هزاران گوشی آیفون ماهانه اوراق می‌شوند

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
«قفل فعال‌سازی» اپل باعث می‌شود ماهانه هزاران محصول این شرکت اوراق شوند.
تبلیغات

یکی از قابلیت‌های امنیتی اپل به‌نام «قفل فعال‌سازی» وجود دارد که اپل آی‌دی کاربران را به پردازنده‌ای امنیتی به‌نام T2 متصل می‌کند. زمانی‌که کاربر دستگاه خود را به هر دلیل گم کند،‌ می‌تواند با استفاده از قابلیت Find My، آن را ازطریق سرورهای امنیتی اپل متصل کند. از زمان این اتصال، تا وقتی کاربر آی‌دی اپل خود را وارد نکند، دستگاه قابل‌استفاده نخواهد بود. درواقع، تا زمانی‌که آی‌دی اپل صاحب دستگاه دردسترس نباشد، آن دستگاه در این شرایط استفاده‌نکردنی است.

بازیافت آیفون

مشکل بزرگ اینجا است که بسیاری از صاحبان محصولات اپل از وجود این قابلیت بی‌خبر هستند. این افراد زمانی‌که تصمیم می‌گیرند دستگاه خود را بفروشند یا آن را دراختیار دیگران قرار دهند، این قابلیت را غیرفعال نمی‌کنند. غیرفعال‌نشدن این قابلیت باعث می‌شود دستگاه‌های اپل دست‌دوم فروختنی نباشند و سر از دستگاه‌های اوراق دربیاورند.

iFixit، پایگاه تخصصی تعمیرات سخت‌افزاری، در گزارشی اعلام کرد این مشکل، مشکلی متداول است. پیتر شیندلر، بنیان‌گذار و مالک thewirelessalliance، شرکت فعال در‌زمینه‌ی بازیافت وسایل الکترونیکی، در‌این‌باره می‌گوید:

در هر ماه، بین چهار تا شش‌هزار آیفون به‌دلیل وجود این قابلیت قفل می‌شوند. این دستگاه‌ها باید اوراق شوند.

این آمار تنها آمار مربوط به یک مرکز بازیافت است. شیندلر برای رفع این مشکل پیشنهاد داده اپل راهی برای تأیید مراکز رسمی بازیافت و دست‌دوم فروشی ایجاد کند تا آن‌ها بتوانند کد امنیتی فعال‌سازی را غیرفعال کنند.

به‌گزارش zdnet شینلدر با همکاری iFixit و EFF و U.S.PIRG، دیگر بازیافت‌کنندگان مشهور و فعال اپل، تصمیم گرفته‌اند در‌صورتی‌که این شرکت به‌صورت داوطلبانه چنین امکانی برای آن‌ها فراهم نکند، درخواست رسمی دریافت معافیت Digital Millennium Copyright Ac به اختصار DMCA ارائه خواهند کرد. DMCA قانونی است که براساس آن از دسترسی غیرمجاز به آثار دارای حق مؤلف جلوگیری می‌کند. این قانون استثنا هم دارد و تشخیص این استثنا با دادگاه فدرال است.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌ موبایل آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات