علت طراحی جلوپنجره بزرگ در بی ام و سری 7 چیست؟

سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت بی‌ام‌و بالاخره توضیحاتی در رابطه با طراحی جنجالی جلوپنجره سری ۷ فیس‌لیفت منتشر کرده است. طراح بی‌ام‌و در این ویدئو جلوپنجره این خودرو را شرح می‌دهد.
تبلیغات

جلوپنجره جدید بی‌ام‌و سری ۷ را می‌توان در ۲ کلمه خلاصه کرد: بزرگ و دو قطبی. منظور از دو قطبی کردن این است که برخی جلوپنجره جدید سری ۷ را می‌پسندند و برخی نه. تصمیم بی‌ام‌و برای ابعاد جلوپنجره‌های خود که Kidney Grille نام دارد، همچون معرفی سوپرا جدید توسط تویوتا است؛ برخی آن را می‌پسندند و برخی هم نمی‌پسندند. در همین راستا، اخیرا Alexey Kheza طراح  نمونه سری ۷ فیس‌لیفت از شرکت بی‌ام‌و در یک ویدئو توضیحاتی را در رابطه با طراحی جدید جلوپنجره‌های این شرکت ارائه داده است.

بی ام و سری ۷

با استناد به صحبت‌های طراح، بی‌ام‌و با طراحی جلوپنجره‌ای بزرگ برای سری ۷ سعی داشته تا هماهنگی این نمونه با سایر محصولات شرکت را بیشتر کند. همچنین طراحی این جلوپنجره با ابعاد خودرو هم ارتباط داشته و بی‌ام‌و معتقد بوده که برای یک سدان بزرگ، باید جلوپنجره‌ای بزرگ در نظر بگیرد. این موضوع در شاسی‌بلند‌های بی‌ام‌و از جمله X5 و X7 هم دیده می‌شود که هرچه ابعادشان بیشتر می‌شود، ابعاد جلوپنجره‌‌شان هم بیشتر می‌شود.

به‌گفته طراح بی‌ام‌و، ساخت جلوپنجره بزرگ‌تر، اختیار عمل بیشتری برای طراحی سپر با ارتفاع کم در اختیار داده که در آن برخلاف مدل قبل از فیس‌لیفت، مش و چراغ‌های مه‌شکن استفاده‌شده در زیر سپر حذف شده‌اند. طراحی جدید سپرها بسیار کارآمد است، زیرا با به‌جریان انداختن هوا در ورودی‌های کناری سپر و رسیدن به زیر خودرو، آیرودینامیک سری ۷ نسبت به گذشته بهبود می‌یابد.

بی ام و سری ۷

طراح در مجموع از ظاهر جدید بی‌ام‌و سری ۷ راضی به‌نظر می‌رسد و معتقد است که زبان طراحی جدید، به این خودرو صلابت و ابهت بیشتری می‌بخشد. در این ویدئو به بررسی بخش‌های دیگر خودرو هم پرداخته می‌شود تا ظاهر کلی سری ۷ فیس‌لیفت مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات