گلکسی فولد به چالش اصلی اپل تبدیل می‌شود

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ بالاخره از گوشی هوشمند تاشدنی خود با نام گلکسی فولد رونمایی کرد. کارشناسان معتقدند این محصول، چالش اصلی اپل در رقابت خواهد بود.
تبلیغات

سامسونگ، چندی پیش در مراسم آنپکد خود درکنار رونمایی از پرچمداران جدید یعنی گلکسی S10 و +S10، گوشی هوشمند تاشدنی جدیدش را با نام گلکسی فولد نیز رونمایی کرد. کارشناسان گلدمن ساکس اعتفاد دارند محصول بلندپروازانه‌ی جدید کره‌‌ای‌ها، به چالشی جدی برای رقیب دیرینه‌شان یعنی اپل تبدیل خواهد شد.

بانک گلدمن ساکس که در پروژه‌ای مشترک برای معرفی یک کارت اعتباری جدید با اپل همکاری می‌کند، اعتقاد دارد که گلکسی فولد، از دو جنبه چالش‌هایی را برای کوپرتینویی‌ها ایجاد خواهد کرد. جنبه‌ی اول آن است که پس از سال‌ها فرما‌نروایی اپل در دسته‌بندی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار، سامسونگ محصولی را عرضه کرد که هم از لحاظ مشخصات فنی و هم قابلیت‌های کاربردی، بهترین گوشی‌های شرکت آمریکایی را پشت سر می‌گذارد. کارشناسان مالی آن مؤسسه می‌گویند ویژگی خاص قابلیت تاشدن گوشی جدید سامسونگ، محصول آن‌ها را فعلا در صدر برترین گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهد و اجرای آن نیز تنها با بهره‌گیری از فناوری‌های مدرن OLED امکان‌پذیر بوده که در اختیار برند کره‌ای است.

گلکسی فولد / Galaxy Fold

جنبه‌ی دوم چالش اپل با محصول جدید سامسونگ، در تولید احتمالی گوشی‌های تاشدنی توسط کوپرتینویی‌ها دیده می‌شود. اگر اپل تصمیم بگیرد که محصولی مشابه گلکسی فولد بسازد، احتمالا سامسونگ صفحات‌ نمایش مورد نیاز را برای آن‌ها تولید نخواهد کرد. درحال‌حاضر نیز هیچ تأمین‌کننده‌ی دیگری توانایی ساخت آن صفحات را ندارد. گلدمن ساکس در ادامه‌ی تحلیل خود می‌گوید:

اگر شکل جدید تاشدنی گوشی سامسونگ، با استقبال مناسب در بازار روبه‌رو شود، اپل از دستیابی به فناوری مورد نظر برای استفاده در آیفون‌ها، عاجز خواهد ماند. سامسونگ در حال حاضر حداقل ۲ سال نسبت به رقبای مشابه در این صنعت، برتری دارد.

اپل از مدت‌ها پیش تلاش کرده است تا تأمین‌کننده‌ای جدید برای ساخت صفحات نمایش اولد پیدا کند. آن‌ها مذاکراتی با ال‌جی نیز داشته‌اند. مذاکرات صورت‌گرفته، به سرمایه‌گذاری اپل و مشارکت برای راه‌اندازی خطوط تولید صفحات نمایش توسط ال‌جی خواهد انجامید. تاکنون، حدود ۲.۷ میلیارد دلار از سوی کوپرتینویی‌ها در این پروژه تزریق شده است.

سامسونگ در حال حاضر ۹۵ درصد از سهم بازار صفحات نمایش اولد برای گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد. آن‌ها قصد دارند تا با ساخت بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید این صفحات، برتری خود را در آن بازار دست‌نیافتنی کنند.

درکنار تمام تحلیل‌های انجام‌شده، به‌نظر نمی‌رسد تأمین صفحات نمایش،‌ چالشی جدی برای اپل باشد. کارشناسان اعتقاد دارند کوپرتینویی‌ها (حداقل تا زمانی‌که از عالی شدن محصول نهایی مطمئن شوند)، به این بازار وارد نخواهند شد. باید اعتراف کنیم که گلکسی فولد با وجود تمام امکانات جذاب،‌ هنوز محصولی عالی محسوب نمی‌شود و اپل برای ورود به آن بازار، قطعا به گوشی هوشمند بهتری نیاز دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات