کوالکام امکان به‌روزرسانی درایور GPU بر بهبود تجربه بازی موبایل را فراهم کرد

جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام در پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸۶۵، قابلیت جالبی را برای واحد پردازش گرافیکی در نظر گرفته است که به بهبود و تقویت بازی‌های موبایل کمک می‌کند.
تبلیغات

کوالکام اعلام کرد که در پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ از به‌روزرسانی‌ درایورهای واحد پردازش گرافیکی Adreno پشتیبانی خواهد کرد. به‌روزرسانی‌ درایورهای گرافیکی تا امروز تنها برای کاربران دسکتاپ ارائه می‌شد و بستری برای درایور گوشی‌های هوشمند فراهم نبود. اکنون کوالکام این بستر را در فروشگاه گوگل‌پلی فراهم کرده است و امکان به‌روزرسانی درایورهای گرافیکی را در اختیار کاربران گوشی‌های هوشمند قرار خواهد داد.

با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کاربران می‌توانند درایورهای واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۵۰ را از طریق فروشگاه گوگل‌پلی به‌روز کنند. این کار دقیقاً به همان روشی که هر برنامه دیگری در گوشی‌های هوشمند به‌روز می‌شود، امکان‌پذیر خواهد بود.

کاربران می‌توانند به‌صورت کاملا مستقل از سایر به‌روزرسانی‌ها، عملکرد بازی و عملکرد گرافیکی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ را بهبود ببخشند. همچنین زمانی‌که بازی جدیدی منتشر می‌شود، در مواردی درایورهای جدید برای پشتیبانی از ویژگی‌های آن بازی وجود دارند که می‌توانند در دسترس کاربران قرار گیرند. در برخی موارد نیز به‌روزرسانی درایورها می‌تواند در بهینه‌سازی سخت‌افزاری نقش داشته باشد.

کوالکام

امکان به‌روزرسانی درایور واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۵۰ به تعدادی از ویژگی‌های جدید دیگر پیوسته و برای پشتیبانی از گیمرهای موبایل طراحی شده است. از سوی دیگر پشتیبانی از نرخ نوسازی سریع در نمایشگرها به بیش از ۱۴۴ هرتز می‌رسد و این ویژگی دسکتاپ دیگری به‌حساب می‌آید که در موبایل ارائه خواهد شد و نظر بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. پشتیبانی از استاندارد ۱۰ بیتی HDR ویژگی دیگر پردازنده‌ی پرچمدار اسنپدارگون ۸۶۵ خواهد بود.

دستگاه‌های مبتنی‌بر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ در سال ۲۰۲۰ از راه می‌رسند و طیف وسیعی از تولید‌کنندگان مانند اوپو و شیائومی از قبل برنامه‌هایی را برای عرضه‌ی دستگاه‌های خود با این پردازنده‌ی جدید اعلام کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات