مک پرو اپل امتیاز تعمیرپذیری ۹ از ۱۰ از iFixit گرفت

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
iFixit از قابلیت تعمیرپذیری فوق‌‌العاده مک پرو، کامپیوتر فوق‌العاده قدرتمند اپل خبر داد که موفق به کسب امتیاز تعمیرپذیری ۹ از ۱۰ شده است.
تبلیغات

در یوتیوب، تعداد نسبتا زیادی ویدئو وجود دارد که نشان می‌دهد محصولات اپل از قابلیت تعمیرپذیری پایینی توسط کاربران برخوردار است. این ویدئوها به‌خوبی نشان می‌دهد که کوپرتینونشین‌ها، دستگاه‌های خود را به‌گونه‌ای تولید می‌کنند که از قابلیت تعمیرپذیری پایینی توسط کاربران برخوردار باشند و درواقع کاربران نتوانند دخالتی در تعمیر دستگاه‌های اپل داشته باشند.

اما به‌نظر می‌رسد رویکرد اپل در مورد جدیدترین کامپیوتر رومیزی قدرتمندش یعنی مک پرو، از این زاویه تغییر کرده و مک پرو از قابلیت تعمیرپذیری بسیار خوبی برخوردار است. کاربران مک پرو ظاهرا گزینه‌های بسیاری برای تعمیر و ارتقا دستگاه جدید و قدرتمند اپل دراختیار دارند.

تعمیر پذیری مک پرو

اعضای تیم تخصصی iFixit پس از کالبد شکافی مک پرو جدید، معتقدند که این دستگاه برخلاف محصولات قبلی اپل از قابلیت تعمیرپذیری بالایی برخوردار است. اعضای تیم iFixit رویکرد جدید اپل را تحسین کرده و اعلام کردند که کاربران به‌راحتی و بدون نیاز به ابزاری خاص می‌‌توانند به بخش‌‌های مختلف سخت‌افزار داخلی مک پرو قدرتمند اپل دسترسی داشته باشند.

در قسمت بالای بدنه‌ی دستگاه، دسته‌ای قرار دارد که با چرخشی ساده و بالا کشیدن دسته، کیس مک پرو به‌راحتی باز می‌شود. به محض باز کرد کیس، برق دستگاه نیز قطع می‌شود.

تعمیر پذیری مک پرو

امکان جایگزین کردن حافظه‌ی رم مک پرو به‌راحتی وجود دارد. با استفاده از کلید مکانیکی، پوشش مربوط به رم برداشته می‌شود و کاربران می‌توانند به‌راحتی حافظه‌ی رم را تعویض کنند. برای آنکه کاربران بتوانند به‌راحتی ماژول رم را تعویض کنند، در همان قسمت دیاگرامی قرار داده که محل قرارگیری ماژول حافظه‌ی رم را نشان می‌دهد.

در نظر داشته باشید تا این لحظه، کاربران برای تعمیر دستگاه به‌هیچ وجه نیازی به استفاده از ابزاری خاص ندارند. چنین رویکردی از سوی اپل برای اعضای تیم iFixit باور کردنی نیست. نه‌تنها دستگاه از قابلیت تعمیرپذیری بالایی برخوردار است، بلکه کوپرتینونشین‌ها، راهنماها و دستورالعمل‌هایی برای تعمیر به کاربران ارائه کرده‌اند. 

تعمیر پذیری مک پرو

بسیاری از قطعات دستگاه بدون نیاز به ابزاری خاص باز می‌شوند. اکثر اتصالات با پیچ‌هایی که با کمک انگشتان دست باز می‌شود یا از طریق کلیدهای مکانیکی محکم شده‌اند. تنها قسمت‌هایی که نیاز به ابزاری برای باز شدن دارند، پایه‌های دستگاه هستند که با پیچ‌هایی ۴ میلی‌متری محکم شده‌اند، به‌علاوه منبع تغذیه مک پرو که با پیچ T8 Torx محکم شده و CPU دستگاه نیز با پیچ‌های مخفی T15 Torx Plus باید باز شوند. 

تعمیر پذیری مک پرو

تنها نکته‌ی منفی تعمیرپذیری مک پرو به ماژول‌های اختصاصی و سفارشی SSD دستگاه مربوط می‌شود که توسط خود اپل به‌صورت سفارشی ساخته شده‌ است. باتوجه به اینکه ماژول‌های SSD مک پرو، ارتباط مستقیمی با امنیت دستگاه دارند، امکان تعویض یا تعمیر آن‌ها دراختیار کاربران قرار داده نشده است و تنها تعمیرکاران مجاز اپل می‌توانند به این قسمت دسترسی داشته باشند.

باتوجه به اینکه دمونتاژ کردن مک پرو بسیار ساده است، اپل به‌منظور جلوگیری از دسترسی سارقان به داده‌های کاربران، دسترسی به ماژول‌های SSD‌ را برای کاربران محدود کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات