IDC: سامسونگ بیشترین آمار عرضه گوشی هوشمند فصل سوم سال را به نام خود ثبت کرد

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس آخرین گزارش IDC، سامسونگ بیشترین آمار عرضه‌ی گوشی هوشمند در فصل سوم سال میلادی را به نام خود ثبت کرده است.
تبلیغات

آخرین گزارش IDC از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در بازارهای سراسر جهان حاکی از آن است که در فاصله‌ی زمانی بین ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر (تیرماه تا مهرماه)، عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند با رشد ۰/۸ درصدی رو‌به‌رو بوده است. 

آمارها نشان می‌دهد که در این فاصله‌ی زمانی، ۳۵۸/۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار عرضه شده است. سال گذشته در همین بازه‌ی‌ زمانی ۳۵۵/۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار عرضه شده بود؛ درنتیجه شاهد رشد ۸/۱ درصدی عرضه‌ی گوشی‌‌های هوشمند نسبت به فصل دوم ۲۰۱۹ هستیم.

IDC

شواهد نشان می‌دهد که فصل سوم ۲۰۱۹، نخستین سه‌ماهه‌ طی دو سال اخیر است که شاهد رشد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی هستیم. با نگاهی به وضعیت پنج تولیدکننده‌ی برتر بازار متوجه می‌شویم که سامسونگ با عرضه‌ی ۷۸/۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در صدر جدول بیشترین آمار عرضه‌ی گوش‌های هوشمند قرار دارد. کره‌ای موفق شده‌اند سهم بازار ۲۱/۸ درصدی و رشد سالیانه‌ی ۸/۳ درصدی را برای خود رقم بزنند. 

هواوی با عرضه‌ی ۶۶/۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار، بعد از سامسونگ و در جایگاه دوم قرار گرفته و سهم بازار ۱۸/۶ درصدی را از آن خود کرده است. آمار و ارقام حاکی از آن است که میزان عرضه‌ی گوشی‌های هواوی در این بازه‌ی زمانی رشد ۲۸/۲ درصدی را از آن خود کرده که بیشترین میزان رشد سالیانه را نشان می‌دهد و خبر از پشتوانه‌ی محکم بازار چین در موفقیت هواوی می‌دهد. 

شرکت

عرضه فصل سوم ۲۰۱۹ (‌میلیون)

سهم بازار فصل سوم ۲۰۱۹ 

عرضه فصل سوم ۲۰۱۸(میلیون)

سهم بازار فصل سوم ۲۰۱۸

رشد سالانه 

سامسونگ

۷۸.۲

۲۱.۸ درصد 

۷۲.۲ 

۲۰.۳ درصد 

۸.۳ درصد 

هواوی 

۶۶.۶ 

۱۸.۶ درصد 

۵۲

۱۴.۶ درصد 

۲۸.۲ درصد 

اپل 

۴۶.۶ 

۱۳ درصد 

۴۶.۹ 

۱۳.۲ درصد 

۰.۶ - درصد 

شیائومی

۳۲.۷

۹.۱ درصد 

۳۳.۸ 

۹.۵ درصد 

۳.۳ - درصد 

اوپو

۳۱.۲

۸.۷ درصد 

۳۰

۸.۴ درصد 

۴.۱ درصد 

سایر شرکت‌ها

۱۰۳

۲۸.۷ درصد 

۱۲۰.۷

۳۴ درصد 

۱۴.۷ - درصد 

اپل با عرضه‌ی ۴۶/۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در جایگاه سوم جدول قرار گرفته و سهم بازار ۱۳ درصدی را از آن خود کرده است. عرضه‌ی سالیانه‌ی گوشی‌های هوشمند آیفون اپل با افت ۰/۶ درصدی رو‌به‌رو شد. درنهایت، شیائومی با افت عرضه‌ی ۳/۳ درصدی گوشی‌های هوشمند نسبت به سال قبل، موفق به عرضه‌ی ۳۲/۷ میلیون گوشی هوشمند شده و در جایگاه بعدی اپل قرار دارد. اوپو با رشد ۴/۱ درصدی نسبت به سال قبل، موفق به عرضه‌ی ۳۱/۲ میلیون گوشی هوشمند به بازار شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات