شیائومی پتنتی برای دوربین سلفی درون صفحه‌نمایش ثبت کرده است

سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی پتنتی از شیائومی فاش شده که تلاش این شرکت برای حذف ناچ و حفره‌ی درون صفحه‌نمایش را با قراردادن دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش نشان می‌دهد.
تبلیغات

از همان اولین روزهایی که اسنشال و اپل آن برش کوچک روی پنل جلویی گوشی‌های تلفن‌همراه (ناچ) را در محصولاتشان استفاده کردند، احساس کاربران درباره‌ی این بخش از تلفن‌همراهشان ضدونقیض بوده است. البته این امر بستگی به این دارد که آیا کاربر حاشیه‌های باریک را ترجیح می‌دهد یا خیر؛ با‌این‌حال، شرکت‌ها همواره در پی یافتن راهی برای حذف این بخش بوده‌اند. تا اینکه سامسونگ فناوری دوربین درون حفره را ارائه داد. این نوآوری بخشی از کاربران را راضی کرد؛ ولی هنوز نیاز به دوربین درون صفحه‌نمایش به‌خوبی احساس می‌شد.

سامسونگ چندی پیش، کار روی دوربین درون صفحه‌نمایش را شروع کرد و شیائومی نیز به‌گفته‌ی Windows United، با ثبت پتنت دوربین مخفی در صفحه‌نمایش خود، به سامسونگ پیوسته است. این پتنت با نام «ساختار صفحه‌نمایش و دستگاه الکترونیکی» ۳۰ مه (۹ خرداد) ثبت و ۵ دسامبر (۱۴ آذر) منتشر شد. پتنت مذکور دوربینی مخفی در صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد که هنگام استفاده هیچ فضایی از صفحه را اشغال نمی‌کند.

شیائومی در توضیح این پتنت گفته است:

ساختار صفحه‌نمایش و دستگاه الکترونیکی با یکدیگر ارائه شدند. ساختار صفحه‌نمایش شامل صفحه‌نمایش و بخش تنظیم نور است که در سمت ساطع‌کننده‌ی نور از صفحه‌نمایش قرار دارد. حالت عملیاتی بخش تنظیم نور شامل حالت انتقال نور و قطبی‌سازی است و مؤلفه‌ی تنظیم نور شامل ناحیه‌ی اول و دوم است که به‌طور مستقیم کنترل‌کردنی هستند. صفحه‌نمایش تعداد زیادی پیکسل کنترل‌کردنی دربر دارد. علاوه‌بر‌این، هنگامی‌که مؤلفه‌ی اول تنظیم نور در حالت انتقال نور قرار دارد، پیکسل‌های داخل صفحه‌نمایش که مربوط به منطقه‌ی اول هستند، غیرفعال می‌شوند تا اجازه دهند نور ساطع‌شده‌ی منطقه‌ی اول ازطریق صفحه‌نمایش نفوذ کند.

همان‌طورکه قبلا نیز اشاره کردیم، پتنت‌ها همیشه به محصولات واقعی تبدیل نمی‌شوند؛ اما می‌توان از آن‌ها به‌عنوان معیاری برای قضاوت درباره‌ی نوآوری‌های آتی یاد کرد. امیدواریم این پتنت را در عمل و گوشی شیائومی نیز مشاهده کنیم؛ زیرا این امر قطعا نیاز به ناچ یا حتی طراحی حفره را برطرف خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات