توئیت جدید ایلان ماسک درباره تولید تسلا، بار دیگر جنجال آفرید

چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
انتشار توئیت جدید ایلان ماسک درباره میزان تولید تسلا در سال ۲۰۱۹ علاوه‌بر کاهش سهام این شرکت، بار دیگر واکنش کمیسیون بورس این کشور را برانگیخت.
تبلیغات

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از دادگاه فدرال این کشور درخواست کرد که ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت را به‌دلیل نقض قرارداد چند ماه پیش گناهکار تشخیص دهد و او را مجازات کند. ایلان ماسک طی جدیدترین اظهارات خود در توئیتر، از میزان تولید تسلا در سال جاری خبر داد که منجر به کاهش ۵ درصدی سهام این شرکت شد. 

elon musk / ایلان ماسک

چند ماه پیش ایلان ماسک اعلام کرد که قصد دارد تسلا را به شرکت خصوصی تبدیل کند. دعوای ایلان ماسک و SEC از همان‌جا آغاز شد و این کمیسیون دادخواستی به دادگاه فدرال درباره توئیت‌های مدیرعامل تسلا ارائه داد. در ادامه ایلان ماسک توسط دادگاه محکوم و به پرداخت جریمه محکوم شد؛ به‌عنوان بخشی از این جریمه، تسلا ملزم شد تا هرگونه اظهارات مدیرعامل خود را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بررسی و کنترل کند. 

tesla elon musk / تسلا ایلان ماسک

این کمیسیون به‌طور مشخص به توئیت ایلان ماسک در ۳۰ بهمن ماه اشاره می‌کند که مدیرعامل در آن نوشت:

تسلا در سال ۲۰۱۱ هیچ خودروی الکتریکی تولید نکرد، اما در سال ۲۰۱۹ حدود ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی تولید می‌کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا معتقد است که ماسک نباید پیش از دریافت تائیدیه هیئت مدیره چنین خبری که روی تصمیم بیش از ۲۴ میلیون دنبال‌کننده تاثیر دارد، در فضای مجازی منتشر می‌کرد. این کمیسیون همچنین چند روز پیش در دادگاه منهتن درباره اقدام ایلان ماسک نوشت:

ماسک رای نهایی دادگاه فدرال را نقض کرد؛ زیرا اقدامی انجام داده که بررسی نشده و می‌تواند به افراد زیادی صدمه وارد کند.

در ادامه ایلان ماسک برای تصحیح توئیت قبلی خود نوشت:

نرخ تولید سالانه خودروی برقی تسلا در سال ۲۰۱۹ احتمالاً حدود ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد بود و انتظار می‌رود که حدود ۴۰۰ هزار دستگاه آن به مشتریان تحویل شود. 
ایلان ماسک

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در دادخواستی که به دادگاه فدرال ارائه داده، درخواست کرد تا ماسک به‌دلیل نقض قرارداد قبلی به‌شدت مجازات شود. در جلسه دادگاه چند ماه پیش نیز تسلا و مدیرعامل آن به پرداخت جریمه و تغییر رئیس هیئت مدیره محکوم شدند. مدیران ارشد تسلا تاکنون موضعی دربرابر دادخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار نگرفته‌اند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات