گوگل قصد داشت در پیکسل 3 از پنل LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده کند

یک‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
یکی از اعضای تیم توسعه اندروید گفته که تیم گوگل قصد داشته از پنل LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برای پیکسل ۳ استفاده کند؛ اما بنا به ملاحظاتی این اتفاق نیفتاد.
تبلیغات

گوشی‌های گوگل پیکسل از اولین مدل در سال ۲۰۱۶ از صفحه‌نمایش OLED استفاده کرده‌اند؛ اما گوگل سال گذشته به فکر تغییر آن بوده است. طبق پادکست پشت پرده‌ی توسعه‌دهندگان اندروید (Android Developers Backstage Podcast) از XDA-Developers، این شرکت سال گذشته به کنار گذاشتن OLED نزدیک شده بود. چت هاس (Chet Hasse)، از اعضای تیم توسعه اندروید گفته که گروه پس از استفاده از صفحه‌نمایش LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز شارپ تحت تأثیر قرارگرفته بود.

هاس می‌گوید:

نسخه‌ی اصلی پیکسل ۳، یعنی مدل کوچک‌تر، به دلایل مختلف قرار نبود پنل OLED داشته باشد؛ در این شرایط چه گزینه‌ی دیگری موجود بود؟ شاید باید از یک پنل LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده کنیم.

هاس در آخر دلایل انتخاب پنل OLED به‌جای پنل LCD دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را عنوان نکرد؛ اما پنل‌های OLED رنگ مشکی عمیق‌تر و بازده‌ی انرژی بیشتری هنگام مشاهده‌ی محتوای تاریک دارند. حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش که سال گذشته رونق گرفت نیز فقط با صفحه‌های OLED کار می‌کند؛ پس برای استفاده از این روش، گوگل باید شرایط موجود را حفظ می‌کرد. همچنین ممکن است تأمین پنل‌های OLED از سوی شرکت به‌نوعی با تهدید رو‌به‌رو بوده و شرکت را به استفاده از فناوری LCD ترغیب می‌کرده است.

پیکسل 4 ایکس ال گوگل / Google Pixel 4 XL

به‌هرحال اگر کسی خواهان استفاده از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بود، تا زمان معرفی ایسوس روگ فون ۲ با پنل OLED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، که اوایل امسال معرفی شد، پنل‌های LCD تنها انتخاب بودند. پرسش اینجا است که چرا در گوشی گوگل پیکسل ۴ از صفحه‌نمایش OLED دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتز استفاده شد، درحالی‌که همین پنل با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز در دسترس بود؟

هاس خاطرنشان کرد، با وجود اینکه پنل OLED دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هم‌اکنون در دسترس است، به‌دلیل عملکرد و ملاحظات باتری از پنل ۹۰ هرتزی استفاده شد. این نماینده افزود، شما هنوز هم با استفاده از پنل ۹۰ هرتزی می‌توانید بیشترین مزایا را از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی در اختیار داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات