کوالکام مودم 5G جدید X55 را رونمایی کرد

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام درحالی از مودم پرسرعت اسنپدراگون X55 رونمایی کرده است که احتمال می‌رود اپل به‌دلیل اختلافات حقوقی که با این شرکت دارد از این مودم در گوشی‌های آیفون خود استفاده نکند.
تبلیغات

کوالکام روز گذشته مودم جدید اسنپدراگون X55 خود را رونمایی کرد. این محصول جدید کوالکام یک مودم 5G به‌روزشده با کارایی بهتر است؛ اما تا زمانی‌که اختلافات این شرکت با اپل حل نشود، احتمال نمی‌رود که به این زودی‌ها در گوشی‌های آیفون ظاهر شود.

طبق گفته کوالکام، مودم Snapdragon X55 می‌تواند به سرعت دانلود ۷ گیگابیت بر ثانیه و آپلود ۳ گیگابیت بر ثانیه برسد. البته این سرعت‌ها تحت شرایط آرمانی حاصل می‌شوند اما پایین‌ترین سرعت آن مطمئنا بیشتر از بسیاری از اتصالات اینترنت کابلی خواهد بود.

سایر بهبودهای صورت‌گرفته، پشتیبانی از همه باندهای فرکانسی اصلی و همچنین حالات عملکردی بیشتر مانند اشتراک‌گذاری طیف 4G/5G را شامل می‌شوند. این قابلیت‌ها تلفن‌های همراه 5G را کارآمدتر می‌کند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا به‌راحتی میان شبکه‌های مختلف تعویض کنند و از مزایای پوشش‌های ارتباطی جدید بهره‌مند شوند. کوالکام قول داده که ازطریق طراحی ۷ نانومتری این مودم و فناوری‌هایی مانند تنظیم تطبیقی آنتن و envelope tracking در مصرف باتری صرفه‌جویی خواهد شد. اولین تلفن همراه دارای مودم X55 احتمالا در اواخر ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد.

کوالکام به‌عنوان سازنده انحصاری مودم‌های شرکت اپل، به‌دلیل دعوای حقوقی بر سر پتنت‌ها و حق امتیاز میان این دو شرکت، توسط کوپرتینویی ها کنار گذاشته شد. این درگیری در ژانویه سال ۲۰۱۷ شروع شد؛ زمانی‌که اپل برای بازپرداخت یک میلیارد دلار بلوکه‌شده خودش از کوالکام شکایت کرد.

اما مواردی استثنایی هم در رابطه با عرضه برخی از محصولات اپل در بازار آلمان وجود دارد؛ زیرا این شرکت اخیرا مدل‌های اصلاح‌شده آیفون‌های ۷ و ۸ را با مودم‌های کوالکام در این کشور عرضه کرده است.

اکنون اینتل سازنده اصلی مودم برای کوپرتینویی‌ها است. اینتل در توسعه فناوری 5G کندتر از کوالکام عمل می‌کند و از طرفی پوشش شبکه 5G در ایالات متحده کم است؛ بنابراین احتمال دارد که آیفون تا سال ۲۰۲۰ به فناوری 5G مجهز نشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات