قیمت بیت‌ کوین تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۹ هزار دلار خواهد رسید

چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
پیش‌بینی برخی از کارشناسان مالی نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۹ هزار دلار خواهد رسید.
تبلیغات

براساس مطالعه‌ای که توسط Finder.co.au در استرالیا انجام شده است، کارشناسان بازار مالی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌ کوین در پایان سال جاری حدود ۷۵۰۰ تا ۹۰۰۰ دلار خواهد بود.

از ابتدای ماه فوریه، قیمت بیت‌کوین حدود ۳۵۰۰ دلار خرید و فروش شده است. افزایش از قیمت ۳۵۰۰ دلار به ۹۰۰۰ هزار دلار به معنای افزایش ۱۵۷ درصدی ظرف کمتر از ۱۰ ماه است.

چرا کارشناسان نسبت‌به قیمت بیت‌کوین خوشبین هستند؟

مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران شخصی و کارشناسان فین‌تک به‌طور کلی نسبت‌به آینده قیمت بیت‌کوین خوشبین هستند، چراکه عوامل یا کاتالیزورهای متعددی ممکن است در کوتاه‌مدت به‌عنوان سوخت بازار عمل کند.

در سه ماه اول سال جاری انتظار می‌رود که پروژه ICE Bakkt بازار آینده بیت‌کوین را در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی کند. همچنین گفته شده است که Fidelity، کاستدی (custody) یا نگهداری رمزارزها را ارائه خواهد کرد.

فعالیت‌های موسسات مالی بزرگ در شرایطی که بازار در روند سقوط به سر می‌برد (بازار خرسی)، می‌تواند موجب افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران در خصوص آینده این نوع دارایی شود.

بن ریچی مدیر ارشد عملیات شرکت Digital Capital می‌گوید:

دو موضوع در سال ۲۰۱۹ مورد توجه قرار خواهد گرفت. ابتدا مسئله تفکیک رمزارزها مطرح خواهد شد و دوم تاثیر بازارهای سنتی به روی رمزارزها توجهات را به خود جلب خواهد کرد. آیا اگر قیمت بیت‌کوین بالا رود، شاخص بازار (S&P) پایین خواهد آمد؟ افزودن امکان خرید رمزارزها در بازار تاثیر خواهد گذاشت؟ ورود Bakkt و Fidelity می‌تواند موجب افزایش قیمت‌ها شود؟ به هر حال، من اعتقاد ندارم که تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران رسمی در کوتاه‌مدت وارد این بازار شوند.

ریچی بالاترین قیمت بیت‌کوین برای سال ۲۰۱۹ را حدود ۹ هزار دلار پیش‌بینی می‌کند، درحالی‌که سایر کارشناسان فین‌تک حداکثر قیمت احتمالی بیت‌کوین را ۷۵۰۰ دلار اعلام می‌کنند. بیشتر کارشناسان معتقدند که در صورت افزایش قیمت، این روند به‌صورت آهسته طی خواهد شد.

اگر قیمت بیت‌کوین ظرف ده ماه آینده به‌صورت تدریجی به قیمت ۷۵۰۰ تا ۹۰۰۰ هزار دلار برسد، ممکن است برای صرافی‌های رمزارز مشکلات متعددی ایجاد کند.

در حال حاضر، صرافی‌ها در بازارهای بزرگ مانند ژاپن و کره‌جنوبی در تلاش هستند تا با کاهش حجم روزانه دادوستد بازار رمزارزها مقابله کنند. برخی از این صرافی‌ها گزارش داده‌اند که ظرف مدت کوتاهی حجم دادوستد پلتفرم آن‌ها تا حدود ۹۰ درصد کاهش داشته است.

اگر بازار برای مدتی به‌آرامی حرکت کند، به دلیل آنکه عمده درآمد صرافی‌ها از کارمزدهایی است که از معامله‌گران دریافت می‌کنند، می‌تواند منجر به ورشکستگی تعداد بسیاری از این صرافی‌ها شود. به عبارت دیگر آنچه که صرافی‌ها در حال حاضر نیاز دارند، افزایش قیمت در کوتاه‌مدت است، تا بتوانند از طریق افزایش درآمدهای مرتبط با کارمزدها سروسامانی به کسب‌وکار خود دهند.

ادامه روند کاهش قیمت رمزارزها می‌تواند موجب ورشکستگی بسیاری از صرافی‌ها شود

فرد شبستا بنیان‌گذار و مدیرعامل Finder.com و HiveEx.com می‌گوید که نسل جدید (نسل هزاره) درحال تطبیق با رمزارزها هستند. تخمین زده می‌شود که بیش از ۱.۱ میلیون استرالیایی در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در سال ۲۰۱۸ تنها حدود ۱ درصد از بزرگسالان استرالیا در این نوع دارایی سرمایه‌گذاری کرده بودند اما این میزان در سال ۲۰۱۹ به ۶ درصد رسیده‌ است.

شبستا می‌گوید:

نسل هزاره‌ها (نسلی که دوران بلوغشان با آغاز قرن ۲۱ مقارن بوده است) در حال پذیریش و استفاده از رمزارزها هستند. آن‌ها با فناوری بزرگ شده‌اند و زندگی کرده‌اند. بنابراین نباید تعجب کنیم که به پول دیجیتال علاقه‌مند هستند. آن‌ها به شکل کاملا متفاوتی از والدین خود سرمایه‌گذاری می‌کنند.
بیت کوین

چه عواملی می‌تواند در سال ۲۰۱۹ قیمت بیت‌کوین را بالا ببرد؟

به‌دنبال حضور Bakkt و Nasdaq، برخی از سرمایه‌گذاران انتظار دارند که سایر موسسات مالی رسمی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ وارد این بازار شوند.

در حال حاضر بیشتر موسسات مالی منتظر ایجاد چارچوب قانونی و مقررات تنظیم‌کننده هستند.

من درباره حضور موسسات مالی و پذیرش کریپتو از سوی آن‌ها بسیار خوشبین هستم. آن‌ها قطعا وارد این بازار خواهند شد اما نمی‌توانم زمان دقیق آن را تخمین بزنم. بدون شک حضور این موسسات باعث ایجاد تغییرات عظیمی خواهد شد. در حال حاضر باید منتظر مهمانانی باشیم که قرار در سه ماهه سوم سال جاری به جمع ما اضافه شوند.

با ورود موسسات و شرکت‌های بزرگ به بخش رمزارزها، مقررات و ابزارهای سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شود، انتظار می‌رود که ورود این موسسات موجب افزایش قمیت شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات