نگرانی استیو وزنیاک از عقب افتادن آیفون از قافله‌ گوشی‌های تاشدنی

پنج‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
استیو وزنیاک، هم‌بنیانگذار شرکت اپل، باتوجه‌به پیشتازی سامسونگ و هواوی در این زمینه از عقب افتادن آیفون ابراز نگرانی کرد.
تبلیغات

استیو وزنیاک، هم‌بنیان‌گذار اپل در مصاحبه‌ای جدید با بلومبرگ به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با گوشی‌های هوشمند تاشدنی پرداخته است. مصاحبه با وزنیاک درباره‌ی این بود که باتوجه‌به پیشی گرفتن سامسونگ و هواوی از اپل، این شرکت باید چه کاری انجام دهد. این دو شرکت طی ماه جاری تلفن‌های تاشدنی خود را رونمایی کردند. سامسونگ گلکسی فولد با قیمت ۱٫۹۸۰ دلار در ماه آوریل عرضه خواهد شد. این تلفن در قسمت بیرونی نمایشگری ۴.۶ اینچی و در قسمت داخلی نمایشگری ۷.۳ اینچی دارد که به سمت داخل تا می‌خورد. این تلفن همچنین دارای ۶ دوربین است.

درست بعد از رونمایی سامسونگ از گلکسی فولد، هواوی از میت ایکس با ضخامت کمتر رونمایی کرد. این تلفن با برچسب قیمت ۲٫۶۰۰ دلاری خود از گلکسی فولد هم گران‌تر است. میت ایکس نمایشگری ۸ اینچی در قسمت بیرونی دارد که نسبت به نمایشگر تلفن سامسونگ بزرگ‌تر است. ضخامت این تلفن زمانی‌که باز است، ۵.۴ میلی‌متر و در هنگام بسته بودن، ۱۱ میلی‌متر است.

Huawei Mate X / هواوی میت ایکس

وزنیاک طی مصاحبه ضمن اشاره به پیشتازی اپل در چندین زمینه مانند فیس و تاچ آیدی درکنار سیستم پرداخت موبایلی با استفاده از اپل‌پی،‌ از پیشی گرفتن هواوی و سامسونگ در فناوری تلفن‌های تاشدنی ابراز نگرانی کرد.

آن‌ها (اپل) در بعضی چیزها مانند گوشی‌های هوشمند تاشدنی، پیشتاز نیستند و این موضوع باعث نگرانی من است. شخصا به گوشی‌های هوشمند تاشدنی علاقه دارم. گوشی‌های تاشدنی از جمله‌ی محصولاتی هستند که نظر من را جلب کرده‌اند.

البته وی به این نکته اشاره کرد که اپل همیشه نوعی غافلگیری با خود دارد و آن‌ها همیشه در پشت صحنه در حال کار روی فناوری‌های جدید هستند.

با اینکه گلکسی فولد از بسیاری جهات محصول خارق‌العاده‌ای است اما بیشتر حس یک محصول پروتوتایپ را القا می‌کند تا یک محصولی که برای بازار فروش توسعه یافته باشد. این گوشی‌هوشمند زمانی‌که تا شده است، ضخامتی بسیار زیاد دارد. از آن طرف میت ایکس به نظر پیشرفته‌تر می‌آید اما برچسب قیمتی آن بسیار بالا است.

به نظر شما اپل واقعا در این زمینه عقب افتاده یا کوپرتینویی‌ها در فرصت مناسب محصولی با کیفیت معرفی خواهند کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات