مصرف بنزین لینکلن اوییتور هیبرید چهار لیتر در صد کیلومتر است

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لینکلن میانگین مصرف سوخت نسخه‌ی پلاگین هیبرید شاسی‌بلند اوییتور گرندتورینگ را ۴/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرد. این شاسی‌بلند ۲،۲۰۰ کیلوگرمی ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد.
تبلیغات

جزئیات مصرف سوخت مدل ۲۰۲۰ لینکلن اوییتور گرنداسپرت (Lincolv Aviator Grand Sport) سرانجام منتشر شدند. اعداد به‌دست‌آمده در‌مقایسه‌با نسخه‌ی بنزینی اوییتور چندان درخورتوجه نیستند؛ به‌گونه‌ای که مصرف سوخت ترکیبی ۱۰/۲ لیتری برای این خودرو اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت ترکیبی مدل بنزینی AWD اوییتور با پیشرانه‌ی V6 در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۱/۷ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی مدل تک‌دیفرانسیل آن ۱۱/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

2020 Lincoln Aviator

با درنظر‌گرفتن شعاع حرکتی الکتریکی اوییتور گرنداسپرت، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۴/۲ لیتر بنزین خواهد بود و در حالت تمام‌برقی حداکثر ۳۳ کیلومتر را طی می‌کند. لینکلن پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود شعاع حرکتی اوییتور گرنداسپرت ۲۸ کیلومتر باشد و از این نظر در بین خودروهای شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی، در جایگاه مناسبی قرار می‌گیرد. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که شعاع حرکتی ۳۳ کیلومتری این خودرو همچنان برای استفاده‌ی روزمره کافی نیست و استاندارد فعلی آمریکا ۴۸ کیلومتر در نظر گرفته شده است. 

2020 Lincoln Aviator

لینکلن اوییتور گرنداسپرت درکنار هیبرید‌بودن خودرویی قدرتمند نیز به‌شمار می‌آید. پیشرانه‌ی V6 اکوبوست این خودرو درکنار یک موتور برقی می‌تواند درمجموع ۴۹۴ اسب‌بخار قدرت تولید کند. همچنین، گشتاور ۸۵۴ نیوتن‌متری پیشرانه نیز از دور موتور پایین دردسترس راننده قرار دارد. گرچه این شاسی‌بلند لوکس حدودا سه تُن وزن دارد، همچنان در ۵/۵ ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت است. سرعت‌گیری‌ این‌چنینی برای اوییتور گرنداسپرت با ظرفیت کابین هفت سرنشین درخورتوجه است. 

2020 Lincoln Aviator

قیمت لینکلن اوییتور گرنداسپرت از ۶۸ هزار و ۸۰۰ دلار آغاز می‌شود و با سفارش‌دادن تجهیزات سفارشی، تا ۹۱ هزار دلار نیز افزایش پیدا می‌کند. البته بهتر است بدانید با ۱۰ هزار دلار هزینه‌ی بیشتر می‌توانید مرسدس بنز GLE 63 را نیز بخرید که هفت‌سرنشینه و سرعت‌گیری‌اش از لینکلن بهتر است؛ اما مرسدس بنز هم قیمت گرانی دارد و شاید طراحی آن مانند لینکلن جلب توجه نکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات