نتفلیکس برای نخستین بار آمار تعداد کاربران خود را در کشورهای مختلف منتشر کرد

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سرانجام نتفلیکس برای نخستین بار تعداد کاربران خود را براساس منطقه‌ی جغرافیایی منتشر کرد. بیشترین تعداد کاربران به ایالات متحده و کانادا مربوط می‌شود.
تبلیغات

برای نخستین بار نتفلیکس اقدام به انتشار جزئیات مربوط به آمار تعداد کاربران خود خارج از آمریکا و به‌صورت منطقه‌ای کرد. ظاهرا آمارها نشان می‌دهد، بزرگ‌ترین بازار نتفلیکس را کماکان کاربران ایالات متحده و کانادا تشکیل می‌دهند.

در رتبه‌ی دوم از نظر تعداد کاربر براساس منظقه‌ی جغرافیایی، کاربران اروپایی، خاورمیانه و آفریقا هستند که ظاهرا تعداد کاربران این مناطق رو به رشد است.

نتفلیکس / Netflix

مدت‌ها است نتفلیکس اطلاعاتی در مورد جزئیات تعداد کاربران خود در بازارهای مختلف بین‌المللی ارائه نکرده و همواره این آمار را به‌صورت محرمانه نگه داشته است. حتی تعداد کاربران محلی تجاری نتفلیکس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با افزایش رقابت نتفلیکس با دیزنی پلاس و اپل تی وی پلاس، نتفلیکس تصمیم گرفته رویکرد خود را تغییر داده و اطلاعات آماری مربوط به تعداد کاربران را براساس منطقه جغرافیایی منتشر کند.

آمارها نشان می‌دهد، نتفلیکس در پایان ماه سپتامبر ۴۷/۴ میلیون کاربر در مناطق جغرافیایی اروپا، خاورمیانه و آفریقا داشت که با نام EMEA شناخته می‌شوند که کمتر از ۶۷/۱ میلیون کاربر نتفلیکس در ایالات متحده و کانادا است. تعداد کاربران EMEA در مقایسه با تعداد کاربران سایر مناطق جغرافیایی به‌سرعت در حال افزایش است. درحالی‌که تعداد مشترکان سال جاری EMEA نسبت به سال گذشته رشد ۴۰ درصدی داشته، تعداد کاربران ایالات متحده و کانادا تنها ۶/۵ درصد افزایش پیدا کرده است. 

آمریکای لاتین سومین بازار بزرگ نتفلیکس با ۲۹/۴ میلیون کاربر و رشد ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته است. آسیا و اقیانوسیه با ۱۴/۵ میلیون کاربر، کمترین تعداد مشترکان نتفلیکس را تشکیل می‌دهند. هرچند تعداد کاربران این منطقه نسبت به سال گذشته رشد ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد. بیشترین کسب درآمد نتفلیکس به بازار ایالات متحده و کانادا مربوط می‌شود. درآمد نتفلکیس در این مناطق از هر مشترک در هر ماه متوسط ۱۳/۰۸ دلار، در مناطق جغرافیایی EMEA به‌ازای هر کاربر در هر ماه ۱۰/۴۰ دلار، در آمریکای لاتین ۸/۶۳ دلار و در آسیا و اقیانوسیه ۹/۲۹ دلار است. 

نتفلیکس در حالی آمار تعداد کاربران خود را به‌صورت منطقه‌ای اعلام کرده که هنوز گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹ شرکت منتشر نشده است. گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم نتفلیکس احتمالا اوایل ماه ژانویه به‌همراه اطلاعات آماری دقیق‌تری از درآمد و تعداد مشترکان نتفلیکس منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات