قابلیت جدید کروم: متن را از مرورگر کروم دسکتاپ Copy و در گوشی هوشمند Paste کنید

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اخیرا ویژگی جدیدی را معرفی کرده که به کاربران گوشی‌های هوشمند اندروید این امکان را می‌دهد تا از طریق حساب کاربری گوگل متن یا صفحات وب را بین مرورگر دسکتاپ و موبایل جابه‌جا کنند.
تبلیغات

گوگل به‌تازگی این امکان را به کاربران می‌دهد تا محتوا و متن خود را از طریق مرورگر کروم در دسکتاپ کپی کنند و آن را در گوشی هوشمند خود چسبانده یا Paste کنند. این قابلیت جدید در نسخه‌ی جدید مرورگر Chrome 79 ارائه شده و اگر این نسخه را در اختیار دارید می‌توانید خطوط هر مقاله را کپی کرده و سپس آن را به گوشی هوشمند خود ارسال کنید. اما برای اینکار باید مراحلی را دنبال کنید و قبل از انجام این کار مطمئن شوید که مرورگر شما در دسکتاپ و گوشی هوشمند به یک حساب کاربری جیمیل مشترک متصل است. البته فراموش نکنید که باید قابلیت همگام‌سازی یا Chrome Sync را در مرورگرهای خود فعال کرده باشید.

چگونه از طریق مرورگر کروم، متنی را در دسکتاپ کپی و برای گوشی هوشمند ارسال کنیم؟

۱. به صفحه‌ی flags بروید. برای این کار chrome://flags را در نوار آدرس مرورگر کروم تایپ کنید.۲. Clipboard را در کادر جست‌وجو تایپ کنید.۳. هر سه گزینه‌ی ارائه شده را فعال کنید و وضعیتشان را به Enabled تغییر دهید.

مرورگر کروم

زمانی‌که این پرچم‌ها را فعال کردید، باید مرورگر Chrome خود را مجدداً اجرا کنید. پس از راه‌اندازی مجدد مرورگر و انتخاب برخی متون، روی متن انتخاب شده راست کلیک کنید تا منویی در اختیارتان قرار گیرد. سپس وارد اولین گزینه در منو یعنی گزینه‌ی Send text your devices شوید و از منوی باز شده گوشی هوشمند خود را انتخاب کنید.

مرورگر کروم

البته علاوه بر این قابلیت گوگل ویژگی جدید مفید دیگری را معرفی کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا QR را برای هر وب سایتی تولید کنند. هم‌اکنون این قابلیت برای کاربران Chrome Canary در دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات