحله‌ی بتا است و بی‌شک با برخی اشکالات نرم‌افزاری دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. این اشکلات که غالبا ممکن است آزاردهنده باشند و حتی تأثیر منفی بر عمر باتری گوشی بگذارند. 

اندروید کیو / Android Q

اگر فقط یک گوشی سازگار با اندروید کیو دارید، بهتر است فعلا این نسخه را نصب نکنید تا بتاهای بعدی دردسترس قرار گیرند. حتی خود گوگل هم در فرایند ثبت‌نام برای نصب نسخه‌ی بتای فعلی اندروید Q، به کاربرانش چنین هشداری می‌دهد:

برخی قابلیت‌ها همچون امکان برقراری تماس و نیز اجرای اپلیکیشن‌ها ممکن است در این نسخه به‌درستی کار نکنند.

فراموش نکنید آزمایش نسخه‌های بتا کار هیجان‌انگیز و جالبی است. با‌این‌حال، اگر فقط یک گوشی اندرویدی سازگار با اندروید کیو دارید، بهتر است فعلا از نصب آن خودداری کنید. با‌ این اوصاف، اگر هنوز به نصب اندروید کیو علاقه‌مندید، درادامه، با زومیت همراه شوید تا نحوه‌ی نصب آن را به‌ شما آموزش دهیم.

پیش از هر چیز، دستگاه‌های سازگار با بتای اول اندروید کیو را باید معرفی کنیم. این دستگاه‌ها عبارت‌اند از:

گوگل پیکسل 2 ایکس ال / Google Pixel 2 XL

گوشی‌های سازگار با اولین نسخه‌ی بتای اندروید Q

پیکسل

پیکسل ایکس‌ال

پیکسل ۲

پیکسل ۲ ایکس‌ال

پیکسل ۳

پیکسل ۳ ایکس‌ال

در‌حال‌حاضر، فقط پیکسل‌های گوگل از این نسخه پشتیبانی می‌کنند. دراین‌میان، نکته‌ی جالب پشتیبانی پیکسل‌های نسل اول از نسخه‌ی بتای اندروید کیو است. گوگل می‌گوید این امکان به‌دلیل تقاضای فراوان کاربران مهیا شده است.

چگونه اندروید کیو را نصب کنیم؟

دو راه برای نصب اندروید کیو روی دستگاهتان وجود دارد. راحت‌ترین راه این است که منتظر انتشار این نسخه از وب‌سایت رسمی نسخه‌های بتای اندروید بمانید و وارد حساب گوگل خودتان شوید که در گوشی پیکسل از آن استفاده می‌کنید. در این مرحله، باید به‌ پایین اسکرول کنید تا به‌ بخش گوشی‌های سازگار برسید. 

حتی پیکسل‌های نسل اول هم از اندروید کیو پشتیبانی می‌کنند

در مرحله‌ی بعد، روی Opt In کلیک و قوانین یادشده را تأیید کنید. بعد از اینکه پیکسل خودتان را ثبت‌نام کردید، تمامی نسخه‌های بتای اندروید کیو را به‌صورت OTA دریافت خواهید کرد؛ دقیقا به‌همان ترتیبی که در‌حال‌حاضر، به‌روزرسانی‌های اصلی را دریافت می‌کنید. دریافت نسخه‌ی بتای اندروید کیو ممکن است حداکثر ۲۴ ساعت زمان‌ ببرد؛ پس، چند ساعت صبر کنید تا امکان دانلود برای‌تان فراهم شود.

روش دوم برای نصب اندروید کیو، این است که فایل‌های ایمیج را از وب‌سایت گوگل دانلود و آن‌‌ها را خودتان نصب کنید. این روش نیازمند این است که بوت‌لودر دستگاهتان را آنلاک کنید و آن را به‌ تنظیمات کارخانه برگردانید تا نهایتا بتوانید به‌روزرسانی را نصب کنید. ازآنجاکه ایمیج نخست را فلش کرده‌اید،‌ نمی‌توانید به‌روزرسانی‌های بعدی را به‌صورت OTA دریافت کنید. این، یعنی پس از انتشار هر بتا، باید جداگانه آن‌ها را فلش بزنید که صدالبته کار آزار‌دهنده‌ای است.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال / Google Pixel 2 XL

می‌توانیم نسخه‌ی بتا را حذف کنیم؟

بله؛ صرف‌نظر از اینکه از کدام‌یک از این روش‌ها برای نصب نسخه‌ی بتا استفاده کرده‌اید، می‌توانید هروقت خواستید، از بتا خارج شوید. برای کسانی که از روش اول استفاده کرده‌اند (ثبت‌نام در وب‌سایت رسمی گوگل)، کار راحت‌تر است. آنان فقط باید باردیگر به همان وب‌سایت مراجعه و نسخه‌ی بتا را حذف کنند. کاربران دسته‌ی دوم باید بیلد رسمی را دانلود و آن را فلش کنند. نهایتا پس از بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه، می‌توانند نسخه‌ی معمولی را دوباره نصب کنند.

دیدگاه شما زومیتی‌ها دراین‌زمینه چیست؟ معمولا نسخه‌های بتا را نصب می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات