لوگوی کیا تغییر می‌کند؟

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی مدارکی منتشر شده است که نشان می‌دهد کیا قصد دارد لوگوی جدیدی استفاده کند؛ لوگوی جدید احتمالاً در خودروهای برقی و شاسی‌بلند استفاده می‌شود.
تبلیغات

کیا برند خودروسازی نیست که به طراحی‌های هیجان‌انگیز مشهور باشد. خودروهای این شرکت کیفیت مناسبی دارند و قطعاً بسیاری از نیازهای مخاطبان خود را برآورده می‌کنند. اما هیچ نوجوانی تاکنون پوستر مدل اخیر کیا پیکانتو (Picanto)‌ را در اتاق خواب خود نصب نکرده است.

با این حال، به‌نظر می‌رسد کیا قصد دارد تا برند تجاری خود را هیجان‌انگیزتر و آینده‌نگرانه‌تر کند. لوگوی فعلی کیا هرگز در فهرست بهترین لوگوهای خودروسازان جهان قرار نمی‌گیرد اما آن نیز شبیه خودروهای این شرکت اصلاح‌پذیر است. به‌نظر می‌رسد شخصی اولین فونت سنزسریف که پیدا کرده را انتخاب و نام KIA را تایپ کرده است؛ سپس با اضافه کردن چند دنباله به کنار حروف و برداشتن خط عرضی حرف «A»، آن را کمی جذاب‌تر می‌کند.

Kia logo / لوگو کیا

طراحی لوگوی جدید بسیار جذاب‌تر و ظریف‌تر از لوگوی قبلی به‌نظر می‌رسد و هنوز هم خط عرضی حرف «A» در آن دیده نمی‌شود؛ اما سایر اجزا به‌گونه‌ای ایجاد شده‌اند که لوگو را در قالب موج دندانه‌ای نشان می‌دهند.

کار طرح لوگوی جدید کیا مدتی قبل آغاز شد و در دست توسعه قرار گرفت. طرح اولیه در ژوئیه امسال طراحی و ایجاد شد و ماه مارس لوگویی مشابه آن در نمایشگاه خودرو ژنو در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت؛ حتی این طرح دماغه‌ی خودروی تمام برقی کیا با نام «Imagine by Kia» را به خود آراسته کرد. شایان ذکر است که این طرح دقیقاً همان لوگوی مورد استفاده در خودروی الکتریکی مفهومی نیست. نسخه‌ی مورد استفاده در جلوی Imagine دارای شکل‌های مشابه با حرف لوگوی جدید است، اما حروف آن به یکدیگر متصل نیستند.

Kia  / کیا

کاملا مشخص نیست که کیا چگونه می‌خواهد از این طرح جدید لوگو استفاده کند. پیش‌بینی شده است که از لوگوی جدید در خودروهای الکتریکی پیشرفته و مدل‌های شاسی‌بلند استفاده شود و محصولات قدیمی همچنان به استفاده از لوگوی قدیمی بپردازند.

هنوز کیا این اخبار را تأیید نکرده است؛ پس نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد که این شرکت در محصولات آینده از چه لوگویی بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات