اپل در مورد جمع آوری داده‌های موقعیت مکانی آیفون 11 توضیح می‌دهد

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
اپل تأیید کرد که گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۱ داده‌های مربوط به موقعیت مکانی کاربران را نمایش می‌دهند ولی این داده‌ها جمع آوری نمی‌شود.
تبلیغات

چند روز قبل گفته شد که گوشی آیفون ۱۱ پرو داده‌‌های مربوط به موقعیت مکانی را بدون اجازه کاربر جمع‌آوری می‌کند. اپل بعد از گذشت چند روز درنهایت در مورد این موضوع توضیح داد. 

 برایان کربس (Brian Krebs) یکی از محققان حوزه‌ی امنیت مدعی شده بود، زمانی‌که سرویس‌های موقعیت مکانی تمامی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های آیفون ۱۱ پرو در حالت غیرفعال قرار دارد، داده‌های موقعیت مکانی جمع آوری می‌شود. از نظر براین کربس، چنین رویکردی در تضاد با قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی است. 

آیفون 11 پرو مکس / iPhone 11 Pro Max

برایان کربس ویدئویی درارتباط با این موضوع تهیه کرد. در ویدئو نشان داده شده بود که وقتی تنظیمات مربوط به موقعیت مکانی اپلیکیشن‌های آیفون ۱۱ پرو اپل در حالت غیرفعال قرار دارد، علامت مخصوص فعال بودن موقعیت مکانی در نوار نوتیفیکشن دستگاه دیده می‌شود. ظاهرا تنها راهکار برای غیرفعال کردن موقعیت مکانی، مراجعه به قسمت تنظیمات و غیرفعال کردن سرویس موقعیت مکانی یا Location Data است. 

کوپرتینونشین‌ها هیچ‌گونه توضیحی در مورد این موضوع مطرح نکرده بودند. اما پس از انتشار ویدئوی برایان کربس، یکی از مهندسان اپل در پاسخ به انتشار این ویدئو اعلام کرد: «در آنچه مطرح شده، هیچ‌گونه تهدید امنیتی وجود ندارد. زمانی‌که در قسمت تنظماتی گزینه‌ای برای غیرفعال کردن این قابلیت وجود نداشته باشد، سرویس موقعیت مکانی به کار خودش ادامه می‌دهد.»

براساس اعلام اپل، گوشی‌های آیفون جدیدتر از جمله آیفون ۱۱ پرو مکس، داده‌های مربوط به موقعیت مکانی کاربران را به‌دلیل آنکه فناوری از باند فوق وسیع (ultra wideband) پشتیبانی می‌کند، به اشتراک می‌گذارد. این فناوری امکان اطلاع از موقعیت مکانی دستگاه‌های مختلف را فراهم می‌‌کند و درنتیجه این امکان فراهم می‌‌شود که کاربر بتواند از وجود سایر دستگاه‌هایی از که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند مطلع شود و متوجه شود در چه موقعیت مکانی قرار دارند.

اپل در مورد این موضوع اعلام کرد: «کاربران می‌توانند کارهایی مانند اشتراک‌گذاری فایل را به‌صورت راحت‌تری به انجام برسانند. مثلا می‌توانند فایلی را با کسی که از  AirDrop استفاده می‌کند، صرفا ازطریق نشان دادن آیفون کاربر به‌اشتراک بگذارند.» اپل افزود: «نماد مربوط به سرویس موقعیت مکانی برای گوشی‌‌های آیفون جدیدتر نمایش داده می‌شود که فناوری باند فوق سریع هنوز در این مناطق تأیید نشده است.

اپل در ادامه افزود:« مدیریت انطباق باند فوق سریع و نمایش داده‌های موقعیت مکانی کاملا روی دستگاه کاربر انجام می‌شود و اپل داده‌های مربوطه را جمع آوری نمی‌کند.»

اپل، پس از انتشار ویدئوی کربس اعلام کرد که در به‌روزرسانی بعدی iOS، قصد دارد امکان غیرفعال کردن این سرویس را برای کاربران گوشی‌های آیفون جدید فراهم کند.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های موبایل آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات