مرورگر کروم 79 با قابلیت هشدار سرقت رمزعبور معرفی شد

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به‌تازگی مرورگر گروم ۷۹ را با تعدادی از قابلیت‌های جدید، به‌ویژه در بخش امنیت و محافظت از رمزعبور، معرفی کرده است.
تبلیغات

مهم‌ترین قابلیت مرورگر کروم ۷۹، این است که هنگام ربوده‌شدن رمزهای عبور هشدار خواهد داد. گوگل قبلا با استفاده از افزونه‌ای مجزا درباره‌ی استفاده مجدد از گذرواژه‌ها هشدار می‌داد؛ اما اکنون این شرکت قابلیتی در کروم ۷۹ منتشر کرده است که هنگام ورود به وب‌سایت‌های مختلف، هشدارهایی درباره‌ی ربوده و فاش شدن رمزعبورتان را ارائه خواهد کرد. کاربران می‌توانند این ویژگی جدید را در تنظیمات کروم در بخش Sync و Google Services کنترل کنند.

گوگل در کروم ۷۹ از رمزگذاری رمزعبور با استفاده از چندین لایه استفاده کرده است. اگرچه گوگل با واردکردن گذرواژه آن را دراختیار دارد، درواقع نمی‌تواند اطلاعات ورود به سیستم را ببیند؛ درنتیجه حتی خود گوگل هم با این تکنیک نمی‌تواند به اطلاعات حساب کاربری کاربران دسترسی داشته باشد. قابلیت مذکور گوگل اجازه می‌دهد با استفاده از تکنیکی، از رمزهای عبور محافظت و درصورت دزدیده‌شدن آن، هشداری برای کاربر ارسال شود.

درکنار هشدارهای رمزعبور، گوگل با قابلیت دیگری به‌صورت لحظه‌ای از کاربر درمقابل فیشینگ حفاظت و این بخش را بهبودیافته‌تر از قبل ارائه خواهد کرد. درحقیقت، گوگل کروم فهرستی از سایت‌های فیشینگ استفاده می‌کند که هر ۳۰ دقیقه به‌روز می‌شوند و در این شرایط کلاه‌بردارانی شناسایی خواهند شد که به‌سرعت دامنه‌ها را تغییر می‌دهند. این قابلیت جدید در لحظه اجرا خواهد شد و در ۳۰ درصد موارد فیشینگ، هشدار دقیق و درستی خواهد داد. درنهایت، کروم ۷۹ حداکثر ۳۰ درصد امنیت بیشتری دربرابر این نوع حملات ارائه خواهد کرد.

ناگفته نماند گوگل در مرورگر کروم خود پشتیبانی از پروفایل چندگانه را بهبود خواهد بخشید؛ درنتیجه اگر از چندین پروفایل در کروم استفاده می‌کنید یا کامپیوتر شخصی خود را با دیگران به‌اشتراک می‌گذارید، این بهبود برایتان خوشایند خواهد بود. درواقع، کروم اکنون رابط کاربری و نمای بصری بهتری از پروفایل در حال استفاده را ارائه می‌دهد تا کاربران مطمئن شوند رمزعبور در پروفایل صحیحی ذخیره شده است. Chrome 79 و همه‌ی این ویژگی‌های آن به‌تدریج در هفته‌های آینده روی نسخه‌های دسکتاپ مرورگر منتشر می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات