مستند لکسوس از زندگی صنعتگران ژاپنی منتشر خواهد شد

چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت لکسوس به‌زودی با انتشار مستندی، همگان را با فرهنگ صنعتگران تاکومی آشنا خواهد کرد.
تبلیغات

برای حرفه‌ای شدن به ۱۰ هزار ساعت تمرین نیاز دارید اما برای تبدیل شدن به یک استاد Takumi به ۶۰ هزار ساعت احتیاج دارید. این‌ها جملات دقیقی هستند که در وبسایت لکسوس در رابطه با استادکاری و زندکی به‌سبک Takumi نوشته شده است. Takumi در زبان ژاپنی معادل کلمه artisan در زبان انگلیسی، به معنای صنعتگر است. در شرکت لکسوس، به کارکنانی که به‌وسیله هنر دست خود چیزی را خلق می‌کنند، تاکومی گفته می‌شود. میزان سخت‌کوشی و توجه به جزئیات در صنعتگران این شرکت خارق‌العاده است.

زندگی به سبک تاکومی لکسوس

استادکاران تاکومی به مدت ۶۰ هزار ساعت کار می‌کنند تا به این درجه برسند. این زمان معادل ۸ ساعت کار روزانه به مدت ۲۵۰ روز طی ۳۰ سال است. شرکت لکسوس هفته دیگر مستندی را منتشر می‌کند که در آن به‌زندگی ۴ استاد تاکومی پرداخته می‌شود. در این مستند به میزان عزم و اراده و سختکوشی بدون میانبر آن‌ها پرداخته می‌شود. مستند ذکرشده، به‌نحوه نجات صنعتگران در عصر فراگیر شدن هوش مصنوعی هم پرداخته می‌شود. نام این اثر، Takumi: A 60,000-Hour Story on the Survival of Human Craft خواهد بود. این ۴ استاد تاکومی شامل آشپز ماهر با درجه دو میشلین، هنرمند کاغذبر، استاد و صنعتگر خودرو و نجار یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های جهان می‌شوند.

نسخه‌ای از فیلم ۶۰ ساعت کار از سایت لکسوس هم پخش می‌شود که در آن تصاویری از نحوه انجام کار صنعتگران تاکومی به‌نمایش در خواهد آمد. نسخه ۵۴ دقیقه‌ای این فیلم از سایت‌ آمازون، گوگل پلی و آی تیونز قابل خریداری خواهد بود. این فیلم تنها در رابطه با معرفی خودروهای لکسوس نخواهد بود بلکه در آن به‌معرفی نحوه ساخت دقیق و تکاملی خودروهای این شرکت پرداخته می‌شود. بسیاری از کارشناسان دنیای خودرو هم معتقدند که هیچ خودرویی مانند لکسوس ساخته نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات