تولید پیشرانه ۱۰۰۰ اسب‌ بخاری دوج Hellephant آغاز شد

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دوج تولید پیشرانه‌ی ۶/۹۸ لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ هلفنت را آغاز کرد. این پیشرانه ۱،۰۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد و قیمتش ۳۰ هزار دلار است.
تبلیغات

گروه خودروسازی فیات کرایسلر از ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ پیش‌فروش پیشرانه‌ی هشت سیلندر هلفنت (Hellephant) را با قیمت ۲۹ هزار و ۹۹۵ دلار آغاز کرد و در ۴۸ ساعت، همه‌ی آن‌ها را فروخت. بااین‌حال، بخش تیم مهندسی شرکت موپار (Mopar) که در ساخت این پیشرانه‌ی قدرتمند همکاری می‌کند، مطلع شده است فشار بیش‌ازحد میل‌بادامک باعث شکسته‌شدن آن‌ها می‌شود. بنابراین، تحویل این پیشرانه‌ تا زمان برطرف‌شدن مشکل به‌تأخیر افتاد.

پیشرانه‌ی شگفت‌انگیز هلفنت ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱,۲۸۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و شامل اجزایی مانند پمپ‌آب، چرخ طیار، کارتر روغن، سوپرشارژر، مجموعه‌ی دریچه‌ی گاز، بسته‌ی کویل و انژکتورها می‌شود.

مشتریان می‌توانند با پرداخت ۲،۲۶۵ دلار تجهیزات اضافی را نیز بخرند که شامل ماژول کنترل پیشرانه، مرکز توزیع بار، حسگرهای اکسیژن و دمای هوا، ماژول کنترل پمپ سوخت و سیستم سیم‌کشی می‌شود. به‌گفته‌ی موپار، مهندسان و تعمیرکاران باتجربه این تجهیزات را به‌سادگی می‌توانند نصب و راه‌اندازی کنند. این شرکت تعداد دقیق پیشرانه‌های فروخته‌شده را به‌طور رسمی اعلام نکرده است؛ اما برخی شایعات، تعداد آن را ۱۰۰ واحد بیان کرده‌ است که باتوجه‌به دست‌سازبودن رقم منطقی محسوب می‌شود. همچنین، گفته می‌شود فیات باتوجه‌به تقاضای فراوان، برنامه‌هایی برای فروش نسخه‌های بیشتر در سال‌ ‌آینده دارد.

1968 Dodge Charge with hellephant engine

موپار پیشرانه‌ی هلفنت را در نمایشگاه SEMA سال ۲۰۱۸ روی مدل مفهومی و سفارشی دوج چارجر ۱۹۶۸ به‌نمایش گذاشت. این خودرو به جعبه‌دنده‌‌ی ۶ سرعته دستی مجهز شده بود که وظیفه‌ی انتقال نیرو به چرخ‌ها را برعهده داشت. ناگفته نماند با‌توجه‌به قدرت زیاد پیشرانه، برای متوقف‌کردن آن از دیسک‌های ترمز بزرگ برمبو پشت رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی جلو عقب استفاده شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات