آئودی RS Q8 سریع‌ترین شاسی بلند نوربرگ رینگ شد

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آئودی ادعا می‌کند RS Q8 با شکست‌دادن مرسدس AMG GLC 63 S، توانسته به سریع‌ترین شاسی‌بلند نوربرگ‌رینگ تبدیل شود.
تبلیغات

گویا صحبت‌ها درباره‌ی سلطان جدید پیست نوربرگ‌رینگ درست از آب درآمده و حالا آئودی RS Q8 با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴۲/۲ ثانیه سریع‌ترین شاسی‌بلند این پیست است. مرسدس AMG GLC 63 S سال پیش رکورد ۷ دقیقه و ۴۹.۳ ثانیه را ثبت کرده بود؛ ولی حالا محصول آئودی به‌عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند تولیدانبوه در این پیست شناخته می‌شود. 

جالب است بدانید آئودی RS Q8 هنوز به‌طور رسمی رونمایی نشده است، باوجوداین، با اختلافی درحدود ۷ ثانیه توانسته رقیب قبلی را کنار بزند و عنوان نخست را ازآنِ خود کند. آئودی اسپرت امسال بسیار پرکار بود؛ به‌طوری‌که مدل‌های RS Q3 ،RS Q3 اسپرت‌بک، RS6 آوانت و RS7 اسپرت‌بک را رونمایی کرد. گفتنی است هنوز مدل RS دیگر، یعنی RS Q8، نیز باقی مانده و قرار است اواخر ماه جاری به‌عنوان پرچم‌دار شاسی‌بلندهای آئودی رونمایی شود.

Audi RS Q8 Nurburgring

RS Q8 از پیشرانه‌ی چهار لیتری V8 تویین‌توربو استفاده می‌کند که ۵۹۲ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. آئودی RS Q8 می‌تواند در ۳/۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر‌بر‌ساعت برسد و حداکثر سرعتش ۳۰۶ کیلومتر‌بر‌ساعت است. چنین عملکردی با‌توجه‌به وزن زیاد این خودرو چشمگیر است. 

رینگ‌های ۲۳ اینچی RS Q8 با لاستیک‌های پیرلی P Zero با ابعاد 295/35 R23 پوشیده شده‌اند. درکنار این‌ها، باید به سیستم چهارچرخ فرمان‌پذیر و دیفرانسیل عقب با قابلیت توزیع گشتاور نیز اشاره کرد. متخصصان آئودی سیستم تعلیق RS Q8 را در‌مقایسه‌با SQ8 سفت‌تر کرده‌اند تا عملکرد بهتری در پیچ‌ها از خود نشان دهد.

Audi RS Q8 Nurburgring

تصاویری غیررسمی که از آئودی RS Q8 منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند تغییرات این مدل درمقایسه‌با نسخه‌ی استاندارد کمتر از دیگر محصولات آئودی است و تنها می‌توان به کیت بدنه و دیفیوزر عقب و خروجی‌های اگزوز بیضی‌شکل RS اشاره کرد. جلوپنجره نیز تغییرات کوچکی به خود دیده و تزیینات فیبرکربنی در جاهای مختلف خودرو دیده می‌شوند. نشانگرهای پشت فرمان آئودی RS Q8 از نوع RS هستند و تغییرات کوچکی نیز در سایر بخش‌ها کابین اعمال شده است. آئودی به‌طور رسمی در ماه جاری میلادی از این مدل رونمایی خواهد کرد و احتمال دارد سریع‌ترین شاسی‌بلند آئودی به نمایشگاه لس‌آنجلس برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات