اپل سال ۲۰۲۱ احتمالا آیفونی بدون درگاه لایتنینگ معرفی می‌کند

یک‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
تحلیلگر معروف اپل، مینگ چی‌کو، در اظهارات جدید پیش‌بینی کرده اپل دو سال دیگر آیفونی بدون درگاه لایتنینگ عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته، تحلیلگران جی. پی. مورگان چند پیش‌بینی درباره‌ی نقشه‌ی راه اپل و احتمال برنامه‌ی معرفی دوسالانه را مطرح کردند. تحلیلگر معروف اپل، مینگ چی‌کو، پیش‌بینی‌هایی مشابه گزارش قبلی به‌همراه پیش‌بینی‌های جدید درباره‌ی نسخه‌ی جدید گوشی آیفون SE و آیفون پرچم‌دار و بدون درگاه لایتنینگ منتشر کرده است. ناگفته نماند تا سال ۲۰۲۱، از این گوشی اپل خبری نخواهد بود؛ اما احتمال حذف درگاه لایتنینگ باعث ایجاد «تجربه‌ای کاملا بی‌سیم» خواهد شد. گفته می‌شود اپل ممکن است سال ۲۰۲۱ درگاه لاینتینگ را فقط در مدل پرچم‌دار خود حذف کند.

مدت‌ها شایعه شده بود که اپل همان‌طور که در مدل‌های مک‌بوک و آیپد انجام داد، درگاه لایتنینگ را با USB-C جایگزین کند؛ اما به‌نظر می‌رسد اپل ترجیح می‌دهد قبل از تعویض این درگاه با USB-C، آن را کاملا حذف کند.

آیفون های ۲۰۲۰ اپل

کو برای سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی می‌کند پنج مدل آیفون ازجمله آیفون پرچم‌دار ۶/۷ اینچی و دو آیفون ۶/۵ اینچی (یکی رده‌بالا و دیگری پایین‌رده) و آیفون ۵/۴ اینچی پایه معرفی شوند که هرکدام از آن‌ها می‌توانند از Sub-6GHz یا mmWave 5G پشتیبانی کنند. همچنین، کو انتظار دارد اوایل سال ۲۰۲۰ آیفون SE جدید به بازار عرضه شود. این گوشی احتمالا از صفحه‌نمایش ۴/۷ اینچی و طراحی آیفون ۸ و با مشخصات به‌روز‌شده و دوربین تکی بهره‌مند خواهد داد.

کو همچنین پیش‌بینی کرده است سال ۲۰۲۱ مدل دیگری از آیفون SE می‌آید و به‌طور غیررسمی نام «‌آیفون SE 2 پلاس» را با خود یدک خواهد کشید. این دستگاه صفحه‌نمایشی فول‌سایز و بدون دکمه‌ی هوم با اندازه‌ی ۵/۵ تا ۶/۱ اینچی خواهد داشت. چنین آیفونی قابلیت فیس آیدی ندارد و به حسگر تاچ آیدی تعبیه‌شده در دکمه‌ی پاور وابسته است.

آیفون 11 پرو مکس / iPhone 11 Pro Max

اگرچه عرضه‌ی پنج آیفون در سال آینده خبر خوشحال‌کننده‌ای است، باید ببینیم حذف درگاه لایتنینگ چقدر کاربردی خواهد بود. با این تغییر، دیگر اتصال هدفون به دستگاه امکان‌پذیر نخواهد بود و بسته به اجرای آن، استفاده از دستگاه هنگام شارژ نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد؛ زیرا استفاده از  شارژر بی‌سیم چه در حالت عادی و چه مسافرت به‌اندازه شارژر سیمی راحت نخواهد بود.

آیفون 11 پرو مکس / iPhone 11 Pro Max

شایان ذکر است قبلا نیز گوشی مفهومی میزو زیرو (Zero) را دیده‌ایم که نه درگاه دارد و نه دکمه و نه حتی اسلات سیم‌کارت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات