مایکروسافت ویژگی اسکرول سریع موتور رندرینگ EdgeHTML را به کرومیوم می‌آورد

سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت طرحی را پیشنهاد داده که براساس آن، با انجام تغییراتی در کرومیوم سرعت اسکرول کردن در مرورگرهای بر پایه این موتور رندرینگ بهبود می‌یابد.
تبلیغات

مایکروسافت در ماه دسامبر اعلام کرد که قصد دارد مرورگر اج خود را بر پایه کرومیوم توسعه دهد. دقیقا مشخص نیست که باید انتظار چه چیزی را از این نسخه جدید Microsoft Edge داشت؛ بااین‌حال ردموندی‌ها یک قابلیت مهم این مرورگر را تأیید کرده‌اند.

«اسکرول کردن اسکرول‌بار در کرومیوم روی ریسمان اصلی (main thread) اتفاق می‌افتد. اگر ریسمان اصلی شلوغ باشد، اسکرول کردن با کلیک روی اسکرول‌بار کند خواهد بود؛ چون این رویداد تا آزاد شدن ریسمان اصلی منتظر خواهد ماند. براساس مشاهدات ما، اسکرول کردن در کرومیوم در مقایسه با EdgeHTML بیش از دو برابر کندتر بود و این کندی در وبسایت‌های شلوغ حتی بیشتر رخ می‌داد. عملکرد بهتر EdgeHTML در این زمینه به خاطر اجرای رویداد اسکرول در خارج از ریسمان اصلی است. اگر این ویژگی را به کرومیوم بیاوریم، می‌توانیم عملکرد اسکرول را مانند EdgeHTML بهبود ببخشیم.»

Microsoft Edge

گوگل این طرح را پذیرفته و تغییرات پیشنهادی در نسخه Canary گوگل کروم اعمال کرده است. اگر از آخرین ورژن بیلد Canary گوگل کروم استفاده می‌کنید، می‌توانید با رفتن به بخش flags عبارت «smooth scrolling» را جست‌وجو کنید. به محض فعال‌کردن این ویژگی، شاهد عملکرد بهتری در اسکرول وبسایت‌ها خواهید بود. این تغییر بر همه مرورگرهایی که از موتور کرومیوم استفاده می‌کنند (مانند گوگل کروم و اپرا) تاثیر می‌گذارد و در همه پلتفرم‌هایی همچون Android، iOS Linux و سایر سیستم‌های عامل‌ قابل اعمال خواهد بود. هنوز مشخص نیست که این قابلیت چه زمانی برای همه کاربران گوگل کروم عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات