آغاز ارسال پیام هشدار مایکروسافت هم‌زمان با پایان پشتیبانی از ویندوز 7

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بعد از ۱۰ سال سرویس‌دهی، مایکروسافت پشیبانی از ویندوز ۷ را به‌زودی متوقف خواهد کرد و پیغام هشدار تمام‌صفحه برای کاربران ویندوز ۷ ارسال می‌شود.
تبلیغات

مایکروسافت در پیامی به کاربران ویندوز ۷ اعلام کرد از ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۴ دی ۱۳۹۸) از این سیستم‌عامل پشتیبانی نخواهد کرد. ردموندی‌ها از کاربران خود خواسته‌اند سیستم‌عامل خود را با ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی کنند. روند ارسال این پیام در حال انجام است و انتظار می‌رود به‌زودی تمام کاربران ویندوز ۷ این پیام را دریافت کنند.

مایکروسافت امروز اعلام کرد به‌زودی پیغام هشدار تمام‌صفحه برای کاربران ویندوز ۷ ارسال می‌شود. این پیام حاوی هشدار درباره‌ی توقف پشتیبانی مایکروسافت از Service Pack 1 ویندوز ۷ است. براساس اعلام مایکروسافت، این پیام تا وقتی ارسال خواهد شد که کاربر واکنشی به آن نشان دهد.

مایکروسافت اعلام کرده است این پیام هشدار فقط برای کاربران نسخه‌های زیر از Service Pack 1 ویندوز ۷ ارسال خواهد شد:

  • Starter
  • Home Basic
  • Home Premium
  • Professional (برای کاربرانی که به‌روزرسانی امنیتی ESU را نخریده‌اند.  
  • Ultimate
  • مایکروسافت همچنین اعلام کرد این پیغام را برای کاربرانی ارسال نخواهد کرد که از ویندوز ۷ به‌صورت دامنه‌ی مشترک (domain-joined)‌ یا حالت kiosk استفاده می‌کنند. مایکروسافت اعلام کرد به‌روزرسانی امنیتی پولی ESU تا ژانویه‌ی ۲۰۲۳ برای کاربران شرکتی ارائه خواهد شد. این به‌روزرسانی به‌صورت تکی برای هر دستگاه عرضه می‌شود و قیمت آن در هر سال درمقایسه‌با سال گذشته گران‌تر خواهد بود.

    ویندوز

    مایکروسافت ماه گذشته اعلام کرد به‌روزرسانی ESU به‌زودی برای کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط هم دردسترس خواهد بود. ردموندی‌ها هفته‌ی گذشته نیز اعلام کردند کاربران EA و EAS این شرکت که لایسنس ویندوز ۱۰ نسخه‌های Enterprise E5، Microsoft 365 E5 یا Microsoft 365 E5 Security یا Windows VDA E5 را تا ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ بخرند، تا یک سال به‌روزرسانی ESU را به‌‌رایگان دریافت خواهند کرد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات