Google Assistant با قابلیت ترجمه ۴۴ زبان در اندروید و iOS

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به‌تازگی ارائه‌ی ویژگی‌های ترجمه‌ی آنی را برای دستیار صوتی Google در گوشی‌های اندروید و iOS آغاز کرده است.
تبلیغات

اگرچه گوگل از نظر فنی درآمدی از Google Assistant و سرویس‌های ترجمه ی خود به‌دست نمی‌آورد اما هنوز در تلاش است تا ابزارهای ترجمه خود را بهبود ببخشد. دستیار صوتی Google Assistant روزانه بیش از ۱۰۰ میلیارد کلمه را پردازش می‌کند. به‌تازگی ویژگی جدیدی برای این دستیار صوتی با عنوان Interpreter Mode ارائه شده که قادر است تا مکالمات کاربران را به‌صورت آنی و در زمان واقعی در گوشی‌های هوشمند ترجمه کند. این قابلیت اولین‌بار در CES 2019 برای نمایشگرهای هوشمند و اسپیکرهای هوشمند معرفی شده بود. درنتیجه کافی است تا از دستیار صوتی خود بخواهید تا مترجم شما باشد و برای این کار کافی است بگویید «Hey Google, be my Russian interpreter» تا ترجمه به‌صورت آنی برای کمک به شما در مکالمات در اختیارتان قرار گیرد. درواقع دستیار صوتی گوگل ترجمه‌ هایی را ارائه می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را از طریق گوشی خود بشنوید و ببینید و همچنین «پاسخ‌های هوشمندانه» دریافت کنید.

گوگل می‌گوید که این قابلیت را برای همه‌ی گوشی‌های اندروید و آیفون‌هایی که این دستیار صوتی را فعال کرده‌اند ارائه کرده است. قابلیت Interpreter Mode در حال حاضر از ۴۴ زبان پشتیبانی می‌کند درحالی‌که قبلا فقط از ۲۷ زبان پشتیبانی می‌شد. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا اگر در محیط پر سروصدا یا ساکت بودند، از صفحه‌کلید برای بهره‌گیری از این قابلیت استفاده کنند.

دستیار صوتی گوگل پس از هر ترجمه به کاربران پیشنهاداتی را به‌عنوان «پاسخ هوشمند» ارائه خواهد کرد تا به مکالمات و ارتباطات سرعت ببخشد. البته این عملکرد در برنامه‌ی Google Translate نیز اضافه شده است و بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. قابلیت جدید ترجمه‌ی دستیار صوتی گوگل ماه سپتامبر در هند نیز ارائه شد و حتی کاربرانی بدون دسترسی به اینترنت از این قابلیت بهره برده‌اند.

گوگل همچنین در حال کار روی یک ویژگی برجسته‌تر با نام Transalatotron است که با یادگیری ماشین و گفتار پیشرفته قادر خواهد بود تا یک سیستم ترجمه گفتار به گفتار را با تقلید تن صدای کاربران به ارمغان آورد. در نهایت نکته‌ای بسیار واضح این است که ابزار ترجمه در زمان واقعی دارای مزایای مشخصی برای صنعت میهمان‌داری مانند هتل‌ها و سایر بخش‌های تجارت‌های بین‌المللی در سراسر دنیا است. درنتیجه برقراری ارتباط به شکل گسترده‌تر و ساده‌تری از این طریق شکل خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات