لادا نیوا 2020 معرفی شد

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لادا از مدل جدید نیوا برای سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد. این خودرو کابینی راحت‌تر از قبل دارد ولی نمای بیرونی آن تغییر چندانی نکرده است.
تبلیغات

لادا برای سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفته تا اصلاحاتی را روی شاسی بلند 4×4 مشهور خود یعنی مدل نیوا انجام دهد. بیشتر این تغییرات روی بهبود وضعیت کابین خودرو تمرکز کرده‌اند تا سرنشینان راحتی بیشتری داشته باشند. همچنین لادا ایمنی نیوا ۲۰۲۰ را نیز ارتقا داده است. داشبورد نیوا ۲۰۲۰ جدید بوده و امکاناتی مانند سیستم تهویه‌ی مطبوع جدید با کلیدهای دایره‌ای، خروجی‌های تهویه‌ی بزرگ‌تر، نورپردازی جدید، نشان دهنده‌ها و منوی جدید برای سیستم کامپیوتر سفری به چشم می‌خورند. 

2020 Lada Niva 4x4

همچنین سایز محفظه‌ی داشبورد این خودرو نیز افزایش پیدا کرده و دو خروجی برق ۱۲ ولتی هم در کنسول مرکزی تعبیه شده‌اند. روی کنسول مرکزی یعنی جایی که تونل میل گاردان وجود دارد نیز ۲ عدد جا لیوانی و فضایی برای قرار دادن اشیای کوچک تعبیه شده است. در خصوص سایر بخش‌های کابین این خودروی آفرودی باید به مواردی چون صندلی‌های جدید با قابلیت حمایت بهتر از بدن در پیچ‌ها و راحتی بیشتر اشاره کرد. در مدل ۳ در نیز مکانیزم تاشوی صندلی‌های جلو اصلاح شده تا دوام بیشتری داشته باشد و صندلی‌های عقب نیز به پشت سری مجهز شده‌اند.

2020 Lada Niva 4x4

سایر تغییرات در کابین لادا نیوای جدید شامل نور پردازی داخلی جدید، دستگیره‌های بالای سر، آفتاب‌گیرهای جدید و پوشش جدید برای ستون A اشاره کرد. این خودروساز روسی همچنین گفته که از نظر عایق بندی، لادا نیوا ۲۰۲۰ بهتر از نسل‌های قبلی بوده و به لطف استفاده از دسته موتورهای جدید، میزان لرزش وارد به کابین نیز کاهش پیدا کرده است. در قسمت خارجی خودرو تنها در مدل فول نیوا یعنی نسخه‌ی Urban شاهد استفاده از چراغ مه‌شکن جدیدی هستیم که به‌صورت یکپارچه درون سپر جلو جاسازی شده و تغییر دیگری در بخش بیرونی خودرو اعمال نشده است. 

2020 Lada Niva 4x4

قسمت‌های فنی لادا نیوا نیز مانند بیشتر بخش‌های آن بدون تغییر باقی مانده‌اند. این سرباز کهنه کار روسی همچنان از پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۱/۷ لیتری استفاده می‌کند که توانایی تولید ۸۳ اسب بخار قدرت و ۱۲۹ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این پیشرانه به یک جعبه دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی و سیستم چهارچرخ محرک استاندارد با دنده‌ی کمکی کوپل شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات