مزایای حسگر اثر انگشت اولتراسونیک گلکسی اس 10

جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
حسگر اثر انگشت فراصوت به‌کاررفته در سری اس ۱۰ سامسونگ، هرچند خالی از عیب نیست، نسبت به حسگرهای اپتیکال مزایای زیادی دارد.
تبلیغات

دو روز پیش سامسونگ از جدیدترین سری گوشی‌های پرچم‌دار خود، گلکسی اس ۱۰ رونمایی کرد. این گوشی‌های کهکشانی درکنار تمام ویژگی‌های خارق‌العاده، اولین حسگر اثر انگشت اولتراسونیک جهان را نیز زیر نمایشگر خود جای داده‌اند. پیش از این، شرکت‌های دیگر نظیر هواوی و وان‌پلاس نیز از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کرده بودند؛ اما حسگر به‌کاررفته در محصولات این شرکت‌ها از نوع اپتیکال یا نوری بود. حسگر جدید مزایای متعددی نسبت به مدل قبلی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مهم‌تر از هرچیز، به‌گفته‌ی کوالکام، حسگر 3D Sonic این شرکت از حسگرهای اپتیکال دو بعدی موجود امن‌تر است. فناوری جدید از امواج صوت برای ساخت مدل سه‌بعدی برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های روی انگشت استفاده می‌کند و همزمان قادر به تشخیص جریان خون است. این امکان از هرگونه سواستفاده و فریب دادن سیستم توسط انگشت مصنوعی جلوگیری می‌کند. مزیت دیگر پاسخگویی سیستم در شرایطی است که انگشت شما خیس، آلوده یا مرطوب است.

گفته می‌شود که اسکنرهای اپتیکال از آن‌جایی که برای تشخیص اثر انگشت نور درخشانی تولید می‌کنند، به مرور باعث سایه انداختن نمایشگرهای OLED گوشی می‌شوند؛ اما حسگرهای 3D Sonic چنین مشکلی ندارند.

مزیت دیگر ضخامت بسیار کم حسگرهای جدید است؛ به‌طوری که این حسگرها تنها ۰.۲ میلی‌متر ضخامت دارند که این موضوع آن‌ها را گزینه‌ای عالی برای استفاده در گوشی‌های باریک ساخته است. به‌علاوه، از آن‌جایی حسگرهای فراصوت قادر به تشخیص جریان خون نیز هستند، می‌توان از آن‌ها همزمان برای محاسبه‌ی ضربان قلب، BMI و قند خون نیز استفاده کرد تا از این طریق فضای ممکن در طراحی گوشی برای سایر اجزا ذخیره شود.

S10 3D Sonic

یکی دیگر از برتری‌های حسگر اولتراسونیک، مصرف باتری بسیار کمتر آن است. مضاف بر این، اولتراسونیک تداخلی با استایلوس ایجاد نمی‌کند.

کوالکام در ساخت و عرضه‌ی این تراشه تنها نبوده و این کار را با حمایت FIDO انجام داده است. اتحادیه‌ی فیدو این محصول را به‌عنوان بخشی از «برنامه‌ی صدور مجوز لوازم بایومتریک» خود تأیید کرده است.

گلکسی اس ۱۰ به‌عنوان اولین دستگاه توسط این اتحادیه‌ی جدید تأیید شد تا دیگر بتوان نسبت به ایمن بودن راهکار جدید مطمئن بود؛ البته درست مثل هر فناوری نوپا، این راهکار جدید نیز خالی از مشکل نیست؛ متأسفانه، در صورتی که گوشی شما از این نوع حسگر بهره ببرد، قادر نخواهید بود هر نوع محافظ صفحه‌ای را استفاده کنید. بنابراین، خریداران گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس بهتر است این نکته را مدنظر قرار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات