زوم‌اپ: DuckDuckGo؛ مرورگر مخصوص حریم شخصی

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
DuckDuckGo موتور جست‌وجوی معروفی است که هدف آن حفاظت از حریم شخصی کاربران است.
تبلیغات

موتور جست‌وجوی نام‌آشنای DuckDuckGo از ابتدای فعالیت، هدف واضحی داشته و آن احترام به حریم شخصی کاربر است. این موتور جست‌وجو در وب‌سایتش هیچ اطلاعاتی از شما و موضوعات جست‌وجوشده‌تان ذخیره نمی‌کند. همچنین، این موتور جست‌وجو با هدف اطلاع‌رسانی درزمینه‌ی آگاهی افراد از حریم خصوصی‌شان و حفاظت از آن فعالیت می‌کنند. به‌تازگی، این وب‌سایت مرورگر مخصوصش را نیز با تمرکز بر این هدف ارائه کرده است که درادامه، آن را معرفی می‌کنیم.

مرورگر DuckDuckGo بسیار ساده است و امکانات جانبی کمی دارد که البته این موضوع نیز برای ذخیره‌نکردن و حفاظت از داده‌های کاربران است. بااین‌حال در رسیدن به هدفش، یعنی حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران، این مرورگر بسیار موفق عمل کرده است. این مرورگر حتی تاریخچه‌ی وب‌سایت‌های مشاهده‌شده را هم ثبت نمی‌کند و فقط اطلاعات ساده‌ای مانند تب‌ها و بوکمارک‌ها را نگه می‌دارد. در پایین همه‌ی صفحه‌ها، آیکون آتش وجود دارد که با لمس آن می‌توانید صفحه‌ها را ببندید و تمام اطلاعاتشان، مانند کوکی‌ها را پاک کنید.

DuckDuckGo
DuckDuckGo

در قسمت تنظیمات، می‌توانید تم روشن یا تاریک را انتخاب کنید که جای خالی آن در مرورگر سافاری احساس می‌شود. همچنین در این بخش، می‌توانید انتخاب کنید که داده‌های وب‌سایت‌ها خودکار پاک شوند، قفل اپلیکیشن را فعال و تعیین کنید که Privacy Protection این برنامه چه وب‌سایت‌هایی را دربر نگیرد.

DuckDuckGo
DuckDuckGo

Privacy Protection یکی از قابلیت‌های این برنامه است که در آن، مرورگر موارد مختلف را برای امنیت هرچه‌بیشتر در زمان گشت‌وگذار در وب‌سایت‌ها اعمال می‌کند. این قابلیت را می‌توانید از قسمت رتبه‌ی وب‌سایت نیز خاموش کنید.

موتور جست‌وجوی این مرورگر به‌طور پیش‌فرض خود DuckDuckGo است و امکان تغییر آن وجود ندارد. همچنین، به هر وب‌سایتی که بروید، درکنار آدرس آن رتبه‌ی حریم خصوصی آن نمایش داده می‌شود و می‌توانید ببینید هر وب‌سایت چه میزان به حفاظت از اطلاعاتتان اهمیت می‌دهد یا به‌دنبال استفاده از آن است.

DuckDuckGo
DuckDuckGo

با انتخاب رتبه‌ی سایت، صفحه‌ای شامل اطلاعات بیشتر نمایش داده می‌شود. در این صفحه با انتخاب نمره‌ی وب‌سایت، توضیحات کلی درباره‌ی سطح حفاظت از اطلاعات این وب‌سایت را مشاهده می‌کنید. مرورگر DuckDuckGo همواره درصورت پشتیبانی وب‌سایت مدنظر، ارتباط امن با وب‌سایت برقرار می‌کند. در قسمت Forced Encryption، اطلاعات مربوط‌به این قابلیت قرار دارد.

DuckDuckGo
DuckDuckGo
DuckDuckGo

در پایین آن، تعداد شبکه‌های ردیابی (Tracker) را می‌بینید که مرورگر متوقف کرده است و با انتخاب آن می‌توانید اسامی‌شان را مشاهده کنید. علاوه‌براین در بخش Privacy Practices این مرورگر، با همکاری پروژه‌ی Terms of Service; Didn't Read موارد مربوط‌به شرایط استفاده و سیاست‌های حریم شخصی وب‌سایت‌ها را نمایش می‌دهد؛ البته در‌صورتی‌که در این پروژه طبقه‌بندی شده باشند. گفتنی است ازآنجاکه بسیاری از افراد آن‌ها را به‌دلیل طولانی‌بودن مطالعه نمی‌کنند، این حالت خلاصه‌شده بسیار مفید است.

DuckDuckGo
DuckDuckGo
DuckDuckGo

همچنین این برنامه در سیستم‌عامل iOS دو ویجت کاربردی دارد که دسترسی سریع به بخش‌های مختلف آن را فراهم می‌کند. درنهایت، با اینکه شاید DuckDuckGo همه‌ی امکانات مرورگرهای معمول را نداشته باشد، با استفاده از آن خیالتان از بابت امنیت داده‌هایتان بسیار راحت‌تر خواهد بود. در میان کاربران iOS، این اپ بسیار محبوب است و امتیاز عالی ۴.۸ را از بیش از ۶۸،۰۰۰ کاربر دریافت کرده است. همچنین در گوگل‌پلی، بیش از ۵ میلیون بار نصب شده و امتیاز خوب ۴.۴ را دریافت کرده است.

دیدگاه شما درباره‌ی این مرورگر چیست؟ آیا آن‌قدر به حریم شخصی خود اهمیت می‌دهید که به‌جای مرورگرهای معمول از آن استفاده کنید؟ دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

نکات مثبت

  • امنیت فراوان و حفاظت از حریم شخصی
  • امکان پاک‌کردن راحت داده‌ها
  • نمایش اطلاعات حریم خصوصی وب‌سایت‌ها
  • سطح‌بندی وب‌سایت‌ها
  • تم تاریک
  • امکان قفل‌کردن برنامه
  • دانلود اپلیکیشن

    پلی‌استور اپ‌استور

    اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات