مدل مفهومی پژو 508 Sport Engineered رونمایی شد

جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
مطالعه 4 دقیقه
پژو مدلی مفهومی از 508 با نام Sport Engineered به همراه سیستم چهارچرخ محرک معرفی کرده که می‌تواند به‌عنوان پرچم‌دار سدان‌های فرانسوی وارد بازار شود.
تبلیغات

پژو با رونمایی از نسخه‌ی جدید از سدان ۵۰۸ همه را غافلگیر کرد. این مدل مفهومی جدید 508 Sport Engineered نام دارد و اولین رونمایی رسمی خود را در نمایشگاه خودروی ژنو تجربه خواهد کرد. پژو در مدل مفهومی جدید خود آینده‌ای از خودروهای الکتریکی خود را ترسیم کرده است، محصولاتی که هم آلایندگی بسیار پایین دارند و هم سطوح بالایی از عملکرد فنی را به نمایش می‌گذارند.

پژو از مدل جدید ۵۰۸ هیبرید به‌عنوان پایه و اساس ساخت مدل 508 Sport Engineered استفاده کرده است درحالی‌که مدل مفهومی از نظر طراحی، توانایی‌های حرکتی و راندمان در سطح بسیار بالاتری قرار می‌گیرد.

peugeot 508 hybrid 400 horsepower geneva

 Sport Engineered در صورت تولید و ورود به بازار حتی می‌تواند برخی محصولات آلمانی را هم تهدید کند. پژو برای نیرو بخشیدن به طرح مفهومی جدید خود از موتور PureTech 200 استفاده کرده است. این پیشرانه درکنار یک موتور برقی ۱۱۰ اسب بخاری به چرخ‌های جلو متصل شده است. موتوربرقی دوم با قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار در محور عقب قرار دارد و مجموع گشتاور را به ۵۰۰ نیوتون‌متر می‌رساند. پژو 508 Sport Engineered می‌تواند در ۴.۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و درنهایت به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت که به‌صورت الکترونیکی محدود شده است دست پیدا کند.

peugeot 508 hybrid 400 horsepower geneva

این سدان همچنین از پک باتری ۱۱.۸ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و در حالت تمام برقی با هر بار شارژ توانایی پیمودن ۵۰ کیلومتر را دارد. پژو با افزایش قدرت موتور این خودرو اقدام به تقویت سیستم تعلیق نیز کرده است به طوری که ارتفاع خودرو پایین‌تر آمده و عرض محورها نیز افزایش پپدا کرده‌اند. سیستم فرمان نیز بهینه‌سازی‌هایی را تجربه کرده است و در انتها نیز برای دستیابی به بهترین چسبندگی از تایرهای میشلن Pilot Sport 4S استفاده شده است.

peugeot 508 hybrid 400 horsepower geneva

پژو 508 Sport Engineered باتوجه‌به این مشخصات باید از نظر ظاهری نیز متمایز از مدل‌های استاندارد ۵۰۸ باشد. به همین منظور پژو از سپرجلوی جدیدی در این خودرو استفاده کرده است که با استفاده از فناوری چاپگر سه‌بعدی ساخته شده است و می‌تواند هوا را به بهترین شکل ممکن به سمت رادیاتور هدایت کند. دیفیوزر عقب نیز به همین منوال طراحی و ساخته شده است و کمترین مقاومت را دربرابر هوا ایجاد می‌کند. در دو سمت بدنه‌ی این خودرو نیز دو بالچه‌ به چشم می‌خورند که کار آن‌ها کاهش ضریب آیرودینامیکی است. رنگ در نظر گرفته شده برای بدنه نیز بسیار زیبا و خاص است و با نام Selenium Grey شناخته می‌شود.

peugeot 508 hybrid 400 horsepower geneva

در کابین 508 Sport Engineered از صندلی‌های جدید با روکش چرم و آلکانترا استفاده شده است. استفاده از پوشش مشابهی روی فرمان چند منظوره نیز به چشم می‌خورد. البته روی غربیلک فرمان و چند جای دیگر کابین تزیینات فیبر کربنی نیز به کار رفته‌اند. تمامی بخش‌های سقف، ستون A، تودری‌ها و پنل روی داشبورد نیز با آلکانترا پوشیده شده‌اند.

peugeot 508 hybrid 400 horsepower geneva

دیوید پیل مدیر بخش بریتانیا پژو گفت:

در پژو همه در حال همکاری برای توسعه‌ی خودروهای برقی هستند و 508 Sport Engineered نیز نشان می‌دهد که ما برنامه‌های گسترده‌ای برای ساخت خودروهای توانمند برقی برای ۵ سال آینده داریم. پژو در آینده‌ای نزدیک خواهد توانست در تمامی کلاس‌ها خودروهای برقی داشته باشد.

پژو هنوز اعلام نکرده است که آیا مدل Sport Engineered وارد خط تولید می‌شود یا تنها به‌صورت یک طرح مفهومی باقی خواهد ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات