ابتکار متفاوت Ram؛ درب چندمنظوره وانت

دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت رم از ایده‌ی جدیدی برای درب عقب وانت‌های خود رونمایی کرد؛ درهایی چند منظوره که انعطاف‌پذیری بیشتری را به‌ارمغان می‌آورند.
تبلیغات

اخیرا GMC درب عقب ۶ جهته‌ای را برای پیکاپ سیرا (Sierra) رونمایی کرد که باعث جلب توجه بسیاری شد؛ اما رم (Ram) ایده‌ی نوینی برای استفاده در درب عقب دارد که دید متفاوت این خودروساز را نشان می‌دهد.

ram multifunction tailgate

رم، ایده‌ی جدید خود را درب عقب چند منظوره‌ (Ram Multifunction Tailgate) می‌نامد. در این ایده از دو درب عقب استفاده شده است که به‌صورت ۴۰ و ۶۰ درصد فضای عقب را پوشش می‌دهند و در چهار جهت مختلف قابل باز شدن هستند. درب‌های جدید رم همانند نمونه‌های معمولی نیز می‌توانند به سمت پایین باز شوند؛ اما امکانات بیشتری نیز دارند.

ram multifunction tailgate

به گفته‌ی مدیر بخش رم در گروه فیات کرایسلر استفاده از درب‌های جدید برای رانندگان بسیار ساده است و آن‌ها، ایده‌ی جدید رم را بسیار کاربرپسند خواهند دید. بدین ترتیب کاربرد وانت‌های رم افزایش پیدا می‌کند و استفاده از فضای بار پیکاپ‌ به سطوح جدیدی ارتقا می‌یابد.

ram multifunction tailgate

با باز کردن درب‌ها به طرفین، به‌شکل ۴۰/۶۰، به‌راحتی می‌توان به فضای بار دسترسی پیدا کرد. این مورد برای کاربرانی که وسایل کمی را در فضای بار پیکاپ خود حمل می‌کنند، بسیار کارآمد است. هر یک از درب‌های عقب می‌توانند تا ۸۸ درجه باز شوند و کاربر در صورت نیاز می‌تواند فقط یکی از آن‌ها را بگشاید.

در کنار نوع باز شدن، امکان باز کردن درب‌های جدید رم به‌سمت پایین، همانند وانت‌های عادی نیز وجود دارد. طبق اعلام شرکت سازنده، هنگامی که درهای جدید به سمت پایین باز شوند، می‌توانند تا ۹۰۰ کیلوگرم بار را تحمل کنند. درب‌های نوآورانه‌ی رم هنگام یدک‌کشی نیز قابلیت باز و بسته شدن را دارند؛ اما در مورد راهکار GMC، به‌دلیل اتصالات خاص درها، چنین امکانی وجود ندارد.

ram multifunction tailgate

درب عقب جدید رم به‌صورت استاندارد دارای پله برای بالا رفتن نیست؛ اما به‌صورت آپشن امکان سفارش پله‌‌ای جمع‌شونده وجود دارد که دقیقا در بخش میانی خودرو نیست و کمی به سمت چپ متمایل است. گرچه این پله ربطی به درب عقب ندارد و یک قطعه‌ی مستقل به‌حساب می‌آید؛ اما سفارش آن در کنار درهای جدید، می‌تواند استفاده از خودرو را بسیار راحت‌تر کند.

ram multifunction tailgate

 آپشن جدید رم از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ با قیمت ۹۹۵ دلار در مدل رم ۱۵۰۰ به بازار عرضه خواهد شد و پله‌ی جمع شونده نیز ۲۹۵ دلار قیمت خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات