fhنرخ ارز دیجیتال بایننس در یک ماه ۷۵ درصد افزایش یافت

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ارز دیجیتال صرافی بایننس با ۶ درصد افزایش قیمت در یک روز، در فهرست ۱۰ ارز دیجیتال برتر جهان قرار گرفت.
تبلیغات

از ۱۴ژانویه، ارزش سکه‌ی دیجیتال بایننس (BNB) از ۵.۵۴ دلار به ۹.۷ دلار افزایش‌ یافته که معادل رشد ۷۵ درصدی دربرابر دلار آمریکا است. طبق ارزیابی‌ها، ‌درست در همین دوره ارزش بازار ارزهای دیجیتال به‌آهستگی ۳ میلیارد دلار کاهش یافت و از ۱۲۴ میلیارد دلار به ۱۲۱ میلیارد رسید.

BNB درمقایسه‌با سایر ارزهای دیجیتال عملکرد بسیار بهتری دارد و از حاشیه‌ی سود پایداری نیز برخوردار است. این ارز اولین‌بار در تاریخش موفق شد با رکورد رشد ۶ درصدی در یک روز، به یکی از ۱۰ ارز برتر دیجیتال تبدیل شود.  

The valulation of the Crypto Market

دلیل صعود ارز بایننس چیست و وضعیت بازار دارایی‌های دیجیتال چگونه است؟

عوامل اصلی افزایش قیمت بایننس کوین ، عوامل پایه‌ای هستند؛ مانند کاهش ارز در گردش (عرضه)، کسب‌وکار چندمیلیارددلاری که پشت این ارز قرار دارد، عملکرد بایننس در بازار خرسی (بازار نزولی) و چشم‌انداز صرافی غیرمتمرکز.

در ۱۶ژانویه، تیم بایننس بخشی از توکن‌های این شرکت را به ارزش ۹.۴ میلیون دلار سوزاند. سوزاندن ارزها یا توکن‌های دیجیتال به فرایندی گفته می‌شود که در آن، بخشی از سکه‌ها یا ارز مذکور برای همیشه از موجودی درگردش حذف و خارج می‌شوند. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس گفت:

فرایند سوزاندن به‌پایان رسید. به‌یاد دارم وقتی برای اولین‌بار حجمی از بایننس معادل ۱.۵ میلیون دلار را سوزاندم، بسیار عصبی بودم. حالا، البته هنوزهم عصبی هستم. این سریع‌ترین راه برای صرف پول است.
Binance burns the circulating supply of BNB

زمان سوزاندن سکه‌ها، با رالی کوتاه‌مدت BNB مصادف شد. از ۱۶ژانویه و حذف ۱.۶۲۳.۸۱۸ توکن BNB، قیمت این دارایی به‌طور درخورملاحظه‌ای افزایش‌ یافته است.

 هر سه ماه یک‌بار، بایننس میزانی از BNB درگردش را با استفاده از سود حاصل از صرافی می‌سوزاند.

یادآوری می‌کنیم توکن‌های BNB در ابتدا به‌عنوان ابزاری برای تأمین مالی بایننس منتشر شدند که هنوز شرکتی نوپا و در مراحل اولیه‌ی کار خود بود. پس‌ازاینکه بایننس موفق شد شهرتش را به‌عنوان صرافی سطح بالا و معتبر ثبت کند، ۲۰ درصد از سود شرکت را به بازخرید و سوزاندن BNB اختصاص داد و با این کار، حجم سکه‌های در گردش را پایین آورد. بایننس در مقاله‌ی سفید خود می‌نویسد:

هر سه ماه، ۲۰ درصد از سود شرکت را به خرید BNB و نابودکردن آن‌ها اختصاص می‌دهیم تا زمانی‌که ۵۰ درصد از کل BNB را بازگردانیم. تمامی تراکنش‌های خرید و بازگرداندن سکه‌ها، روی بلاک‌چین اعلام می‌شوند. درنهایت، MM100 از BNB را از بین می‌بریم و MM100 آن را باقی می‌گذاریم.

همان‌طورکه پاداش استخراج بیت‌کوین هر دو سال یک‌بار نصف می‌شود (Halvening)، افزایش قیمت BNB نیز ناشی از کاهش عرضه‌ی درگردش است. ماه گذشته نیز، با افزایش تقاضا برای BNB و کاهش عرضه‌ی آن، قیمت این ارز بیش از ۷۵ درصد افزایش یافت. ارزش BNB درمقایسه‌با نقطه‌ی اوج تاریخش، ۶۱ درصد کاهش‌ یافته و همچنان بهترین عملکرد را در بازار نزولی دارایی‌های دیجیتال دارد.

Binance Q1 2019 Coinburn and Previous Coinburns

هفته‌ی گذشته، بازار ارزهای دیجیتال افزایش اصلاحی قیمت‌ها را شاهد بود که این امر، از عوامل فنی ناشی می‌شد. در ۹فوریه، ارزش بازار در یک‌ شب (درواقع طی چند ساعت) حدود ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافت و باعث شد برخی از دارایی‌ها، مانند لایت‌کوین و EOS، افزایش قیمت ۲۰ درصدی را تجربه کنند.

بااین‌حال در کوتاه‌مدت، معامله‌‌گران قانع نشده‌اند صعودی که از روز شنبه شروع‌ شده، در طول هفته‌های آتی نیز ادامه می‌یابد. یکی از تجار می‌گوید:

از دیدگاه من، صعود قیمتی یک‌روزه اتفاق فوق‌العاده‌ای نیست. من ترجیح می‌دهم پیش از آنکه به‌‌دلیل تغییر ساختار بازاری با فرکانس بالا هیجان‌زده شوم، HH (صعودهای متوالی) را شاهد باشم. درست است در طول یک هفته، افزایش قیمت داشتیم، اما پیش‌ازاین هم در بازار نزولی، این افزایش موقتی را تجربه کرده بودیم.

یکی از معامله‌گران با نام DonAlt نیز یادآوری می‌کند باتوجه‌به روند نزولی طولانی‌مدت دارایی‌های دیجیتال، انتظار افزایش مداوم نرخ‌ها خطر بزرگی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات