گلکسی اس 10 ای رونمایی شد؛ کوچک‌ترین عضو خانواده گلکسی S10 با سخت‌افزار قدرتمند

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
مطالعه 5 دقیقه
گلکسی اس 10 ای سامسونگ (Samsung Galaxy S10e) با دوربین اصلی دوگانه، نمایشگر ۵.۸ اینچ داینامیک AMOLED و سیستم‌عامل اندروید پای مجهز به رابط کاربری وان UI رونمایی شد.
تبلیغات

سامسونگ از هفته‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد طی برگزاری مراسم گلکسی آن‌پکد ۲۰۱۹ از جدیدترین دستاوردهای خود در صنعت گوشی‌های هوشمند پرده‌برداری کند. مراسم ویژه‌ی این شرکت بالاخره ساعت ۲۲:۳۰ یکم اسفند آغاز شد و سامسونگ ضمن پرده‌برداری از گلکسی اس ۱۰ معمولی و گلکسی اس ۱۰ پلاس و همچنین گوشی تاشدنی گلکسی فولد، ضعیف‌ترین مدل خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ را با نام Samsung Galaxy S10e معرفی کرد.

گلکسی S10 ای سامسونگ به‌عنوان برادر کوچک‌تر گلکسی اس ۱۰ و گلسی اس ۱۰ پلاس، نخستین پرچم‌دار سری گلکسی اس سامسونگ طی چند سال اخیر است که از نمایشگر تخت استفاده می‌کند و در درجه‌ی اول به‌عنوان رقیب مستقیم گوشی آیفون XR اپل شناخته می‌شود. جدیدترین گوشی سامسونگ با داشتن مشخصات فنی قابل‌قبول، طراحی جذاب و البته قیمتی برابر با آیفون ۱۰ آر، می‌تواند رقیبی جدی برای این دستگاه باشد.

طبق اعلام رسمی سامسونگ، گوشی گلکسی اس ۱۰ ای به نمایشگر ۵.۸ اینچ ایفینیتی-اُ داینامیک AMOLED با وضوح ۲۹۶۰x۱۴۴۰ پیکسل مجهز شده است، این نمایشگر چگالی ۴۳۸ پیکسل در هر اینچ و نسبت تصویر ۱۹:۹ را ارائه می‌دهد که در نوع خود بسیار درخورتوجه است. بهره‌مندی از پوشش محافظ گوریلا گلس ۶ و البته پشتیبانی از استاندارد HDR10 جزو دیگر ویژگی‌های مرتبط به نمایشگر این محصول هستند.

گلکسی اس ۱۰ ای سامسونگ درکنار موارد یادشده،‌ از فریمی آلومینیومی به‌همراه پنل پشتی و جلویی شیشه‌ای بهره می‌گیرد و در مقابل نفوذ آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان می‌دهد. این محصول از جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید یعنی پای به‌همراه رابط کاربری جدید وان UI بهره می‌گیرد تا از این طریق تجربه‌ی کاربری جذابی را برای دارندگانش به‌ارمغان بیاورد. افزون بر این موارد، گلکسی اس ۱۰ ای به‌جای داشتن حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، در بخش کناری‌اش دارای حسگر اثر انگشت است. این گوشی همچنین از ویژگی تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند. 

گلکسی اس 10 ای سامسونگ / Samsung Galaxy S10e

۶ گیگابایت رم درکنار تراشه‌ی ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۵۵

مدل مخصوص خاورمیانه‌ی این گوشی مجهز به تراشه‌ی هشت نانومتری اکسینوس ۹۸۲۰ و مدل مخصوص بازار چین و آمریکا، دارای تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام خواهند بود.

مورد دیگر اینکه مدل پایه‌ی گلکسی اس ۱۰ ای با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایت و ۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود. بدیهی است که کاربر می‌تواند در صورت نیاز، حافظه‌ی داخلی این دستگاه را ازطریق درگاه میکرو SD افزایش دهد. درضمن مدل دیگری از این دستگاه با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی روانه‌ی بازار می‌شود. 

گلکسی اس ۱۰ ای برای ثبت عکس و ویدئو، از دوربین اصلی دوگانه استفاده می‌کند. یکی از دوربین‌های موجود در پنل پشتی دستگاه، مجهز به حسگر ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 است. دوربین دوم که درواقع دوربین اصلی به‌حساب می‌آید، مجهز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی است، دیافراگم دوگانه دارد (f/1.5 و f/2.4) و به لرزش‌گیر اپتیکال به‌همراه فوکوس خودکار مجهز شده است. دوربین اس ۱۰ ای تا نیم برابر زوم اپتیکال و تا ۸ برابر زوم دیجیتال را ارائه می‌دهد.

گلکسی اس 10 ای سامسونگ / Samsung Galaxy S10e

دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدئو 4K

برای اظهارنظر قطعی در مورد دوربین دستگاه، لازم است تا زمان عرضه‌ی آن به‌بازار صبر کنیم. گفتنی است که پنل جلویی اس ۱۰ ای میزبان دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار دوال پیکسل است. نکته‌ی جالب‌توجه این است که دوربین سلفی گلکسی اس ۱۰ ای توانایی ضبط ویدیوی 4K دارد. این یعنی گوشی موردبحث ما می‌تواند برای ولاگرها دستگاه بسیار کاربردی و محبوبی باشد. 

گلکسی اس ۱۰ ای همچون برادران بزرگش دارای اسپیکر استریو تقویت‌شده توسط AKG است که از دالبی اتموس هم پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید که گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ به‌صورت ویژه برای اجرای بازی‌های ساخته‌شده با موتور بازی‌سازی Unity بهنیه‌سازی شده‌اند. 

جوان‌ترین عضو خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ مجهز به درگاه USB Type-C است و از یک باتری با ظرفیت ۳٬۱۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه جک هدفون استفاده می‌کند. این باتری از شارژ سریع سیمی و بی‌سیم و همچنین ویژگی جالبی به‌نام Wireless PowerShare پشتیبانی می‌کند؛ ویژگی موردبحث، درواقع همان شارژ معکوس است که به واسطه‌ی آن می‌توان دستگاه‌های دیگر را شارژ کرد. البته این ویژگی شاید برای اس ۱۰ ای با باتری ۳٬۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی، چندان کاربردی نباشد، اما درهرصورت ویژگی جالبی به‌شمار می‌آید.

گلکسی اس 10 ای سامسونگ / Samsung Galaxy S10e

اسپیکر استریو، باتری ۳٬۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی و قیمت پایه‌ی ۷۴۹ دلار

تمامی مدل‌های گلکسی اس ۱۰ از اتصال LTE با حداکثر سرعت دو گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. این دستگاه‌ها همچنین دارای وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵ هستند و از سامسونگ پی به‌همراه NFC و MST نیز پشتیبانی می‌کنند. تمامی اعضای خانواده‌ی S10 مجهز به گواهی IP68 برای مقاومت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار هستند و پیش‌فروش آن‌ها از فردا آغاز می‌شود.

مدل پایه‌ی گلکسی اس ۱۰ ای با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، برچسب قیمت ۷۴۹ دلاری دارد و عرضه‌ی آن از روز ۸ مارس ۲۰۱۹ (۱۷ اسفند ۱۳۹۷) آغاز می‌شود.

مشخصات کامل گلکسی اس ۱۰ ای را می‌توانید به‌همراه دیگر ویژگی‌ها نظیر قیمت گوشی جدید سامسونگ، در جدول زیر مشاهده کنید. اگر به مشاهده‌ی این جدول‌ها علاقه دارید، حتما وارد بانک محصولات زومیت شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات